Witam, mam taki problem : klocki przednie (a co za tym idzie) tarcza zużywają się dużo bardziej od strony wewnętrznej na obu kołach.
Dzieje się tak nawet powymianie na nowe tarcze i klocki i czyczeniu zacisków.
Historycznie : kontrolka od klocków zapala się nawet poniżej 20 000 km i klocki z powodu zuzycia (tych od strony wewnętrznej) kwalfikują się do wymniany. Czy ktos miał taki problem - wie co to może być ?Trochę szkoda $$ na nowe klocki co 20tys. km.
Pozdrawiam ÂŁ.S.
_________________
obecnie A6 C5 2,4 30V APS(165 KM) z 2000r.
(A4 1,8 20 V ADR (125 KM) z 1995 roku)
(80 1,8 S NE (91 KM) z 1991 roku )
[A6 C5 2.4] klocki od strony wew zużywają się dużo bardziej
- erick
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 mar 2009, 21:11
- Lokalizacja: Pruszków/mazowieckie
To, że się zużywają szybciej od strony wewnętrznej to mnie wcale nie dziwi. Zawsze będzie szybsze zużycie po stronie tłoczka, ze względu na korzystanie z hamulców przez różne systemy, np. ESP do przychamowania samochodu. Jednak zastanawiające jest to zużycie co 20 000 km. Jeżeli używasz jakiś markowych i dobrych klocków to jest to faktycznie dziwne.
<quattro>
Witam używałem oryginałów 4B0698151AB starczały na 26000-33000 km.
Założyłem ATE (13.0460-7110.2) przebieg 20800 km.
Wymieniłem tarcze i klocki znowu na oryginał : (8E0615301R 4B0698151 N).
i mam po 19800 km zapaloną diodę od klocków.
Sprawdzałem dzisiaj przy stanie 22000 km - klocki wewnętrzne mają ~1 mm. Zewnętrzne około 3mm.
Jeżdzę spokojnie -dużo po mieście.
Samochód jest dość ciężki w poprzednim A4 (te same klocki tylko bez czujników) klocki strczały na 35-50K km.
Założyłem ATE (13.0460-7110.2) przebieg 20800 km.
Wymieniłem tarcze i klocki znowu na oryginał : (8E0615301R 4B0698151 N).
i mam po 19800 km zapaloną diodę od klocków.
Sprawdzałem dzisiaj przy stanie 22000 km - klocki wewnętrzne mają ~1 mm. Zewnętrzne około 3mm.
Jeżdzę spokojnie -dużo po mieście.
Samochód jest dość ciężki w poprzednim A4 (te same klocki tylko bez czujników) klocki strczały na 35-50K km.
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
Re: [A6 C5 2.4] klocki od strony wew zużywają się dużo bardz
Możliwe że już płyn hamulcowy jest do wymiany albo z zaciskami się coś popierdzieliło :Dlucky_luc pisze:Witam, mam taki problem : klocki przednie (a co za tym idzie) tarcza zużywają się dużo bardziej od strony wewnętrznej na obu kołach.
Dzieje się tak nawet powymianie na nowe tarcze i klocki i czyczeniu zacisków.
Historycznie : kontrolka od klocków zapala się nawet poniżej 20 000 km i klocki z powodu zuzycia (tych od strony wewnętrznej) kwalfikują się do wymniany. Czy ktos miał taki problem - wie co to może być ?Trochę szkoda $$ na nowe klocki co 20tys. km.
Pozdrawiam ÂŁ.S.
_________________
obecnie A6 C5 2,4 30V APS(165 KM) z 2000r.
(A4 1,8 20 V ADR (125 KM) z 1995 roku)
(80 1,8 S NE (91 KM) z 1991 roku )
Pozdro :mrgreen:
- ShoofeL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1103
- Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
- Kontakt:
Sama dioda nie oznacza, że musisz wymieniać od razu.
Powinieneś na nich spokojnie zrobić jeszcze kilka tysi...
Wiele zależy od stylu jazdy.
Ja na przykład też często wymieniam klocki, bo często hamuje i rozpędzam się do dużych szybkości.
W poprzednim samochodzie (mazda 323) klocki starczały mi na max 5000 - 10000 km
ale to z powodu jazdy na dwie nóżki :-P
prawa na gazie w podłogę a lewą dohamowanie pedałem hamulca
Wiadomo, że niejeden emeryt miałby takie klocki nawet na 100000 km :-P
Powinieneś na nich spokojnie zrobić jeszcze kilka tysi...
Wiele zależy od stylu jazdy.
Ja na przykład też często wymieniam klocki, bo często hamuje i rozpędzam się do dużych szybkości.
W poprzednim samochodzie (mazda 323) klocki starczały mi na max 5000 - 10000 km
ale to z powodu jazdy na dwie nóżki :-P
prawa na gazie w podłogę a lewą dohamowanie pedałem hamulca
Wiadomo, że niejeden emeryt miałby takie klocki nawet na 100000 km :-P
- danek_22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
- Kontakt:
robisz to sam czy w jakimś warsztacie ???lucky_luc pisze:Witam używałem oryginałów 4B0698151AB starczały na 26000-33000 km.
Założyłem ATE (13.0460-7110.2) przebieg 20800 km.
Wymieniłem tarcze i klocki znowu na oryginał : (8E0615301R 4B0698151 N).
bo jeżeli w warsztacie to możliwe że wymieniają klocki i tarcze a prowadnic i tłoczków nieczyszczą i niesmarują tylko tak mówią i tak może być
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga