Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Silniki wysokoprężne
tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: tb303 » 02 sie 2020, 18:42

Przestawiłem akulator i pod tą pozycje wkrecałem śrubę stop position, wkręciła się o mniej więcej 2 obroty u mnie i tak nie ma takiego szału z wstawaniem turbo ponieważ mam duży fmic, ale jak obroty są powyżej 2000rpm to jest petarda.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 04 sie 2020, 17:54

Przy zmianie coolera trzeba trochę potrenować z mapami by miało to ręce i nogi.
Jeżeli zaś wkreciles śrubę stóp do końca to też nie pomogłeś jej lepiej się budzić .
Do tematu trzeba podejść bardziej technicznie niż na husara.

tb303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 13 mar 2015, 16:49
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: tb303 » 05 sie 2020, 23:26

konradkry77 pisze:
04 sie 2020, 17:54
Przy zmianie coolera trzeba trochę potrenować z mapami by miało to ręce i nogi.
Jeżeli zaś wkreciles śrubę stóp do końca to też nie pomogłeś jej lepiej się budzić .
Do tematu trzeba podejść bardziej technicznie niż na husara.
Kolega gozdzik77 pytał co zrobiłem więc mu odpowiedziałem, mam nadzieje, że mu się to przyda i w końcu pozbędzie się problemu który go trapi, konradkry77 apropo wkręcania tej śruby powiedz mi robiłeś to czy tylko teoretuzyjesz? Kto napisał, że do końca? Wiesz podpowiedz coś kolegom z forum z czym miałeś styczność i sam walczyleś, a nie tylko walisz teorią która nie zawsze ma odzwierciedlenie w rzeczywistości, nawet sobie nie zdajesz sprawy ile w tych 3 litrówkach jest fajnych patentów które w teorii nie mają możliwości działania, a jednak jest jak to napisał gozdzik77 rozbity bank :)

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 06 sie 2020, 10:50

Robiłem samemu. Wieczorem opiszę dokładniej ja to ogarnąć

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 06 sie 2020, 20:14

1. Odkręcamy nastawnik
2. Dokonujemy pomiaru wysokości ogranicznika
3. Robimy na ograniczniku znacznik taki punkt orientacyjny
4. Luzujemy od spodu kontrę przytrzymujemy sobie imbusem ogranicznik kontra jest na 10 imbus chyba 4
5. Wkręcamy ogranicznik góra pół do jednego obrotu.
6. Dokręcamy kontrę
7. Przykręcamy nastawnik lekko
8. Ustawiamy nastawnik przekręcamy kluczyki na zapłon , nastawnik wychyla się max. W vcds będzie to 80 procent. Dosowamy nastawnik tak by oparł się o ogranicznik.
9. Następnie w vcds dokonujemy sprawdzenia elementów wykonawczych w sekcji dla nastawnika parametry max powinny się pokrywać jak tak się nie stanie doregulowac nastawnik jak będzie różnica +- 1-2 procent nie przejmujemy się tym.
10. Skręcamy do kupy.
Ważne . Wkręcając ogranicznik przymykamy geometrię czym zmniejszamy przepływ spalin co może mieć negatywny wpływ na wstawanie turbiny
Miłej zabawy.

Daniel2411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 paź 2020, 09:29
Imię: Daniel
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krynica Zdroj

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: Daniel2411 » 01 paź 2020, 09:58

Witam . Założyłem nowe konto bo brak kontaktu z adminem a zapomniałem loginu. Mam ten sam problem. Auto do 2 tys nie jedzie, turbo po regeneracji brak poprawy. Do 1900 obrotów brakuje mu pół bara. Jak tak przyspieszam poniżej tych 1800-1900 tak dość mocno ale nie na tyle żeby zredukował to czasem wpada w tryb awaryjny i wywala za niskie ciśnienie doładowania. Dolot szczelny. EGR zaślepiony i wyprogramowany. DPF na miejscu i sprawny. Auto potrzebuje ponad 9 s do 100 a powinno się zbierać w 7s. Jest zrobiona mapa ale byłem u tunera i mapa nie jest ruszana do 2 tysięcy obrotów, zmieniał ciśnienie żądane, paliwo, ograniczniki i zero efektów. Jedyne do czego mógłbym się doczepić to wtryski. Były sprawdzane profilaktycznie i niby są sprawne lecz są od nowszego silnika ponoć po 2011 roku. Jedyny niepokojący temat to gryzący zapach spalin na wolnych obrotach. Autem jeżdżę dużo w trasy 3-4 tys km miesięcznie , oleje i filtry na bieżąco zmieniane. Czy jak podam numery obecnych wtrysków to ktoś podpowie czy ma to rację bytu, bo nie uśmiecha mi się wywalać z 5 tysiecy żeby okazało się że zero poprawy. Czy ktoś próbował tego patentu z śrubą ogranicznika? Nie wiem czy tego próbować czy nie? Pomóżcie mam vcds mogę wrzucić logi tylko czego konkretnie?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 01 paź 2020, 15:14

Jeżeli masz silnik asb lub bmk a wtryski włożone są z silnika po 2009r to nie ma racji bytu.
I możesz na dzień dobry zbierać kasę.
Podaj nr wtrysków i oznaczenie swojego silnika a będzie coś więcej wiadomo

Daniel2411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 paź 2020, 09:29
Imię: Daniel
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krynica Zdroj

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: Daniel2411 » 01 paź 2020, 16:02

Spisze dokladnie numery po pracy. I tak mam silnik ASB 171kw/233 konie. I myślisz że to by było powodem braku dołu+ słabszego przyspieszenia ogólnie? Numery które mogę teraz odczytać ze zdjęcia to 3ARMFLX ADY i 0445117 027 i 101025 0(27chyba) i 0591?02... .

Dodano po 1 godzinie 44 minutach 28 sekundach:
No więc numery na wtryskach są takie:
059130277 CH
10102502777
045117 027 2151
3ARMFLX AGN 015 3 sztuki
LAR4FLX A00. 2 sztuki
LARMFLX. 1 sztuka

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 03 paź 2020, 14:39

To szukaj kasy na wtryski.
Na pewno te wtryski nie są do twojego samochodu.

Daniel2411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 paź 2020, 09:29
Imię: Daniel
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krynica Zdroj

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: Daniel2411 » 03 paź 2020, 18:08

konradkry77 pisze:
03 paź 2020, 14:39
To szukaj kasy na wtryski.
Na pewno te wtryski nie są do twojego samochodu.
Nie wiem co ty tak z tym zbieraniem i szukaniem kasy na wtryski:) pieniędzy mam ale rzecz w tym że nie chce ich wydawać na chybił trafił. Sprawdziłem w necie i faktycznie są to wtryski z C7 np. i masz rację nie są do tego silnika, ale czy możesz rozwinąć swoją odpowiedź dlaczego one nie będą działać? Po prostu szukam jakiegoś potwierdzenia żeby nie wywalić z 6 koła w błoto ( lub 3i pół w przypadku regenerowanych)

Przed chwilą skończyłem zabawę z ustawieniem stóp śruby i ustawieniem nastawnika do tego, zaraz jadę na testa to dam znać czy jest jakaś różnica w moim przypadku

Wykręcenie stóp śruby o jeden obrót niby nie zmieniło nic jeżeli chodzi o odczucia z jazdy, jednak po logach widać że turbo wolniej ,, się zbiera,, i jak wcześniej brakowało momentami 0,5-0,6 bara tak teraz bywają braki nawet 0,9 bara. Dlatego dziś śrubę wkręcę o jeden obrót od pozycji wyjściowej.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 04 paź 2020, 20:31

Po pierwsze wtryski te pracują na innych ciśnieniach tam masz pompę cp3. Po drugie maja inna charakterystykę pracy inna mapę napięcia inna mapę czasów.
Wiec nie może to pracować dobrze. Można by się pokusić o dostosowanie ich pod edc16 ale może się okazać że hardware moze nie ogarnąć ich sterowania.
Koleja rzecz regulacja sruba stop nie jest antidotum 100procentowym.

Daniel2411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 paź 2020, 09:29
Imię: Daniel
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krynica Zdroj

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: Daniel2411 » 05 paź 2020, 12:36

konradkry77 pisze:
04 paź 2020, 20:31
Po pierwsze wtryski te pracują na innych ciśnieniach tam masz pompę cp3. Po drugie maja inna charakterystykę pracy inna mapę napięcia inna mapę czasów.
Wiec nie może to pracować dobrze. Można by się pokusić o dostosowanie ich pod edc16 ale może się okazać że hardware moze nie ogarnąć ich sterowania.
Koleja rzecz regulacja sruba stop nie jest antidotum 100procentowym.
U mnie regulacja śruba przyniosła same negatywne skutki dlatego wróciłem do ustawień oryginalnych. Teraz rozumiem dlaczego moje auto nie jeździ jak powinno i przez wtryski może być brak boostu do 2 tys obrotów. Zmienię wtryski to dam znać jakie efekty.

A coś kiedyś słyszałem że wtryski z bmk były jakieś wadliwe i że lepiej zakładać nowsze. Czy ktoś podpowie z jakimi literami wtryski kupić. Z tego co widzę to w A8 były z końcówką ,,Q,,

bombel757
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 paź 2020, 22:04
Imię: Marcin
Moje auto: Inne
Rocznik: 2008
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: bombel757 » 09 paź 2020, 22:13

Koledzy. Pacjent to Touareg 2008 r. 3.0 TDI 240KM CASA. Brak mocy do 2400 obr. EGR zaślepiony i wyłączony. DPF rozbity i wywalony wkład i wyłączony w sterowniku. Log dynamiczny na 3 biegu wygląda tak:
Log #437379
Natomiast na 4 biegu wygląda tak:
Log #437381

od czego by tu zacząć? Nastawnik? Strona gorąca turbo?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: konradkry77 » 10 paź 2020, 09:19

Od wszystkiego po kolei ci jest tutaj napisane

Daniel2411
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 paź 2020, 09:29
Imię: Daniel
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: 4WD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krynica Zdroj

Re: 3.0 TDI brak mocy do 2200obr

Post autor: Daniel2411 » 28 paź 2020, 21:05

No więc konradkry77 strzał w dziesiątkę! Wtryski założone z końcówką AH i zupełnie nie to auto. Dół nagle wrócił, nie śmierdzi z wydechu, lepiej to pali rano mimo że jest zimniej , ale najważniejsze jak to fajnie jedzie teraz.... Pierwsze wrażenia jak by z 80koni przybyło. Miałeś racje, ale wtryski z nowszych audi różnią się czymś jeszcze..... długością ( od miejsca "łapki wtryskiwacza" do podkładki miedzianej) .... Są dłuższe o ponad 2mm a sama końcówką jest krótsza też o 2mm.
Czyli końcówka wtrysku była 2mm za głęboko schowana, a z kolei uchwyt czy łapka wtryskiwacza musiała docisnąć wtrysk dłuższy o 2mm...co poskutkowało ich wygięciem a raczej wyprostowaniem i odpowiednich wtrysków ( krótszych) już nie trzymały i mimo nowych podkładek zaraz po montażu 3 cylindry nie trzymały ciśnienia prawie wcale. To tyle ode mnie. Mój problem rozwiązany w 100%
Dziękuję i pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga