HEJ! Mam pytanie czy ten zawór może byc tego przyczyną? Jest okopcony i wydaje mi się, że moze tędy ulatywać dym. JAki jest koszt wymiany takiego zaworu i czy ewentualnie można coś takiego zrobić w domu we własnym zakresie, czy raczej jest potrzebny mechanik?
[ A6C6 3.0 TDI ] Zapach dymu / spalin w kabinie / EGR?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: [ A6C6 3.0 TDI ] Zapach dymu / spalin w kabinie / EGR?
wymienisz sam .odkrecasz trzy srubki torx tylko ciężko jest go wyjąc , musisz czyms go ruszac lewo-prawo i wyjdzie
Re: [ A6C6 3.0 TDI ] Zapach dymu / spalin w kabinie / EGR?
Zaworek z napisem made in U.S.A steruje - gruszą z plastikowym ciegnem . To cięgło z kolei podłączone jest do klapki chłodnicy spalin .( otwiera i zamyka przepływ spalin przez chłodnicę )
Na 99% na ośce tej klapki masz nieszczelność - znany problem. Wyrabia się ośka i spalina okapcają wszystko na około. Kiedyś na forum już o tym pisałem . Regenerują te klapki dają chyba nowe uszczelnienie i spawają klapkę od nowa. Kiedyś kosztowało około 300 pln .
Można to zrobić we własnym zakresie . Za pierwszym razem rozbierałem to 8H - zeby sie dostać i wymienić trzeba sciagnąć praktycznie wszystko z góry silnika
Na 99% na ośce tej klapki masz nieszczelność - znany problem. Wyrabia się ośka i spalina okapcają wszystko na około. Kiedyś na forum już o tym pisałem . Regenerują te klapki dają chyba nowe uszczelnienie i spawają klapkę od nowa. Kiedyś kosztowało około 300 pln .
Można to zrobić we własnym zakresie . Za pierwszym razem rozbierałem to 8H - zeby sie dostać i wymienić trzeba sciagnąć praktycznie wszystko z góry silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: [ A6C6 3.0 TDI ] Zapach dymu / spalin w kabinie / EGR?
Ewentualnie kupić nową za całe 593 zł.
Re: [ A6C6 3.0 TDI ] Zapach dymu / spalin w kabinie / EGR?
Odgrzeje temat, szukając powodu dlaczego Audi zaczęło mi dymić na wolnych obrotach i na postoju znalazłem nieszczelność na ośce od klapy chłodnicy spalin ( dookoła wszystko okopcone)
Pytanie, czy może być to powodem kopcenia z wydechu ? Dodam że kopcenie mam już jakiś czas , kopcenie podczas przyspieszania wyeliminowane ( były zapieczone wtryski) Autko bez dpf i klap w kolektorach. 3,0 ASB.
Dziś zrobiłem eksperyment i na odpalonym na D wrzuciłem ręczny , podczas takiego postoju z wydechów wydobywa się powoli czarny dym
Jeśli to nie przez tą nieszczelność na ośce klapy chłodniczki to co może być powodem ?
Dodano po 36 minutach 53 sekundach:
Właśnie zrobiłem kolejny eksperyment, odpiąłem węzyk podciśnieniowy od ogr i go zaślepiłem, dymienie znikło i stuki egr też. To znaczy że egr do wymiany ?
Pytanie, czy może być to powodem kopcenia z wydechu ? Dodam że kopcenie mam już jakiś czas , kopcenie podczas przyspieszania wyeliminowane ( były zapieczone wtryski) Autko bez dpf i klap w kolektorach. 3,0 ASB.
Dziś zrobiłem eksperyment i na odpalonym na D wrzuciłem ręczny , podczas takiego postoju z wydechów wydobywa się powoli czarny dym
Jeśli to nie przez tą nieszczelność na ośce klapy chłodniczki to co może być powodem ?
Dodano po 36 minutach 53 sekundach:
Właśnie zrobiłem kolejny eksperyment, odpiąłem węzyk podciśnieniowy od ogr i go zaślepiłem, dymienie znikło i stuki egr też. To znaczy że egr do wymiany ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: [ A6C6 3.0 TDI ] Zapach dymu / spalin w kabinie / EGR?
To sam sobie odpowiedziałeś.U mnie też czułem spaliny i wymieniłem egr wraz z chłodnicą i mam spokój.Mam dpfapaczkowo pisze: ↑22 wrz 2021, 19:01Odgrzeje temat, szukając powodu dlaczego Audi zaczęło mi dymić na wolnych obrotach i na postoju znalazłem nieszczelność na ośce od klapy chłodnicy spalin ( dookoła wszystko okopcone)
Pytanie, czy może być to powodem kopcenia z wydechu ? Dodam że kopcenie mam już jakiś czas , kopcenie podczas przyspieszania wyeliminowane ( były zapieczone wtryski) Autko bez dpf i klap w kolektorach. 3,0 ASB.
Dziś zrobiłem eksperyment i na odpalonym na D wrzuciłem ręczny , podczas takiego postoju z wydechów wydobywa się powoli czarny dym
Jeśli to nie przez tą nieszczelność na ośce klapy chłodniczki to co może być powodem ?
Dodano po 36 minutach 53 sekundach:
Właśnie zrobiłem kolejny eksperyment, odpiąłem węzyk podciśnieniowy od ogr i go zaślepiłem, dymienie znikło i stuki egr też. To znaczy że egr do wymiany ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga