[TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 lip 2020, 20:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gorlice
[TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
Witam, od dłuższego czasu próbuję ustalić przyczynę bardzo słabego przyspieszania mojej Audi. Czas do 100 km/h to jest lekko ponad 10 sekund. Rozumiem, że auto jest ciężkie, ma przejechane ponad 260 kkm ale jednak uważam że powinna dosyć lepiej się zbierać. Komplet logów porobiony, obawiam się tylko że wszystkiemu winny jest konwerter, powracający błąd 17125, logi ze skrzyni też załączam. Z góry dziękuję za pomoc.
Skrzynia:
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_SX9T51.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_S6ywj2V.html
Silnik:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_inz1Sm.html
Grupa 115: http://vaglogi.pl/log-115_Rm5qpu.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_ca2n9.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_ly00ik.html
Grupy 003, 020, 021: http://vaglogi.pl/log-003_020_021_O0XmkSV.html
Grupy 003, 032: http://vaglogi.pl/log-003_032_U6cDp.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_YT8k7.html
Skrzynia:
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_SX9T51.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_S6ywj2V.html
Silnik:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_inz1Sm.html
Grupa 115: http://vaglogi.pl/log-115_Rm5qpu.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_ca2n9.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_ly00ik.html
Grupy 003, 020, 021: http://vaglogi.pl/log-003_020_021_O0XmkSV.html
Grupy 003, 032: http://vaglogi.pl/log-003_032_U6cDp.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_YT8k7.html
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
Witam,
Szczelność silników z doładowaniem to podstawa i od tego trzeba zacząć.
Czy wszystkie wężyki, przewody, trójniki itd. masz w 100% OK ?
Zatkać odmę, odkręcić korek wlewu oleju i wysunąć z 20mm bagnet
Szczelność układu dolotowego sprawdzić kompresorem ?
Przed logami skasuj błędy, nawet jak ich nawet nie ma, to też skasuj.
Po tym zabiegu zrób następujące pary logów tylko na benzynie.
III-ci bieg na clik od około 1800 pedał w podłogę (NON-stop) aż do zmiany na IV
002+020+031
oraz
115+118
Musisz zrobić dwa, cztery przejazdy.
Sprawdź błędy po logach, jak są to wrzuć na forum z logami.
Pozdrawiam.
Szczelność silników z doładowaniem to podstawa i od tego trzeba zacząć.
Czy wszystkie wężyki, przewody, trójniki itd. masz w 100% OK ?
Zatkać odmę, odkręcić korek wlewu oleju i wysunąć z 20mm bagnet
Szczelność układu dolotowego sprawdzić kompresorem ?
Przed logami skasuj błędy, nawet jak ich nawet nie ma, to też skasuj.
Po tym zabiegu zrób następujące pary logów tylko na benzynie.
III-ci bieg na clik od około 1800 pedał w podłogę (NON-stop) aż do zmiany na IV
002+020+031
oraz
115+118
Musisz zrobić dwa, cztery przejazdy.
Sprawdź błędy po logach, jak są to wrzuć na forum z logami.
Pozdrawiam.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
jak masz ten błąd w skrzyni to nigdy nie zapnie konwertera i część mocy idzie w kosmos no i chyba dobrze podejrzewasz że to przyczyna tego słabego czasu
Wygląda że masz program zrobiony bo to nie jest seryjne doładowanie no i przepływomierz też dużo wskazuje
Wygląda że masz program zrobiony bo to nie jest seryjne doładowanie no i przepływomierz też dużo wskazuje
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 lip 2020, 20:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gorlice
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
Dzięki za odpowiedzi, jeśli chodzi o szczelność dolotu sprawdzane było, wszystkie podciśnienia są wymienione, jeśli chodzi o logi to dopiero w poniedziałek zrobię, o co chodzi z tą odma ? Ja programu nie robiłem, autko już chwilę mam więc ktoś coś wcześniej musiał dłubać i nic mi o tym nie wiadomo
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
kamil23264 pisze: ↑02 sie 2020, 00:57Dzięki za odpowiedzi, jeśli chodzi o szczelność dolotu sprawdzane było, wszystkie podciśnienia są wymienione, jeśli chodzi o logi to dopiero w poniedziałek zrobię, o co chodzi z tą odma ? Ja programu nie robiłem, autko już chwilę mam więc ktoś coś wcześniej musiał dłubać i nic mi o tym nie wiadomo
Witam,
Odmę odpinasz i otwór po niej zaślepiasz (w układzie ssącym) do testów szczelności. Pompujesz do około 0,8-1,0 bar.
Szczelność układu ssącego sprawdzasz podłączając ciśnienie zaraz za przepływomierzem.
Co do przepływomierza to powinieneś mieć około 185g/s. Większość osób ma problem z dużą zaniżoną wartością przepływem powietrza, co kwalifikuje go do wymiany.
Co do skrzyni biegów to się nie wypowiem (nie mam tego problemu) ale wymieniłbym olej i filtr, masz spokój na 60-80tys. Chyba, że masz pewność jego wymiany)
Logi zrób na benzynie, ale (jak brak błędów) także możesz zrobić na LPG (dla porównania)
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 lip 2020, 20:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gorlice
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
Witam, logi zrobione, szczelnosc takze sprawdzona wg Twoich instrukcji i brak jakichkolwiek nieszczelnosci, martwi mnie tylko pierwsza sonda, dziwne wartosci, przed logami bledy skasowane mimo ze ich nie bylo, takze po logowaniu brak jakichkolwiek bledow, po dwa przejazdy na benzynie oraz po jednym na lpg, pozdrawiam
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_Rf2d6.html (przejazd 1)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_QZij11.html (przejazd 1)
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_GI7IVG.html (przejazd 2)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_4344B.html (przejazd 2)
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_LQQx6qU.html (przejazd lpg)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_6D2PJn5.html (przejazd lpg)
Dziś po 15 jadę do mechanika od automatów na diagnozę więc będzie wiadomo coś więcej
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_Rf2d6.html (przejazd 1)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_QZij11.html (przejazd 1)
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_GI7IVG.html (przejazd 2)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_4344B.html (przejazd 2)
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_LQQx6qU.html (przejazd lpg)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_6D2PJn5.html (przejazd lpg)
Dziś po 15 jadę do mechanika od automatów na diagnozę więc będzie wiadomo coś więcej
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
Witam,kamil23264 pisze: ↑03 sie 2020, 22:08Witam, logi zrobione, szczelnosc takze sprawdzona wg Twoich instrukcji i brak jakichkolwiek nieszczelnosci, martwi mnie tylko pierwsza sonda, dziwne wartosci, przed logami bledy skasowane mimo ze ich nie bylo, takze po logowaniu brak jakichkolwiek bledow, po dwa przejazdy na benzynie oraz po jednym na lpg, pozdrawiam
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_Rf2d6.html (przejazd 1)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_QZij11.html (przejazd 1)
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_GI7IVG.html (przejazd 2)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_4344B.html (przejazd 2)
Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_LQQx6qU.html (przejazd lpg)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_6D2PJn5.html (przejazd lpg)
Dziś po 15 jadę do mechanika od automatów na diagnozę więc będzie wiadomo coś więcej
Wg mnie, masz wszystko na 90-95% OK.
Przepływomierz troszkę za dużo pokazuje, ale tym bym się nie przejmował.
Brak wypadania zapłonów w 100%.
Zawór N75 bardzo ładnie pracuje.
Ale...
Trochę późno turbiny wstają, bo przy około 2100 obr. masz około 0,00bar a przy 3000 obr. masz dopiero pełne doładowanie.
(Dla porównania ja u siebie mam przy około 2100 obr. już 0,30bar. a przy 2500 mam już pełne doładowanie, może dlatego że mam 250KM choć przebieg zbliżony 272tyś. (Być może zaworek N75 za wcześnie się otwiera (dobrze byłoby na czas logów podmienić)
Nigdy też nie wiadomo jak wcześniejsi właściciele dbali o turbiny (zimne-w palik i bardzo gorące-gaszenie) oraz wymianę oleju (u mnie co 10000 tyś. 5W40)
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 lip 2020, 20:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gorlice
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
Według mnie też coś jest nie tak że turbiny późno wstają, jakie powinno być doładowanie w serii ? Jestem po diagnozie u mechanika, sprzęgło hydrokinetyczne jest uszkodzone, lock-up zapina się kiedy mu się zachce , długo prawdopodobnie nie był zmieniany olej stąd prawdopodobnie słabe przyspieszenie ale to się dopiero okaże po wymianie sprzęgła i oleju
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
Przy K03 to około 0,7bar.kamil23264 pisze: ↑04 sie 2020, 16:59Według mnie też coś jest nie tak że turbiny późno wstają, jakie powinno być doładowanie w serii ? Jestem po diagnozie u mechanika, sprzęgło hydrokinetyczne jest uszkodzone, lock-up zapina się kiedy mu się zachce , długo prawdopodobnie nie był zmieniany olej stąd prawdopodobnie słabe przyspieszenie ale to się dopiero okaże po wymianie sprzęgła i oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
Przy seryjnych K03 powinno ładować około 1500-1550mbar. U Ciebie w piku jest 1750-1800mbar czyli masz dłubane mapy. Stąd też przepływka, która w serii ''przepuszcza'' około 180-190g/s u Ciebie w piku prawie 250g/s - po tej ilości powietrza można stwierdzić, że masz mapy pod 290-300KM. W związku z powyższym doładowaniem i przepływomierzem bym się tak bardzo nie przejmował (zależy jeszcze jaki tuner robił program).
Fakt, że w serii turbiny pchają 1400mbar już przy 2000rpm, a full od 2800-3000rpm. Natomiast żeby stwierdzić jak wstają suszarki u Ciebie musiałbyś wykonać log w zasadzie od 1000rpm bo z obecnych logów nic za dużo nie wynika( w trybie tip na 3 pedał w podłogę bez kicka'a do odcinki).
A na koniec rodzynek: masz źle ustawiony rozrząd. W grupie 93 masz -10 na prawej głowicy i -1 na lewej. Powinno mieścić się w zakresie -6;6 a różnica między głowicami nie powinna przekraczać 3 czyli np. -4;-1 lub 0;3 itd. Sprawdź jak wstają nastawniki rozrządu. Zrób log dynamiczny grup 91 i 92. ''Idle stabilization'' na Bank1 i Bank2 powinno być na ~0 przy OFF i około 22 przy ON w zakresie obrotów od ~1000 do 2800rpm pod obciążeniem silnika czyli podczas przyspieszania.
Fakt, że w serii turbiny pchają 1400mbar już przy 2000rpm, a full od 2800-3000rpm. Natomiast żeby stwierdzić jak wstają suszarki u Ciebie musiałbyś wykonać log w zasadzie od 1000rpm bo z obecnych logów nic za dużo nie wynika( w trybie tip na 3 pedał w podłogę bez kicka'a do odcinki).
A na koniec rodzynek: masz źle ustawiony rozrząd. W grupie 93 masz -10 na prawej głowicy i -1 na lewej. Powinno mieścić się w zakresie -6;6 a różnica między głowicami nie powinna przekraczać 3 czyli np. -4;-1 lub 0;3 itd. Sprawdź jak wstają nastawniki rozrządu. Zrób log dynamiczny grup 91 i 92. ''Idle stabilization'' na Bank1 i Bank2 powinno być na ~0 przy OFF i około 22 przy ON w zakresie obrotów od ~1000 do 2800rpm pod obciążeniem silnika czyli podczas przyspieszania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 lip 2020, 20:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gorlice
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
Zrobilem logi dynamiczne tak jak napisales ale niestety sprzeglo slizga i ciezko zrobic logi od samego dolu, zrobilem tyle ile sie udalo, na postoju jest 0 czasami skacze na -1 lecz rzadko a reszta jest w logach.
Grupy 091, 092: http://vaglogi.pl/log-091_092_4rGd70.html (przejazd 1)
Grupy 091, 092: http://vaglogi.pl/log-091_092_gh1rY.html (przejazd 2)
Grupy 091, 092: http://vaglogi.pl/log-091_092_s6fz1.html (przejazd 3)
Grupy 091, 092: http://vaglogi.pl/log-091_092_l2n32C.html (przejazd 4)
Grupy 091, 092: http://vaglogi.pl/log-091_092_4rGd70.html (przejazd 1)
Grupy 091, 092: http://vaglogi.pl/log-091_092_gh1rY.html (przejazd 2)
Grupy 091, 092: http://vaglogi.pl/log-091_092_s6fz1.html (przejazd 3)
Grupy 091, 092: http://vaglogi.pl/log-091_092_l2n32C.html (przejazd 4)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Re: [TIP+Q] [2.7TT] Słabe przyspieszanie
Nastawniki OK.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga