Witam. Problem jest taki, że mam skrzynię automatyczną 4 biegową.
W pozycji D rusza z 2 i potem włącza 3. Nie wchodzi 4 i po wciśnięciu pedału gazu nie redukuje. Co to może być?????
Czy komputer coś pokaże?????
Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????
Bez remontu i tak się nie obejdzie, więc umawiaj się już na jakiś termin
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????
Nie do końca tak z tym remontem może to być trafiona diagnoza . Załączenie się trybu awaryjnego skrzynia ma wiele powodów mechanicznych , ale i też może to leżeć po stronie elektronicznej . Wiele osób już na tym poległo , naprawiało skrzynię, i nic to nie dało .
Jednym z powodów ze strony elektronicznej załączenia się trybu awaryjnego jest zbyt duże napięcie ładowania alternatora . Wówczas sterownik skrzyni automatycznie załącza tryb awaryjny , broniąc w ten sposób =- ratując elektronikę skrzyni przed zniszczeniem . Ja miałem taki problem , i swego czasu też mój kolega . Walnięty był regulator napięcia w alternatorze - ładowanie skakało mi do 15 v, czasami ciut powyżej 15 v ..... - i to był problem - nawet był od tego odpowiedni błąd jak kasowałem go komputerem - nie pamiętam teraz jego kodu .
Także kolego zacznij na początek od tego zmierz jakie masz napięcie ładowania , i wtedy kombinuj - ale to dopiero wtedy jak się auto rozgrzeje - zobacz jakie masz napięcie przy ładowaniu .
Jednym z powodów ze strony elektronicznej załączenia się trybu awaryjnego jest zbyt duże napięcie ładowania alternatora . Wówczas sterownik skrzyni automatycznie załącza tryb awaryjny , broniąc w ten sposób =- ratując elektronikę skrzyni przed zniszczeniem . Ja miałem taki problem , i swego czasu też mój kolega . Walnięty był regulator napięcia w alternatorze - ładowanie skakało mi do 15 v, czasami ciut powyżej 15 v ..... - i to był problem - nawet był od tego odpowiedni błąd jak kasowałem go komputerem - nie pamiętam teraz jego kodu .
Także kolego zacznij na początek od tego zmierz jakie masz napięcie ładowania , i wtedy kombinuj - ale to dopiero wtedy jak się auto rozgrzeje - zobacz jakie masz napięcie przy ładowaniu .
Re: Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????
Strach miał wielkie oczy.
Okazało się po podpięciu do kompa, że padł czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów (koszt czujnika około 70 PLN) i zrobiłem wymianę oleju dodatkowo i autko śmiga
Okazało się po podpięciu do kompa, że padł czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów (koszt czujnika około 70 PLN) i zrobiłem wymianę oleju dodatkowo i autko śmiga
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czy to tryb awaryjny? Czy skrzynia padła?????
No i fajnie u mnie skrzynia raz wpadła w tryb awaryjny (po zgaszeniu było ok) po wymianie poduszki pod skrzynią i adaptacji problem już nie wrócił. Stara poduszka była wyraźnie bardziej podatna na wychylenia niż nowa (LMO jak ori) - wymiana po 14 latach i ok. 255tys. km.