Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARS 4.2 299 KM] Nierówna praca i niższa kompresja na prawej

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
rafala6c5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2019, 09:36
Lokalizacja: Podkarpacie

[ARS 4.2 299 KM] Nierówna praca i niższa kompresja na prawej

Post autor: rafala6c5 » 16 kwie 2020, 11:47

Witam mam następujący problem z moją A6 4.2, auto odpala normalnie, ale silnik nie chodzi równo szczególnie pod obciążeniem (przykładowo jak wrzuce D i trzymam na hamulcu to dosyć mocno kuleje jakby nie chodził na wszystkie cylindry) nie wiem jak sytuacja z mocą bo narazie w aucie padła skrzynia biegów i dopiero sie za to będę brał dlatego możnaby przy okazji zaglądnąć do silnika. Mierzyłem kompresje to na lewej głowicy wszędzie po 14 bar, na prawej głowicy równo na wszystkich 11. Pod VAGiem brak błędów, korekta lambda na prawej głowicy -25%. Miał ktoś może podobny przypadek?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 18 kwie 2020, 20:34

Pewnie leja prawe wtryski LPG i glowica dostała po D. Albo jakies nieprawdilowe podpiecie LPG nawet ze leje dwa paliwa.
Choć też wątpie czy ktokolwiek jest w stanie powiedziec ale może być że różnica w kompresjii to powoduje... choć na logikę wątpie.

rafala6c5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2019, 09:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: rafala6c5 » 21 kwie 2020, 00:28

Z kompresją sytuacja opanowana rozrząd źle złożony po wymianie, na lewej głowicy wałek za późny o o około 2 zęby na prawej za wczeny o ząb, prawdopodobnie efekt wymiany rozrządu bez zdejmowania kół wałka rozrządu. Rozrząd przestawiony do blokad, kompresja 13.5-14.5 prawa lewa głowica na stole także nie szukam dalej. Z okazji że silnik na wierzchu zaglądłem pod pokrywy zaworowe w celu synchronizacji łańcucha między wałkami i nastawnikami, z prawej strony nastawnik przy obracaniu wałem skacze góra dół, oderwane kawałki ślizgów które są na pewno do wymiany ale nie wiem jak po wymianie bedą pracować, może ktoś
podpowiedzieć jak wizualnie/mechanicznie można zdiagnozować uszkodzone nastawniki? Na lewej głowicy jest mniej zauważalny skok łańcucha po napinaczu.

hunter266
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: hunter266 » 10 maja 2020, 20:35

Kolego nastawniki przy obracaniu wałem bez ciśnienia oleju będą pracować inaczej. Chodzi o to ze na jednej głowicy przy kręceniu wałem naciąg łańcucha pomiędzy wałkami jest na górze i jego ślizg będzie szedł do dołu, a na drugiej głowicy naciąg łańcucha będzie od dołu i ślizg tego napinacza będzie szedł ku górze. Z tego co wiem napinacze dobrze diagnozuje się na logach. Swoją drogą jak opisujesz swój problem to postaraj się to zrobić dokładniej. Informacja o wymianie rozrządu była bardzo istotna.

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: dreken » 11 maja 2020, 19:54

Z tego co pamiętam nastawniki sprawdza się w kanale 82/83 i tam widać jak na dłoni czy rozrząd ktos dobrze złożył - no ale bez blokad to nie ma opcji aby to grało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga