Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4] klocki od strony wew zużywają się dużo bardziej

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
lucky_luc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2007, 16:52
Lokalizacja: WARSZAWA

[A6 C5 2.4] klocki od strony wew zużywają się dużo bardziej

Post autor: lucky_luc » 20 kwie 2009, 12:50

Witam, mam taki problem : klocki przednie (a co za tym idzie) tarcza zużywają się dużo bardziej od strony wewnętrznej na obu kołach.
Dzieje się tak nawet powymianie na nowe tarcze i klocki i czyczeniu zacisków.
Historycznie : kontrolka od klocków zapala się nawet poniżej 20 000 km i klocki z powodu zuzycia (tych od strony wewnętrznej) kwalfikują się do wymniany. Czy ktos miał taki problem - wie co to może być ?Trochę szkoda $$ na nowe klocki co 20tys. km.
Pozdrawiam ÂŁ.S.
_________________
obecnie A6 C5 2,4 30V APS(165 KM) z 2000r.
(A4 1,8 20 V ADR (125 KM) z 1995 roku)
(80 1,8 S NE (91 KM) z 1991 roku )

Darek...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 07 gru 2008, 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Darek... » 20 kwie 2009, 13:26

Zauważyłem u siebie w prawym kole identyczne zjawisko- myślałem ,że prowadniki zatarte , ale niestety nie znalazłem przyczyny :roll:

Awatar użytkownika
erick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 10 mar 2009, 21:11
Lokalizacja: Pruszków/mazowieckie

Post autor: erick » 20 kwie 2009, 16:39

To, że się zużywają szybciej od strony wewnętrznej to mnie wcale nie dziwi. Zawsze będzie szybsze zużycie po stronie tłoczka, ze względu na korzystanie z hamulców przez różne systemy, np. ESP do przychamowania samochodu. Jednak zastanawiające jest to zużycie co 20 000 km. Jeżeli używasz jakiś markowych i dobrych klocków to jest to faktycznie dziwne.
<quattro>

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 20 kwie 2009, 16:46

erick pisze:eżeli używasz jakiś markowych i dobrych klocków to jest to faktycznie dziwne.
właśnie jakich klocków używasz i gdzie eksploatujesz auto, jeżeli słabej jakości klocki i w większośći jeździsz po mieście to maja prawo po 20 tys się skończyć

lucky_luc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 gru 2007, 16:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: lucky_luc » 20 kwie 2009, 17:09

Witam używałem oryginałów 4B0698151AB starczały na 26000-33000 km.
Założyłem ATE (13.0460-7110.2) przebieg 20800 km.
Wymieniłem tarcze i klocki znowu na oryginał : (8E0615301R 4B0698151 N).
i mam po 19800 km zapaloną diodę od klocków.
Sprawdzałem dzisiaj przy stanie 22000 km - klocki wewnętrzne mają ~1 mm. Zewnętrzne około 3mm.

Jeżdzę spokojnie -dużo po mieście.
Samochód jest dość ciężki w poprzednim A4 (te same klocki tylko bez czujników) klocki strczały na 35-50K km.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Re: [A6 C5 2.4] klocki od strony wew zużywają się dużo bardz

Post autor: xpbit » 20 kwie 2009, 21:57

lucky_luc pisze:Witam, mam taki problem : klocki przednie (a co za tym idzie) tarcza zużywają się dużo bardziej od strony wewnętrznej na obu kołach.
Dzieje się tak nawet powymianie na nowe tarcze i klocki i czyczeniu zacisków.
Historycznie : kontrolka od klocków zapala się nawet poniżej 20 000 km i klocki z powodu zuzycia (tych od strony wewnętrznej) kwalfikują się do wymniany. Czy ktos miał taki problem - wie co to może być ?Trochę szkoda $$ na nowe klocki co 20tys. km.
Pozdrawiam ÂŁ.S.
_________________
obecnie A6 C5 2,4 30V APS(165 KM) z 2000r.
(A4 1,8 20 V ADR (125 KM) z 1995 roku)
(80 1,8 S NE (91 KM) z 1991 roku )
Możliwe że już płyn hamulcowy jest do wymiany albo z zaciskami się coś popierdzieliło :D


Pozdro :mrgreen:

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 20 kwie 2009, 22:06

Sama dioda nie oznacza, że musisz wymieniać od razu.
Powinieneś na nich spokojnie zrobić jeszcze kilka tysi...

Wiele zależy od stylu jazdy.
Ja na przykład też często wymieniam klocki, bo często hamuje i rozpędzam się do dużych szybkości.

W poprzednim samochodzie (mazda 323) klocki starczały mi na max 5000 - 10000 km
ale to z powodu jazdy na dwie nóżki :-P
prawa na gazie w podłogę a lewą dohamowanie pedałem hamulca :-)

Wiadomo, że niejeden emeryt miałby takie klocki nawet na 100000 km :-P

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 21 kwie 2009, 07:44

lucky_luc pisze:Witam używałem oryginałów 4B0698151AB starczały na 26000-33000 km.
Założyłem ATE (13.0460-7110.2) przebieg 20800 km.
Wymieniłem tarcze i klocki znowu na oryginał : (8E0615301R 4B0698151 N).
robisz to sam czy w jakimś warsztacie ?????
bo jeżeli w warsztacie to możliwe że wymieniają klocki i tarcze a prowadnic i tłoczków nieczyszczą i niesmarują tylko tak mówią <ok> i tak może być <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga