Witam,
mam pytanie tak jak w temacie, według etka w roczniku 1998 były montowane 2 typy skrzyni DWP czyli 01A300046J i 01A300046JX ,natomiast w roczniku 2003 był tylko typ 01A300046JX. Interesuje mnie to ponieważ nie wiem czy skrzynia 01A300046J z 1998 roku pasuje do a6 c5 z 2003 roku.
Pozdrawiam
Skrzynia Quattro DWP różnica między 01A300046J a 01A300046JX
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Części z końcówką X są po regeneracji i przy ich kupnie należy zwrócić uszkodzną część. Po pewnym czasie w serwisie jest tylko taka część. Często w historii części jest podany numer bez X na końcu, a w etce widać tylko część zregenerowaną.
Podsumowując, będzie pasował, bo to ta sama skrzynia.
Podsumowując, będzie pasował, bo to ta sama skrzynia.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2020, 10:26 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dziękuje za odpowiedz
sprawdzałem poszczególne różnice w częściach i wychodzi na to,że najważniejsza część czyli moja dwumasa Valeo 836252 która ma okolo 8 tys km przebiegu pasuje zarówno do silnika alf i bdv więc nie powinno być z nią problemu.
Nie wiem jak z zestawem sprzęgła który w sumie mam juz 2 raz regenerowany więc mógłbym wymienić na nowy. Tylko teraz powinienem szukac sprzegła do skrzyni z 98r quattro silnik ALF?
tłumacze sobie to tak ,że dwumasa jest przykręcana do wału od silnika więc od tej strony nic się nie zmieni , jest również stosowana zamiennie do pojazdow z 1998r silnik ALF więc nie bedzie problemu z kompatybilnością ze skrzynią, martwi mnie tylko to ,że wymiary tarczy sprzęgłą do skrzyni z 2003r to:
Ilość zębów: 23
Wymiary piasty tarczy sprzęgła: 21,8X24,2
Średnica: 240 mm
natomiast do skrzyni z 1998r to:
Ilość zębów: 23
Wymiary piasty tarczy sprzęgła: 21,8x24,2-23N
Średnica: 240 mm
nie wiem co oznacza -23N ale domyślam się ,że w najgorszym wypadku moja obecna tarcza sprzęgła nie będzie pasował na wałek wychodzący ze skrzyni?
Jest to raczej jedyna różnica w całym zestawie sprzęgła
Patrząc po pozostałych częściach sprzęgła wyszukując na tej samej stronie hurtowni pokazuje te same części z tym samym numerem dla obu typów bez różnicy 2003r BDV czy 1998 ALF
sprawdzałem poszczególne różnice w częściach i wychodzi na to,że najważniejsza część czyli moja dwumasa Valeo 836252 która ma okolo 8 tys km przebiegu pasuje zarówno do silnika alf i bdv więc nie powinno być z nią problemu.
Nie wiem jak z zestawem sprzęgła który w sumie mam juz 2 raz regenerowany więc mógłbym wymienić na nowy. Tylko teraz powinienem szukac sprzegła do skrzyni z 98r quattro silnik ALF?
tłumacze sobie to tak ,że dwumasa jest przykręcana do wału od silnika więc od tej strony nic się nie zmieni , jest również stosowana zamiennie do pojazdow z 1998r silnik ALF więc nie bedzie problemu z kompatybilnością ze skrzynią, martwi mnie tylko to ,że wymiary tarczy sprzęgłą do skrzyni z 2003r to:
Ilość zębów: 23
Wymiary piasty tarczy sprzęgła: 21,8X24,2
Średnica: 240 mm
natomiast do skrzyni z 1998r to:
Ilość zębów: 23
Wymiary piasty tarczy sprzęgła: 21,8x24,2-23N
Średnica: 240 mm
nie wiem co oznacza -23N ale domyślam się ,że w najgorszym wypadku moja obecna tarcza sprzęgła nie będzie pasował na wałek wychodzący ze skrzyni?
Jest to raczej jedyna różnica w całym zestawie sprzęgła
Patrząc po pozostałych częściach sprzęgła wyszukując na tej samej stronie hurtowni pokazuje te same części z tym samym numerem dla obu typów bez różnicy 2003r BDV czy 1998 ALF
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
To super, bo walczę i szukam skrzyni już 2 rok, teraz udało mi się kupić w dobrym stanie tą z 98r, czeka w garażu i może w końcu będę zadowolony dzięki wielkie za pomoc Mati
[ Dodano: 2020-05-30, 16:35 ]
Witam ponownie, juz po wymianie skrzyni
Generalnie skrzynia z 98r DWP pasuje do mojej A6 2003r, zdecydowałem się jednak dać nowy zestaw sprzegła Sachs 3000 387 101. Ogólnie skrzynia lub nowy zestaw sprzęgła zniwelował pewne "luzy" ale niestety w trakcie jazdy przy zmianie biegów gdy obroty są wyższe niż około 2300-2500 po wciśnięciu sprzęgła bieg aktualnie używany wychodzi bez problemu jednak wbicie niższego (np. z 3 na 2) powoduję zgrzyt i drżenie lewarka.. na lewarku wyczuwalny jest opór po którego pokonaniu nie dochodzi do zapięcia biegu lecz zgrzyt.. bieg wpina się dopiero po zmniejszeniu obrotów..
Co może być przyczyną? zajechana skrzynia? Niewłaściwy komplet sprzęgła? zły montaż? Czy coś zupełnie innego?
Mam jeszcze starą skrzynie i sprzęgło z dociskiem.
Co robić?
[ Dodano: 2020-05-30, 16:35 ]
Witam ponownie, juz po wymianie skrzyni
Generalnie skrzynia z 98r DWP pasuje do mojej A6 2003r, zdecydowałem się jednak dać nowy zestaw sprzegła Sachs 3000 387 101. Ogólnie skrzynia lub nowy zestaw sprzęgła zniwelował pewne "luzy" ale niestety w trakcie jazdy przy zmianie biegów gdy obroty są wyższe niż około 2300-2500 po wciśnięciu sprzęgła bieg aktualnie używany wychodzi bez problemu jednak wbicie niższego (np. z 3 na 2) powoduję zgrzyt i drżenie lewarka.. na lewarku wyczuwalny jest opór po którego pokonaniu nie dochodzi do zapięcia biegu lecz zgrzyt.. bieg wpina się dopiero po zmniejszeniu obrotów..
Co może być przyczyną? zajechana skrzynia? Niewłaściwy komplet sprzęgła? zły montaż? Czy coś zupełnie innego?
Mam jeszcze starą skrzynie i sprzęgło z dociskiem.
Co robić?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga