Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8 V6 ACK] Trudne odpalanie na zimnym. Duszenie na 2 biegu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
morezo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2020, 19:24
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Będzin

[A6 C5 2.8 V6 ACK] Trudne odpalanie na zimnym. Duszenie na 2 biegu

Post autor: morezo » 23 sie 2020, 19:39

Przeszukałem już cały internet i nie mogę znaleźć przyczyny mojego problemu.

Odpalanie na zimnym silniku (np. po nocy):
Silnik za pierwszym razem nie odpala, za drugim odpala i gaśnie, za trzecim odpala i przez jakiś czas szaleją obroty z tendencją do gaśnięcia.
Po dodaniu odrobinę gazu, obroty już nie szaleją jak po odpaleniu, ale falują i jest wyczuwalna nierówna praca silnika.

Odpalanie na ciepłym silniku:
Odpala od strzału. na biegu jałowym falują obroty (tak samo jak na zimnym) i też jest wyczuwalna nierówna praca silnika.
Różnica na ciepłym i na zimnym jest taka, że odpala za pierwszym razem i nie ma tego skoku na obroty rzędu 1200 (ale to normalne)

Niezależnie czy na ciepłym czy na zimnym, samochód dusi się na drugim biegu. Jak przyhamuję z większej prędkości i zredukuję do 2, to po dodaniu gazu zaczyna go dusić.

Podczas normalnej jazdy nie wyczuwa się , przynajmniej znaczącego spadku mocy i auto jedzie normalnie. Jest zauważalne zwiększone spalanie, ale nie drastycznie.

Zachowanie auta jest identyczne na LPG i benzynie .

Po sprawdzeniu VAG nie ma żadnych błędów.

To co do tej pory sprawdziłem i zrobiłem:
1. Przepływomierz - Wymieniłem ponieważ stary dawał bardzo duże rozbieżności (odczyt VAG). Na nowym jest OK. Natomiast odłączenie wtyczki od przepływomierza nie zmienia pracy silnika na biegu jałowym. Wyskakuje wyłącznie błąd przepływomierza w VAG.
2. Świece i przewody wymienione na nowe. Świece Boscha, przewody z NGK.
3. Filtry wymienione
4. Miałem syczenie z przewodów podciśnieniowych przy zaworze zwrotnym (uszczelniłem i nie ma już syczenia)
5. Czujnik temperatury powietrza dolotowego pokazuje poprawne wartości (VAG)

Dodatkowo zauważyłem, wskaźnik temperatury cieczy mi nie działa poprawnie. Cały czas pokazuje mi 60 stopni. Ale jak odczytuję w VAG to pokazuje taką samo wartość jak z czujnika temperatury (silnika), więc to chyba nie ma wpływu na pracę silnika.

Jest wiele opisów takiego zachowania auta, ale nie ma rozwiązania tego problemu.

Czy jest ktoś w stanie pomóc mi z tym problemem ?


ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga