Audi A6 40TDI 204KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
- Imię: roy
- Rocznik: 2019
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Aktualny przebieg - około 5 tyś. km. Wrażenia - póki co, rewelacja. Auto stworzone do jazdy w dłuższe trasy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
- Imię: roy
- Rocznik: 2019
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Zauważyłem, że w moim aucie często włącza się wentylator (chłodnicy?). Dzieje się to nawet po spokojnym przejechaniu kilku kilometrów w ruchu miejskim. To normalne zjawisko?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Audi A6 40TDI 204KM
To nie żaden wentylator chłodnicy - tylko odpala się proces wypalania filtra DPF. Powinno przy tym jeszcze śmierdzieć spalenizną

Ja ostatnio za to mam sporo różnych błędów typowo komputerowych. Dwa dni temu samochód zgłosił po kolei niedostępność różnych systemów (czujniki parkowania, rozpoznawania znaków, acc itp.), po czym zresetował całe MMI. Działo się to przy dużej ulewie, ale nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
- Imię: roy
- Rocznik: 2019
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Dziękuję za informację.ktosiek pisze: ↑29 sie 2020, 22:06To nie żaden wentylator chłodnicy - tylko odpala się proces wypalania filtra DPF. Powinno przy tym jeszcze śmierdzieć spaleniznąTo z reguły dzieje się po krótkiej jeździe w trybie miejskim. W każdym razie totalnie normalne w każdym nowym diesel'u.
Ja ostatnio za to mam sporo różnych błędów typowo komputerowych. Dwa dni temu samochód zgłosił po kolei niedostępność różnych systemów (czujniki parkowania, rozpoznawania znaków, acc itp.), po czym zresetował całe MMI. Działo się to przy dużej ulewie, ale nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie.
Mi, póki co, żadne błędy nie wyskakują. Mam jedynie wrażenie, że kierownica ma niewielką tendencję do "uciekania" w lewą stronę. Być może to specyfika układu kierowniczego. W każdym razie zwróciłem na to uwagę ponieważ w drugim aucie w rodzinie(Subaru), takiej tendencji nie zauważyłem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Przejechałem już 46tys/km. Nic niepokojącego się nie dzieje. Zauważyłem natomiast, że po przejechaniu 16tys/km od wymiany oleju, ubyło go na miarce z max na połowę. Nadal podtrzymuję, to co wcześniej napisałem. Jest to bardzo fajne i komfortowe auto, ale moim zdaniem ogromny lag psuje całą przyjemność z jazdy. Najnowsze testy nowego Golfa GTI potwierdzają, że koncern vag nadal nie rozwiązał tego problemu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 cze 2020, 22:55
- Imię: roy
- Rocznik: 2019
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Re: Audi A6 40TDI 204KM
U mnie niewiele ponad 6 tyś. km. Auto wyjątkowo oszczędne.TomekC8 pisze: ↑05 wrz 2020, 10:34Przejechałem już 46tys/km. Nic niepokojącego się nie dzieje. Zauważyłem natomiast, że po przejechaniu 16tys/km od wymiany oleju, ubyło go na miarce z max na połowę. Nadal podtrzymuję, to co wcześniej napisałem. Jest to bardzo fajne i komfortowe auto, ale moim zdaniem ogromny lag psuje całą przyjemność z jazdy. Najnowsze testy nowego Golfa GTI potwierdzają, że koncern vag nadal nie rozwiązał tego problemu.
Lag faktycznie występuje, niemniej bywają sytuacje w których jest praktycznie niezauważalny. Auto, którym jeździłem poprzednio reagowało bardziej spontanicznie. Mimo to wolę jeździć obecnym

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Być może masz poprawione oprogramowanie, bo u mnie szczególnie na ustawieniach komfortowych jest tragedia. Po 22 miesiącach użytkowania auta, padła mi bateria w kluczyku. Zaczął wyświetlać się komunikat o konieczności jej wymiany. Załatwiłem wymianę baterii poza serwisem. Trochę się pomęczyliśmy, ponieważ sposób wymiany jest co najmniej dziwny.
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Re: Audi A6 40TDI 204KM
generalnie baterie szybko padają już w c7...
o kiepskim zasięgu nie wspominam..
potwierdzone również przez kolegę od "kluczyków" że audi nie rewelka jeśli o to chodzi..
o kiepskim zasięgu nie wspominam..
potwierdzone również przez kolegę od "kluczyków" że audi nie rewelka jeśli o to chodzi..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1125
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
- Imię: hmm?
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
- Kontakt:
Re: Audi A6 40TDI 204KM
TomekC8 pisze: ↑25 wrz 2020, 07:22Być może masz poprawione oprogramowanie, bo u mnie szczególnie na ustawieniach komfortowych jest tragedia. Po 22 miesiącach użytkowania auta, padła mi bateria w kluczyku. Zaczął wyświetlać się komunikat o konieczności jej wymiany. Załatwiłem wymianę baterii poza serwisem. Trochę się pomęczyliśmy, ponieważ sposób wymiany jest co najmniej dziwny.
Wymiana baterii w kluczyku co 22 miesiące to problem?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Absolutnie nie. Chodziło mi o sposób wymiany baterii. Gdyby nie film na YouTube, to byłoby ciężko z wymianą.
- KKgg
- Moderator
- Posty: 604
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: Audi A6 40TDI 204KM
To nie ma tego w instrukcji? (Wiem wiem... Kto normalny czyta instrukcje?
)

Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Dobrze, że przypomniałeś mi o książce instrukcji obsługi samochodu, bo całkowicie o niej zapomniałem. Przeczytałem ją częściowo tylko raz po zakupie. Na stronie 46 jest pokazane i opisane , jak wymienić baterię w pilocie. Pomimo tego najpierw polecam obejrzeć film poniżej, a dopiero później zabrać się za wymianę.
https://www.youtube.com/watch?v=FoHhUVD1_GQ
https://www.youtube.com/watch?v=FoHhUVD1_GQ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 paź 2020, 12:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Allroad C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Witam serdecznie,
Od pół roku posiadam A6 Allroad 45TDI, przejechałem 12 tys. kilometrów. Niestety - mam te same problemy, co większość użytkowników - trzeszczące elementy deski rozdzielczej są dokuczliwe. Poza tym z otwieraniem klapy bagażnika "nogą" już dałem sobie spokój - chyba nie potrafię odpowiednio machnąć.
Na jutro jestem umówiony do serwisu ponieważ zamierzam zgłosić trzeszczenia w okolicy kratek nawiewów w desce rozdzielczej, drżenia kierownicy przy hamowaniu (w poprzednim serwisie powiedziano mi, że odczyt z komputera dał im info, że miało miejsce zdarzenie, gdzie było ostre hamowanie i skok amortyzatora, stąd ewentualna naprawa nie obejmuje gwarancji - tymczasem jest to bzdura, ponieważ żadnego uszkodzenia felgi, ani opony nie ma, a poza tym - przecież to nie jest auto z papieru!) oraz zgłosiłem już telefonicznie opóźnioną reakcję na dodanie gazu i teraz uwaga! - jest aktualizacja oprogramowania, która likwiduje ten problem - jutro będą ją wgrywać i zobaczymy czy jest jakaś różnica.
Przy okazji, jak już auto będzie stało w serwisie zgłoszę żenujące ładowanie indukcyjne - iPhone przy włączonym CarPlayu dosłownie się nie ładuje!
Od pół roku posiadam A6 Allroad 45TDI, przejechałem 12 tys. kilometrów. Niestety - mam te same problemy, co większość użytkowników - trzeszczące elementy deski rozdzielczej są dokuczliwe. Poza tym z otwieraniem klapy bagażnika "nogą" już dałem sobie spokój - chyba nie potrafię odpowiednio machnąć.

Na jutro jestem umówiony do serwisu ponieważ zamierzam zgłosić trzeszczenia w okolicy kratek nawiewów w desce rozdzielczej, drżenia kierownicy przy hamowaniu (w poprzednim serwisie powiedziano mi, że odczyt z komputera dał im info, że miało miejsce zdarzenie, gdzie było ostre hamowanie i skok amortyzatora, stąd ewentualna naprawa nie obejmuje gwarancji - tymczasem jest to bzdura, ponieważ żadnego uszkodzenia felgi, ani opony nie ma, a poza tym - przecież to nie jest auto z papieru!) oraz zgłosiłem już telefonicznie opóźnioną reakcję na dodanie gazu i teraz uwaga! - jest aktualizacja oprogramowania, która likwiduje ten problem - jutro będą ją wgrywać i zobaczymy czy jest jakaś różnica.
Przy okazji, jak już auto będzie stało w serwisie zgłoszę żenujące ładowanie indukcyjne - iPhone przy włączonym CarPlayu dosłownie się nie ładuje!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Audi A6 40TDI 204KM
Niestety przez wprowadzanie oszczędności, również w markach premium, strasznie pogorszyła się jakość ich wykonania. Gdy za rok będę oddawał A6, to mocno się zastanowię, czy warto kupić ponownie samochód marki premium. Moim zdaniem cała motoryzacja pod względem jakości wykonania nowych samochodów schodzi na psy. Ostatnio byłem oglądać w salonie najnowsze dzieło marki VW, model ID.3. Wygląd zewnętrzny nawet mi się spodobał, ale jakość wykonania wnętrza jest tragiczna. Dawno nie widziałem w żadnym samochodzie tak plastikowego wnętrza. O cenie za to cudo nie będę już nawet wspominał. Daj koniecznie znać, czy wgranie nowego oprogramowania coś pomogło. Mam nadzieję, że tak, ponieważ męczę się w A6 z lagami już prawie dwa lata.