Błędy P0234 i P0101
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2019, 11:58
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Błędy P0234 i P0101
Witam Panowie z czym sie dokładnie wiążą te błędy ponieważ jak pokazuje się kontrolka to tracę moc. Najczęsciej na zimnym i przy przyspieszaniu. Usunę błędy i jest już ok? Ktoś coś wie jak to rozwiązać i od czego zacząć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Błędy P0234 i P0101
Pierwszy,to przeładowanie turbiny.Przyczyny to
nieszczelności na podciśnieniu,zapieczona zmienna geometria turbiny,uwalony zawór N75,uszkodzona gruszka zmiennej (nie wiem ,czy masz gruszkę,czy nastawnik zmiennej).
Drugi ,to przepływomierz. Uszkodzona wiązka lub też może być winna klapa gasząca i daje ten sam błąd z tego,co pamiętam.
nieszczelności na podciśnieniu,zapieczona zmienna geometria turbiny,uwalony zawór N75,uszkodzona gruszka zmiennej (nie wiem ,czy masz gruszkę,czy nastawnik zmiennej).
Drugi ,to przepływomierz. Uszkodzona wiązka lub też może być winna klapa gasząca i daje ten sam błąd z tego,co pamiętam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2019, 11:58
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Re: Błędy P0234 i P0101
Dzięki bardzo motogold. Po wymianie głowicy ten 1 nie wyskakuje jednak ten drugi jest i dziś wymieniam tą przepływkę. Zobaczymy.
A powiedz mi czy przepływomierz może mieć wpływ na kopcenie auta??
ponieważ auto kopciłow bardzo - okazała sie głowica pęknięta w 3 miejscach. Wymieniona na nową. Jest dużo mniej. DPF przeczyszony i jest jeszcze lepiej. Jednak coś tam jeszcze ma w sobie.
A powiedz mi czy przepływomierz może mieć wpływ na kopcenie auta??
ponieważ auto kopciłow bardzo - okazała sie głowica pęknięta w 3 miejscach. Wymieniona na nową. Jest dużo mniej. DPF przeczyszony i jest jeszcze lepiej. Jednak coś tam jeszcze ma w sobie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Błędy P0234 i P0101
Przepływomierz mierzy ilość powietrza i dobiera odpowiednią dawkę wtrysku.Więc może być przyczyną.Musisz podpjąć pod jakiś program typu vcds i zmierzyć,Tak na "oko" i z tekstu ciężko postawić 100% diagnozę.Najlepiej zrobić logi i wtedy coś tam można podumać .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2019, 11:58
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Re: Błędy P0234 i P0101
Taką diagnozę postawił mechanik. Ja nie mam dostępu do tych programów. I też nie będę ukrywał nie znam się na nich. Jedyne co korzystam by sprawdzić to car scanner na komórce. Nawet błąd nim usunę. I pokazuje błedy ktore sie pokrywają. Ale się pojawia bład dalej. Dam znać czy to jest przyczyną. Kopci na czarno i już mi podpowiedziales ze to moze byc przyczyna. Bo wtryski sprawdzane i mieszczą sie w parametrach.
Dziękuję Ci jeszcze raz za porady.
Dziękuję Ci jeszcze raz za porady.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Błędy P0234 i P0101
A gdy zdejmiesz wtyczkę z przepływki,to jest jakaś rożnica? Bo ja nie jestem zwolennikiem wymiany dobrego/na nowe.W taki sposób,można pół auta wymieniać-aż się trafi 
Niech ten mechanik zdiagnozuje twój problem,zanim zacznie wymieniać części.Miałem taki przypadek,że wystarczyło przemyć przepływkę izopropanolem i parametry wróciły.
Napisz,co tam ci wyszło .

Niech ten mechanik zdiagnozuje twój problem,zanim zacznie wymieniać części.Miałem taki przypadek,że wystarczyło przemyć przepływkę izopropanolem i parametry wróciły.
Napisz,co tam ci wyszło .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2019, 11:58
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Re: Błędy P0234 i P0101
Dam znać dzisiajmotogold pisze: ↑24 wrz 2020, 20:23A gdy zdejmiesz wtyczkę z przepływki,to jest jakaś rożnica? Bo ja nie jestem zwolennikiem wymiany dobrego/na nowe.W taki sposób,można pół auta wymieniać-aż się trafi
Niech ten mechanik zdiagnozuje twój problem,zanim zacznie wymieniać części.Miałem taki przypadek,że wystarczyło przemyć przepływkę izopropanolem i parametry wróciły.
Napisz,co tam ci wyszło .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 18 gru 2019, 11:58
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PL
Re: Błędy P0234 i P0101
Wymieniłem przepływomierz i błędu nie ma. Co do kopcenia to ciężko określi bo cały czas leje deszcz i jest wiatr - jednak przy przyspieszaniu już nie widzę tego tak mocno jak wcześniej. Nie wiem czy to ma wpływ ale auto lepiej się zbiera i na niższych obrotach już fajniej jedzie. Takie mam odczucia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Błędy P0234 i P0101
To super wieści,że błąd zniknął i się nie pojawia. Widocznie miał za mało powietrza do dawki i stąd kopcenie nie spalonego paliwa.Oby służyło 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: Błędy P0234 i P0101
Re: Błędy P0234 i P0101
Witam,
Brakuje mi pomysłów co może być przyczyną błędów do 3000 tys obrotów auto w ogóle nie ma mocy a od 3000 obrotów dostaje kopa robiąc pomiar przez vcds powyżej 3000 obr osiaga prawidłowe ciśnienie w granicach 1500 mbar do 3000 obr maksymalnie jest 1100 mbar czy może być to wina uszkodzonego nastawnika zmiennej geometrii ?
Dołączam filmik jak pracuje
https://youtube.com/shorts/UHJzh9t1lhM?feature=share
Z góry dzięki za pomoc
Brakuje mi pomysłów co może być przyczyną błędów do 3000 tys obrotów auto w ogóle nie ma mocy a od 3000 obrotów dostaje kopa robiąc pomiar przez vcds powyżej 3000 obr osiaga prawidłowe ciśnienie w granicach 1500 mbar do 3000 obr maksymalnie jest 1100 mbar czy może być to wina uszkodzonego nastawnika zmiennej geometrii ?
Dołączam filmik jak pracuje
https://youtube.com/shorts/UHJzh9t1lhM?feature=share
Z góry dzięki za pomoc