Mam następujący problem:
Turbina nie dawała ciśnienia, więc podpiąłem pod komputer - 0 błędów. Następnie zostało sprawdzona szczelność orurowania, itp. - wszystko OK. Została więc wyjęta turbina i okazało się, że uszkodzony jest element zaznaczony na zdjęciu:
Czy wie ktoś jak ta część się fachowo nazywa? Mam ogromny problem ze znalezieniem tej części. Czy wie ktoś może gdzie uderzyć po taką część?
Tu jeszcze zdjęcie mojej turbiny bez tej części:
Znalazłem też temat na innej stronie, w którym chyba jest o tym mowa, ale nie ma rozwiązania problemu.
Edit: dobra już chyba wiem jak się to nazywa: zawór WG (wastegate). Teraz najważniejsze pytanie: skąd wziąć taką część? Gdzie szukać jakiejś używki?
[ AEL 2.5 140 KM] Siłownik/gruszka(?) sterująca turbiną
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 sie 2012, 11:59
- Lokalizacja: Łuków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 sie 2012, 11:59
- Lokalizacja: Łuków
Ok, dzięki, jutro z rana ruszam w teren i pytam. Dam znać jak wyniki poszukiwań
EDIT: Dobra, część kupiona od kolesia, który miał kilka A6 C4 do rozbiórki. Tylko jest delikatny problem bo trochę ciężko chodzi i czasami delikatnie się przycina. Jest jakiś sposób żeby ten zawór jakoś rozruszać/nasmarować?
EDIT: Dobra, część kupiona od kolesia, który miał kilka A6 C4 do rozbiórki. Tylko jest delikatny problem bo trochę ciężko chodzi i czasami delikatnie się przycina. Jest jakiś sposób żeby ten zawór jakoś rozruszać/nasmarować?
A co konkretnie się w tym starym zepsuło ?
Też mam problem z zaworem wastegate, nie wiem w jakiej jest kondycji i czy to za sprawą jego awarii ale uchyla się to to po przekroczeniu ok 2200-2400 obrotów i zamiast ładowania mam przydymianie i kiepsko z mocą. Grzebali mi już w tym mechanicy od diesli ale jak widać kiepscy bo efektu nie ma. Co ciekawe nasila się problem w upały a zmniejsza w deszczowe chłodne dni.
Zastanawiam się też, czy to można regulować (naciąg sprężyny ?) by się otwierał nie wcześniej niż przy 1,2 bara ładowania - miałeś to w ręku więc pewnie coś o tym możesz powiedzieć.
Też mam problem z zaworem wastegate, nie wiem w jakiej jest kondycji i czy to za sprawą jego awarii ale uchyla się to to po przekroczeniu ok 2200-2400 obrotów i zamiast ładowania mam przydymianie i kiepsko z mocą. Grzebali mi już w tym mechanicy od diesli ale jak widać kiepscy bo efektu nie ma. Co ciekawe nasila się problem w upały a zmniejsza w deszczowe chłodne dni.
Zastanawiam się też, czy to można regulować (naciąg sprężyny ?) by się otwierał nie wcześniej niż przy 1,2 bara ładowania - miałeś to w ręku więc pewnie coś o tym możesz powiedzieć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 paź 2020, 17:12
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: szczecin
Re: [ AEL 2.5 140 KM] Siłownik/gruszka(?) sterująca turbiną
a jak stan tej metalowej rurki u mnie była tak zabita szajsem ze nawet próba czyszczenia w myjce ultra dźwiękowej nie pomogła tylko kupno drugiej