Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, 16:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2004
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Węgorzewo
Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
Witam.
Chce sprawdzić przepływomierz w BAT 4.2l. Jakie powinien mieć wartości przepływu powietrza i przy jakiej prędkości obrotowej? Jaka powinna być odporność na linach i na których?
Chce sprawdzić przepływomierz w BAT 4.2l. Jakie powinien mieć wartości przepływu powietrza i przy jakiej prędkości obrotowej? Jaka powinna być odporność na linach i na których?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
Witam,
Najpierw proponuję wypełnić swój profil. będzie łatwiej innym w pomocy.
Co do przepływomierza, najlepiej zrobić logi dynamiczne (VAG lub VCDS) blok 002
Jak zrobić logi pisałem w innych postach, więc poszukaj.
Wartość ilości powietrz (g/s) oblicza się z mocy silnika czyli mając 300KM - 20% = około 240g/s przy max obrotach.
Na podstawie ilości powietrza komputer wie, ile podlać paliwa.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, 16:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2004
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Węgorzewo
Re: Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
A to dziwne bo miałem uzupełniony 


Zaraz to zrobię raz jeszcze.
Zaraz to zrobię raz jeszcze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, 16:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2004
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Węgorzewo
Re: Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
Hymm... skąd wziąłeś taki przelicznik przepływu powietrza?sabuk2006 pisze: ↑13 sie 2020, 15:57Witam,
Najpierw proponuję wypełnić swój profil. będzie łatwiej innym w pomocy.
Co do przepływomierza, najlepiej zrobić logi dynamiczne (VAG lub VCDS) blok 002
Jak zrobić logi pisałem w innych postach, więc poszukaj.
Wartość ilości powietrz (g/s) oblicza się z mocy silnika czyli mając 300KM - 20% = około 240g/s przy max obrotach.
Na podstawie ilości powietrza komputer wie, ile podlać paliwa.
Pozdrawiam.
Czy kwestia przeplywu nie jest zależna od pojemności tylko od mocy?? Coś to chyba nie tak...
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
Witam,MarcinD28 pisze: ↑14 sie 2020, 23:25Hymm... skąd wziąłeś taki przelicznik przepływu powietrza?sabuk2006 pisze: ↑13 sie 2020, 15:57Witam,
Najpierw proponuję wypełnić swój profil. będzie łatwiej innym w pomocy.
Co do przepływomierza, najlepiej zrobić logi dynamiczne (VAG lub VCDS) blok 002
Jak zrobić logi pisałem w innych postach, więc poszukaj.
Wartość ilości powietrz (g/s) oblicza się z mocy silnika czyli mając 300KM - 20% = około 240g/s przy max obrotach.
Na podstawie ilości powietrza komputer wie, ile podlać paliwa.
Pozdrawiam.
Czy kwestia przeplywu nie jest zależna od pojemności tylko od mocy?? Coś to chyba nie tak...
Pojemność silnik nie ma znaczenia, tylko jego moc np.
1.8T 150KM - około 120g/s
1.8T 224KM - około 180g/s
1.8T 224KM podniesiona moc na 240KM - to już około 192g/s
2.7T 250KM - około 200g/s
4.2 335KM - około 268g/s
Oczywiście to są wartości dla zdrowych silników, których moc jest zbliżona do fabrycznej.
Na bazie logów dynamicznych można stwierdzić, czy przepływomierz jest sprawny.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, 16:27
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2004
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Węgorzewo
Re: Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
No ok, to zakładając tą opcję pytanie brzmi, takie wartości przy jakiej prędkości obrotowej silnika? Czy ona też nie ma znaczenia?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
Do Pomiaru masy powietrza należy użyć następujących elementów.
1. Pojemność silnika
2. Prędkość obrotowa
3. Ciśnienia powietrza
3. Masa powietrza dla 1 litra obietosci.
4. Temperatura powietrza
Najpierw obliczasz ile powietrza potrzeba na 1 się pracy
Następnie obliczasz ile jest suwów przy zadanej prędkości obrotowej.
I masz wartość cię interesującą.
Obliczanie po mocy silnika jest .... Bardzo interesujące. Ale tutaj bym odniósł się do
1. Ilości paliwa na jeden suw,
2. Zakładanej wartości lambda
3. Sprawnością silnika
Chociaż jak to piszę to sam nie wierzę ze to piszę
1. Pojemność silnika
2. Prędkość obrotowa
3. Ciśnienia powietrza
3. Masa powietrza dla 1 litra obietosci.
4. Temperatura powietrza
Najpierw obliczasz ile powietrza potrzeba na 1 się pracy
Następnie obliczasz ile jest suwów przy zadanej prędkości obrotowej.
I masz wartość cię interesującą.
Obliczanie po mocy silnika jest .... Bardzo interesujące. Ale tutaj bym odniósł się do
1. Ilości paliwa na jeden suw,
2. Zakładanej wartości lambda
3. Sprawnością silnika
Chociaż jak to piszę to sam nie wierzę ze to piszę

- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
Witam,
Zrób logi 002 na III-biegu od 1500-1700obr. do czerwonego pola (aż wskoczy IV bieg). Cały czas wciśnięty gaz do dechy. Po tym zabiegu będzie wszystko jasne.
Oczywiście, skasuj błędy przed logami, nawet jak ich nie ma, to też skasuj. Silnik wraca do ustawień fabrycznych.
Po to jest VAG - VCDS aby zdiagnozować fizycznie jak zachowuje się przepływomierz podczas obciążenia silnika i nie tylko.
Tu masz przepływomierz z mojego silnika.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
Wracając do tematu i by już rozwiać wątpliwości
1. Najpierw obliczamy masę powietrza na 1 suw. na przykładzie silnika 4 cylindrowego o pojemności 2l a dokładnie 1.910 l.
Pojemność dzielimy na ilość cylindrów czyli 4. otrzymujemy wartość 0.4775 l. Zakładamy ze pomiaru dokonujemy w temperaturze 20 stopni Celsjusza. wtedy masa jednego litra powietrza wynosi 1290
mg/ltr. co nam daje 615.975 mg/suw. przy założeniu ze EGR jest zamknięty.
2. teraz ma już z górki. bierzemy prędkość obrotową silnika zakładamy 900 obr/min. ilość cylindrów dzielimy na 2, mnożymy przez 60 min - jezeli chemy wynik w kg/h.
wiec wzór jest 900 obr/min* (4 cylindry/2) * 60 min. = 108000 suwów. następnie mając masę powietrza na suw mamt 108000 suwów * 616e-6 (masa powietrza na suw w przeliczeniu na kg)=66.53 kg/h.
1. Najpierw obliczamy masę powietrza na 1 suw. na przykładzie silnika 4 cylindrowego o pojemności 2l a dokładnie 1.910 l.
Pojemność dzielimy na ilość cylindrów czyli 4. otrzymujemy wartość 0.4775 l. Zakładamy ze pomiaru dokonujemy w temperaturze 20 stopni Celsjusza. wtedy masa jednego litra powietrza wynosi 1290
mg/ltr. co nam daje 615.975 mg/suw. przy założeniu ze EGR jest zamknięty.
2. teraz ma już z górki. bierzemy prędkość obrotową silnika zakładamy 900 obr/min. ilość cylindrów dzielimy na 2, mnożymy przez 60 min - jezeli chemy wynik w kg/h.
wiec wzór jest 900 obr/min* (4 cylindry/2) * 60 min. = 108000 suwów. następnie mając masę powietrza na suw mamt 108000 suwów * 616e-6 (masa powietrza na suw w przeliczeniu na kg)=66.53 kg/h.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
Witam,konradkry77 pisze: ↑17 sie 2020, 08:35Wracając do tematu i by już rozwiać wątpliwości
1. Najpierw obliczamy masę powietrza na 1 suw. na przykładzie silnika 4 cylindrowego o pojemności 2l a dokładnie 1.910 l.
Pojemność dzielimy na ilość cylindrów czyli 4. otrzymujemy wartość 0.4775 l. Zakładamy ze pomiaru dokonujemy w temperaturze 20 stopni Celsjusza. wtedy masa jednego litra powietrza wynosi 1290
mg/ltr. co nam daje 615.975 mg/suw. przy założeniu ze EGR jest zamknięty.
2. teraz ma już z górki. bierzemy prędkość obrotową silnika zakładamy 900 obr/min. ilość cylindrów dzielimy na 2, mnożymy przez 60 min - jezeli chemy wynik w kg/h.
wiec wzór jest 900 obr/min* (4 cylindry/2) * 60 min. = 108000 suwów. następnie mając masę powietrza na suw mamt 108000 suwów * 616e-6 (masa powietrza na suw w przeliczeniu na kg)=66.53 kg/h.
Tak szczerze mówiąc, to nie wiem po co Ci te obliczenia. Wg mnie zrób logi dynamiczne 002 i wszystko będzie jasne.
Są jeszcze logi statyczne, ale tu na ten temat nie mam wiedzy.
To co piszesz to chyba dla projektantów, konstruktorów przepływomierza Audi.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Sprawdzenie przepływomierza BAT 4.2l
W niektórych samochodach podczas diagnostyki masz podane jako kg/h .
Dodatkowo jak chcesz zrozumieć czy parametry które skaner pokazuje są prawidłowe musisz wiedzieć skąd te wartości się biorą.
Dodatkowo jak chcesz zrozumieć czy parametry które skaner pokazuje są prawidłowe musisz wiedzieć skąd te wartości się biorą.