Administrator ma zawsze racje
Jako Forumowicz jesteś zobligowany znać poniższy Regulamin:
1. Masz prawo do posiadania i wyrażania swoich poglądów. Inni mają dokładnie takie samo prawo - szanuj to. Sposób wyrażania swojego zdania świadczy o Tobie - Twoim dobrym wychowaniu lub chamstwie
2. Zabroniona jest rejestracja i używanie na forum oraz na portalu, podobnych nicków, nicków obraźliwych oraz podszywających się pod innego użytkownika lub reklamujących swoją nazwą firmy/usługi (chyba, że została opłacona reklama z odpowiednią opcją).
3. Niedopuszczalne jest umieszczanie na łamach forum treści uznanych powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe i naruszających zasady netykiety a także zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie, naruszające prawa innych osób albo naruszające zasady współżycia społecznego, a także niezrozumiałych w odbiorze. Forum ma służyć wymianie poglądów i informacji, ale w sposób kulturalny i z poszanowaniem odbiorcy. Użytkownicy nie przestrzegający tej zasady zostaną natychmiastowo usunięci (zbanowani). Przedstawione zasady dotyczą także podpisu użytkownika i są tak samo traktowane.
4. Prywatnym animozjom dawaj wyraz wyłącznie w listach prywatnych. Nie ma nic bardziej denerwującego i żenującego, niż oglądanie grona publicznie wyzywających się osób. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
5. Nie obrażaj nikogo, staraj się tego nie czynić publicznie nawet gdy masz ku temu powody. Zanim publicznie kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób, przemyśl to na spokojnie i dwukrotnie. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
6. PISANIE WIELKIMI LITERAMI jest uznawane za krzyk i niezgodne z netykietą.
7. Aby przekazywać swoje emocje powinieneś używać emotikonek.
8. Koniecznie musisz pisać poprawną polszczyzną. Przed wysłaniem temat, posta sprawdź, czy nie ma w nim błędów ortograficznych, interpunkcyjnych lub literówek. Jeżeli zobaczysz błędy po opublikowaniu wiadomości na forum, użyj opcji "edytuj", aby je poprawić. Nagminne łamanie zasad ortografii będzie karane ostrzeżeniem.
9. Unikaj odejścia od głównego tematu wątku, ze szczególnym uwzględnieniem osobistej wymiany zdań (Offtopic, OT, 'ad personam'). Forma wypowiedzi powinna mieć charakter uwagi, opinii czy spostrzeżenia, a nie prowadzenia bezcelowej rozmowy. Częste, bezmyślne, nic nie wnoszące do tematu odpowiedzi są zabronione i mogą skutkować ostrzeżeniem.
10. W niektórych pod-forach utworzono wewnętrzny regulamin działu, który jest przyklejony nad pierwszym tematem - reguluje on zasady pisania w danym dziale. Niestosowanie się do niego może skutkować skasowaniem tematu, a użytkownik nagminnie źle nazywający tematy zostanie upomniany a następnie ukarany ostrzeżeniem.
11. Użytkownik może dostać maksymalnie 6 ostrzeżeń. Po przekroczeniu tej liczby, zostanie zablokowany i czasowo zawieszony. Po przekroczeniu 3 nie ma możliwości pisania.
12. Uzupełnij bardzo rzetelnie informacje w profilu dotyczące Twojej osoby i auta. Jeśli nie chcesz podawać miasta w którym zamieszkujesz, podaj województwo, inne duże miasto, najbliżej leżące od Twojego miejsca przebywania lub region można tez określić kodem z rejestracji samochodowych a osoby zamieszkałe za granica mogą podac nazwe kraju bądź skrót nazwy.
13. Pisząc pierwszy swój post przedstaw się nam, swoje auto - troszkę kultury nie zabije nikogo
14. Zanim napiszesz nowy temat w poszukiwaniu pomocy technicznej sprawdź czy już takiego nie było. Przejrzyj forum, użyj opcji szukaj. Pamiętaj, to Twój obowiązek!
15. Jeśli nie uda Ci się odnaleźć odpowiedzi w archiwum napisz nowy temat w odpowiednim ku temu dziale (patrz opisy działów na forum ) w sposób jasny, zrozumiały, opisujący problem i za razem krótki. Jeśli temat nie pasuje do żadnej kategorii, a dotyczy techniki motoryzacyjnej, to umieszcza się go w pod-dziale "Ogólne". Zabronione jest umieszczanie takich tematów w dziale "Na każdy temat", gdyż ten dział służy jedynie ogólnej dyskusji (nietechnicznej). Zabronione jest pisanie tytułów typu: POMOCY, MaM PrObLem ! ! ! help ! ! ! itp. Nie używaj wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie zarówno w tytułach jak i samych postach.
16. Obrazki, zdjęcia należy przede wszystkim umieszczać za pomocą darmowych hostingów generujących miniaturowe kody na forum lub w ostateczności jako załącznik do tematu/postu.
17. Jeśli nie masz nic konstruktywnego do dodania na forum, a w szczególności na Forum Technicznym - nic nie pisz. Absolutnie zabronione są posty typu "gratulacje" , "wow" , "hehe" , "to smutne" , "ja bym to olał" , "kiedyś też tak miałem" , "prawdopodobnie" itp. Każdy z nas ma prawo do wyrażenia swoich racji, pod warunkiem, że argumentacja jest racjonalna i rzeczywista. Wypowiedzi typu "piszesz głupoty" , "w życiu takich bzdur nie czytałem" zamiast rzeczowej i merytorycznej wypowiedzi tylko obniżają poziom tematu. Jak nie jesteś pewien swojej racji - nie wypowiadaj się aby nie wprowadzać innych w błąd! Pamiętaj, aby usilnie nie zdobywać ilości postów. Wykrycie takiego zachowania przez administratora pozbawi Cie nie tylko wszystkich postów, ale i konta. Kategorycznie zabronione jest podbijanie swoich tematów, przez pisanie posta pod postem w celach innych niż rozwiązanie problemu. Podbijanie postów w działach Moje auto w szczególności, będzie karane natychmiastowym ostrzeżeniem bez upomnienia. W przypadku powtarzania procederu, nastąpi także ban czasowy.
18. Wpłaty na rzecz Forum i ich wysokość są dobrowolne i mają na celu wsparcie finansowe w utrzymaniu i rozwoju Forum Audi A6 / A7 Klub. Administracja nie ma obowiązku oddawania wpłat w przypadku wykazania takiej chęci przez użytkownika.
19. Motywy graficzne w podpisach nie mogą przekraczać wielkości 500 x 70 pikseli i wagi 49 KB. Dozwolone formaty to jpg, jpeg, gif, png. Awatary nie mogą przekraczać 100 x 100 pikseli i wagi 20 KB. Dozwolone formaty to jpg, jpeg, gif, png. Zabrania się pisania całości postów boldem , kolorem czerwonym, lub innym z pominięciem czarnego z wyjątkiem zaznaczania, podkreślania istotnych i uzasadnionych fragmentów tekstu. Koloru czerwonego używać mogą jedynie moderatorzy i administratorzy forum.
20. Użytkownicy Forum Audi A6 / A7 Klub będący w posiadaniu skrzynek e-mail w domenie zobowiązują się do przestrzegania netykiety w posługiwaniu się nimi, oraz zabezpieczaniu przed powszechnie ogarniającym nas spamem. Zabrania się podawania na publicznych forach, stronach internetowych, blogach, etc adresu e-mail w postaci naturalnej tj. "login@domena" . W przypadku konieczności podania adresu w w/w miejscach należy zabezpieczyć go w sposób następujący: "login[at]domena" lub "login(małpa)domena", co ma na celu uniemożliwienie spam robotom wyszukiwania @ ( małp ) i dodawania naszego adresu do spam list.
Zabrania się przesyłania pornografii, obraźliwych tekstów, oraz zawartości łamiących polskie prawo. W przypadku wykrycia łamania regulaminu skrzynka e-mail zostaje dożywotnio odebrana wraz z usunięciem konta, a w sytuacjach szczególnych banicja IP lub całej klasy IP.
21. Administracja Forum Audi A6 / A7 Klub ma prawo do uznaniowego usunięcia postu, tematu, a w skrajnych przypadkach konta, oraz uruchomienie banicji bez podania przyczyny. Tematy pozostające bez odpowiedzi po upływie trzech miesięcy oraz tematy nie zawierające żadnych ważnych informacji ani wartości merytorycznej, będą usuwane jako zbędne, bez wysyłania powiadomienia. W przypadku usunięcia konta, Administracja nie ma obowiązku usuwania postów/tematów założonych przez usuniętego użytkownika.
22. Redakcja Audi A6 / A7 Forum nie ponosi odpowiedzialności za posty pisane przez użytkowników. Nie ponosi również odpowiedzialności za korzystanie z towarów czy usług reklamujących się na łamach forum, bądź ogłoszeń umieszczonych w dziale "Ogłoszenia", oraz za zawieranie wszelkich transakcji za pośrednictwem naszego forum. Każda transakcja dla bezpieczeństwa powinna być finalizowana na Allegro.pl lub poprzez inny portal aukcyjny. W związku z powyższym Redakcja nie może być stroną ani pośrednikiem w przypadku jakichkolwiek sporów czy naruszeń przepisów prawa polskiego.
23. W dziale pt: "Zloty, spoty i grupy lokalne":
a) zabrania się umieszczania tematów i postów nie związanych stricte z tematyką lokalną. Wszelkie tematy techniczne, czy też nielokalne powinny znajdować się w odpowiednim ku temu dziale w otwartej, ogólnej części forum. Organizacja spotów i zlotów ogólnopolskich, innych niż lokalne możliwa jest tylko za zgodą i widzą administracji.
b) moderatorzy i administratorzy mają pełne prawo moderacji działu "Spoty, zloty i grupy lokalne".
c) opiekun działu, któremu rangę taką nadaje administracja forum, ma prawo do równoległej moderacji wraz z grupą moderatorów. Uprawnienia jednak, otrzymuje tylko dla swojego działu, czyt. grupy lokalnej. Administracja zastrzega sobie prawo do odebrania uprawnień moderatora i rangi opiekunowi.
24. Zabrania się reklamowania serwisów, stron internetowych, portali, klubów i wszelkich przedsięwzięć konkurencyjnych na forum Klubu Audi A6 / A7 bez zezwolenia administracji.
25. Administracja ma prawo do wysyłania newslettera klubowego na podany podczas rejestracji Twój adres e-mail.
26. Wybrane działy forum posiadają dodatkowy, podrzędny przyklejony, widoczny regulamin działu. Jesteś zobligowany zapoznać się z każdym z nich. Dla przykładu - w dziale OGŁOSZENIA widnieje regulamin działu określający wymogi dodania ogłoszenia. Sprawdź zatem podrzędny regulamin każdego działu (jeśli istnieje), zanim napiszesz nowy temat. Nadrzędnym, ogólnym, uzupełniającym nieokreślone kwestie regulaminem każdego działu, jest niniejszy Regulamin.
27. Reklama komercyjna na Forum Audi A6 / A7 Klub.
Umieszczenie każdej komercyjnej reklamy możliwe jest tylko za wiedzą i zgodą administracji. Zasady umieszczenia i czas trwania reklamy zostaną określone w dwustronnej umowie pomiędzy reklamodawcą a Administracją Forum Audi A6 / A7 Klub (reklamy są płatne). Autoreklama w postach jest niedozwolona i będzie skutkować usuwaniem postów reklamującego się. Dotyczy to także zachęcania do korzystania z oferowanych usług bądź towarów, kierowania do swojego tematu czy umieszczania linków do swojej strony, zarówno na tym forum, jak i stron własnych czy firmowych. Zabrania się również rozsyłania reklam przez PW, e-mail czy inny komunikator internetowy za pośrednictwem Forum Audi A6 / A7 Klub.
Łamanie tego zakazu spowoduje wstrzymanie, a w skrajnych przypadkach całkowite usunięcie reklamy ze strony klubowej. Do komunikowania się reklamującego z zainteresowanym służyć będzie specjalnie w tym celu założony własny temat w dziale "Reklamy firm".
28. Za nieprzestrzeganie niniejszego Regulaminu administratorzy mają prawo przypisywania ostrzeżeń w efekcie których konto użytkownika w kilku etapach zostaje zawieszone czasowo, zablokowane, a finalnie usunięte z uwzględnieniem banicji.
29. Ogłoszenia darmowe. Ogłoszenia sprzedaży części/usług, zamiany bądź kupna są możliwe tylko w dziale "Ogłoszenia".
a) oferty kupna może zamieścić każdy zarejestrowany użytkownik Forum.
b) oferty sprzedaży czy usług oraz oferty zamiany może zamieścić użytkownik Forum, którego liczba postów technicznych jest równa lub większa niż 50.
c) szczegółowe wymagania, jakie powinno spełnić ogłoszenie, o którym mowa w ppkt b), a także zasady umieszczania ogłoszeń, zostały określone w "REGULAMINIE NAZYWANIA TEMATÓW I UMIESZCZANIA OGŁOSZEń" w dziale "Ogłoszenia". Ogłoszenia niekompletne, nie spełniające określonych wymagań oraz niezgodne z Regulaminem, zostaną w trybie natychmiastowym usunięte z Forum, a jego autor otrzyma blokadę pisania na forum na 7 dni od dnia usunięcia tematu. Ponowne umieszczenie ogłoszenia niezgodnego z Regulaminem, a także niestosowanie się do ustaleń Regulaminu nazywania tematów i umieszczania ogłoszeń, zaowocuje ponadto ukaraniem autora ostrzeżeniem za łamanie postanowień Regulaminu Forum.
d) Forumowicze odpowiadają osobiście za treść i obsługę ogłoszeń. Zabronione jest wystawianie ogłoszeń "za kogoś".
e) kategorycznie zabrania się umieszczania w podpisie reklam, ogłoszeń (w tym również linków do ogłoszeń umieszczonych na stronie Audi A6 / A7 Forum i w ShoutBox), linków do innych stron internetowych nie związanych z klubem A6 / A7. Z wymogu takiego zwolnione są jedynie osoby upoważnione przez Administratorów klubu A6 / A7.
f) w celu utrzymania należytego porządku i aktualności tematów, ogłoszenia starsze niż jeden miesiąc będą usuwane. Jeżeli Forumowicz w dalszym ciągu pragnie coś ogłosić, powinien ponownie umieścić swój temat w odpowiednim dziale. Zabrania się umieszczania ofert tego samego przedmiotu częściej niż raz w miesiącu, a ponadto zabrania się umieszczania przez jednego klubowicza ogłoszeń częściej niż raz w tygodniu (karencja 7 dni)! Wyraźne łamanie postanowień tego punktu może skutkować otrzymaniem ostrzeżenia!
g) wszystkie ogłoszenia nie znajdujące się w stworzonym specjalnie do tego celu dziale, będą automatycznie kasowane bez podawania przyczyn, a użytkownicy nagminnie łamiący to postanowienie, będą karani ostrzeżeniami. Wystawienie ogłoszenia w ShoutBox jest karane ostrzeżeniem z urzędu.
h) temat z ogłoszeniami ( dotyczy całego Działu Ogłoszeń ) po jego wystawieniu będzie automatycznie zamykany przez osoby odpowiedzialne za forum, a kontakt z ogłoszeniodawca będzie możliwy poprzez dane zawarte w samym ogłoszeniu ( @ , nr. telefonu ) lub poprzez Prywatne Wiadomości tzw PW. W przypadku jakichkolwiek zmian w samych ogłoszeniu, autor zwraca się do Administracji Forum w celu dokonania korekty jego treści ( np. w przypadku sprzedanej jednej z kilku części )
30. Sprzedażą gadżetów Forum Audi A6 / A7 Klub, oraz jakichkolwiek innych oferowanych za pośrednictwem naszego Forum, zajmuje się tylko i wyłącznie Administracja lub osoby przez nią upoważnione.
31. Nick zarejestrowany z datą wcześniejszą jest priorytetowy i względem takiego kolejne będą usuwane, lub zmieniane na inną nazwę odbiegającą od nicku priorytetowego. Administracja zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany nicka użytkowników tylko w wypadku naruszenia w/w postanowienia. Co więcej, zabronione jest podszywanie się pod nienależne rangi.
32.
a) zakazane jest umieszczanie w avatarze oraz w podpisie, obrazków i tekstów związanych z polityką , religią i wszystkim tym, co może być obraźliwe dla innych użytkowników i stoi w sprzeczności do niniejszego Regulaminu.
b) zabrania się umieszczania w profilu banerów i avatarów o treści informującej o prowadzonej działalności lub znaków firmowych. Dotyczy to również umieszczania inicjałów, skrótów nazw itp., jak również samej nazwy użytkownika.
c) wielkość podpisu określa się na cztery standardowe linie (wliczając puste wiersze), nie licząc obrazka, wykonane standardową dla tego systemu czcionką, rozmiarem oraz kolorem. Zabrania się używania innych kolorów, bolda, kursywy czy tekstu podkreślonego, w całości treści podpisu. Ponadto, zabrania się umieszczania tekstów i zwrotów zabronionych postanowieniami niniejszego Regulaminu, ze szczególnym uwzględnieniem pkt 3., a także linków prowadzących do zdalnych zasobów np. strony WWW, zdjęcia, osobiste ogłoszenia itp. Takie postępowanie będzie skutkowało między innymi wyłączeniem podpisu dla użytkownika.
d) dopuszcza się, dla osób posiadających inne auto niż Audi A6 / A7, umieszczenie informacji o swoim pojeździe w podpisie, jednakże w formie prostej, czytelnej i zrozumiałej dla Społeczności Forum. Wszelkie dodatkowe informacje o posiadanym aucie, w tym również pojazdach posiadanych w przeszłości, wykonanych modyfikacjach bądź przeprowadzonej stylizacji, należy umieszczać w założonym przez siebie temacie w przeznaczonym do tego celu dziale.
e) maksymalny rozmiar obrazka w podpisie nie może przekraczać wartości określonych w punkcie 19. niniejszego Regulaminu, a treści w nim zawarte nie mogą łamać jego zapisów - szczególnie punktu 3. i 29.
Motywy graficzne powinny być należycie stonowane, taktowne, nie rozpraszające i nie utrudniające właściwego odbioru treści postu.
f) każdy niewłaściwy awatar lub obrazek w podpisie zgłoszony administracji będzie rozpatrzony i usunięty, jeśli Moderacja/Administracja tak zdecyduje. Nieprzestrzeganie tego punktu będzie skutkowało ostrzeżeniem.
g) z wymogów wymienionych w ppkt b, c i d zwolnione są jedynie osoby upoważnione przez Administrację.
33. Decyzje Administracji i Moderacji w każdej sprawie są NIEPODWAŻALNE.
34. Wszelkie sytuacje, które nie są uwzględnione w niniejszym Regulaminie oraz regulaminach działów zostają rozstrzygane przez Administrację i Moderatorów.
35. Administracja forum ma prawo w drodze wyjątku udzielić dostęp lub zezwolenie osobie nie posiadające uprawnień w danym zakresie. Zabrania się bez autoryzacji administracji wstawiania w postach/tematach numerów kont do wpłat pieniężnych. Złamanie tego zakazy będzie skutkowało ostrzeżeniem!
Edit styczeń 2018.
36. Usunięcie wpisów lub konta na życzenie użytkownika są indywidualnie rozpatrywane przez administrację, użytkownicy sami nie mają takiego prawa by usuwać swoje wpisy.
Rejestracja na Forum Audi A6 / A7 Klub jest równoznaczna z potwierdzeniem warunków regulaminu.