[ARS 4.2 299 KM] Nierówna praca i niższa kompresja na prawej
[ARS 4.2 299 KM] Nierówna praca i niższa kompresja na prawej
Witam mam następujący problem z moją A6 4.2, auto odpala normalnie, ale silnik nie chodzi równo szczególnie pod obciążeniem (przykładowo jak wrzuce D i trzymam na hamulcu to dosyć mocno kuleje jakby nie chodził na wszystkie cylindry) nie wiem jak sytuacja z mocą bo narazie w aucie padła skrzynia biegów i dopiero sie za to będę brał dlatego możnaby przy okazji zaglądnąć do silnika. Mierzyłem kompresje to na lewej głowicy wszędzie po 14 bar, na prawej głowicy równo na wszystkich 11. Pod VAGiem brak błędów, korekta lambda na prawej głowicy -25%. Miał ktoś może podobny przypadek?
Z kompresją sytuacja opanowana rozrząd źle złożony po wymianie, na lewej głowicy wałek za późny o o około 2 zęby na prawej za wczeny o ząb, prawdopodobnie efekt wymiany rozrządu bez zdejmowania kół wałka rozrządu. Rozrząd przestawiony do blokad, kompresja 13.5-14.5 prawa lewa głowica na stole także nie szukam dalej. Z okazji że silnik na wierzchu zaglądłem pod pokrywy zaworowe w celu synchronizacji łańcucha między wałkami i nastawnikami, z prawej strony nastawnik przy obracaniu wałem skacze góra dół, oderwane kawałki ślizgów które są na pewno do wymiany ale nie wiem jak po wymianie bedą pracować, może ktoś
podpowiedzieć jak wizualnie/mechanicznie można zdiagnozować uszkodzone nastawniki? Na lewej głowicy jest mniej zauważalny skok łańcucha po napinaczu.
podpowiedzieć jak wizualnie/mechanicznie można zdiagnozować uszkodzone nastawniki? Na lewej głowicy jest mniej zauważalny skok łańcucha po napinaczu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 22 paź 2018, 07:40
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Kolego nastawniki przy obracaniu wałem bez ciśnienia oleju będą pracować inaczej. Chodzi o to ze na jednej głowicy przy kręceniu wałem naciąg łańcucha pomiędzy wałkami jest na górze i jego ślizg będzie szedł do dołu, a na drugiej głowicy naciąg łańcucha będzie od dołu i ślizg tego napinacza będzie szedł ku górze. Z tego co wiem napinacze dobrze diagnozuje się na logach. Swoją drogą jak opisujesz swój problem to postaraj się to zrobić dokładniej. Informacja o wymianie rozrządu była bardzo istotna.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga