Chciałbym się zapytać czy ktoś z was miał może podobną sytuację z tiptronic. Podczas odpalenia zapłonu przeważnie gdy auto stoi na lekkim wzniesieniu podczas wrzucania wstecznego wyraźnie czuć szarpnięcie jakby sprzęgło nie było dociśnięte do końca. Dzieje się tak tylko gdy wrzucam bieg z P na R. Mam 60 tys przebiegu i olej będzie na dniach wymieniany wraz z adaptacją jednak nie chce mi się wierzyć ze ma to wpływ tą przypadłość
Pozdrawiam
Tiptronic szarpnięcie po odpaleniu i przełączeniu z P na R
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Tiptronic szarpnięcie po odpaleniu i przełączeniu z P na R
Napęd jest napięty, gdy jesteś na wzniesieniu i jak wrzucasz wsteczny, to dzieje się to na siłę. Spróbuj zatrzymać się na płaskim, wrzucić P i potem R. Skrzynia wrzuci delikatnie bieg, a obroty trochę zafalują. Wymiana oleju nie zaszkodzi. Sprawdź też czy nie ma nowszego softu do skrzyni, bo to on może najwięcej pomóc.
Dodano po 2 minutach 24 sekundach:
Teoretycznie na wzniesieniu powinno się zatrzymać auto hamulcem, zaciągnąć ręczny i dopiero wrzucić na P. Wtedy napęd nie jest napięty. Podczas ruszania wbijasz bieg, spuszczasz ręczny i puszczasz hamulec.
Dodano po 2 minutach 24 sekundach:
Teoretycznie na wzniesieniu powinno się zatrzymać auto hamulcem, zaciągnąć ręczny i dopiero wrzucić na P. Wtedy napęd nie jest napięty. Podczas ruszania wbijasz bieg, spuszczasz ręczny i puszczasz hamulec.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Tiptronic szarpnięcie po odpaleniu i przełączeniu z P na R
Jeśli auto stoi "pod górę", skrzynia jest na "P" i bolec blokujący w skrzyni jest pod obciążeniem - to takie szarpnięcie będzie na 100%.
Zrobienie tego, co opisuje mat1324 (hamulec, zaciągnąć ręczny, dopiero przełączyć na "P") spowoduje, że skrzynia nie weźmie na siebie zablokowania układu napędowego i bolec blokujący nie będzie pod obciążeniem. Wtedy nie powinno być szarpnięcia.
Oczywiście - jeśli ręczny nie trzyma - to nic nie da
Ogólna uwaga - blokada napędu w skrzyni biegów, która jest aktywowana po włączeniu "P" to delikatna konstrukcja i zawsze powinna być wspomagana uprzednim zaciągnięciem hamulca postojowego.
Zrobienie tego, co opisuje mat1324 (hamulec, zaciągnąć ręczny, dopiero przełączyć na "P") spowoduje, że skrzynia nie weźmie na siebie zablokowania układu napędowego i bolec blokujący nie będzie pod obciążeniem. Wtedy nie powinno być szarpnięcia.
Oczywiście - jeśli ręczny nie trzyma - to nic nie da
Ogólna uwaga - blokada napędu w skrzyni biegów, która jest aktywowana po włączeniu "P" to delikatna konstrukcja i zawsze powinna być wspomagana uprzednim zaciągnięciem hamulca postojowego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 05 lut 2020, 23:31
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hattingen Nrw
Re: Tiptronic szarpnięcie po odpaleniu i przełączeniu z P na R
Stokrotne dzięki za pomoc. Człowiek jednak całe zycie się uczy. Pozdrawiam
MITZI82PL
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 05 lut 2020, 23:31
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hattingen Nrw
Re: Tiptronic szarpnięcie po odpaleniu i przełączeniu z P na R
Wczoraj odebrałem auto olej w skrzyni wraz z uszczelką i filtrem wymieniony w dyferencjale jak i w silniku również....Skrzynia przeplukana 10 litrami oleju mimo że przy 60 tyś roznica jest bardzo duża i czuje że auto jest mi bardzo wdzięczne.
Od tej chwili olej w silniku będę wymieniał co 15 tyś max.
Jeżeli ma ktoś zaufanego mechanika z odpowiednim do tego sprzętem to od 60 tyś wzwyż
do wymiany kompletu w skrzyni gorąco polecam
Uderzy na pewno w portfel ale nieporównywalnie mniej niż za jakiś czas przy regeneracji skrzyni
Pozdrawiam
Od tej chwili olej w silniku będę wymieniał co 15 tyś max.
Jeżeli ma ktoś zaufanego mechanika z odpowiednim do tego sprzętem to od 60 tyś wzwyż
do wymiany kompletu w skrzyni gorąco polecam
Uderzy na pewno w portfel ale nieporównywalnie mniej niż za jakiś czas przy regeneracji skrzyni
Pozdrawiam
MITZI82PL
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga