Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Skrzynia blokuje się na 3-cim biegu.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
woocash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 01 maja 2014, 14:44
Lokalizacja: Brodnica PL

[ TIP+Q] Skrzynia blokuje się na 3-cim biegu.

Post autor: woocash » 08 kwie 2019, 15:56

Witam Panowie.
Mam problem ze skrzynią biegów GZW. Podczas gwałtownego ruszania 1-2-3 wchodzi ładnie płynnie, problem pojawia się przy przejściu na 4 bieg. Wyświetlacz pokaże zmianę na 4-ty bieg ale skrzynia nie reaguje i stoi na 3. Dopiero po odpuszczeniu pedału gazu przełączy dalej. Dodam, że biegi przełączają się płynnie, zmian z 4-5-6 nawet nie czuć, niestety z 3-4 już nie jest tak kolorowo. W trybie emeryta wszystkie biegi wchodzą gładko. Idę zaraz podłączyć VAG'a.

Jestem, świeżo po wymianie konwertera i oleju. Olej ZF Lifeguard 8, konwerter regenerowany od KGMOTUS.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 kwie 2019, 16:09

Wypadałoby zrobić adaptację :).

Awatar użytkownika
woocash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 01 maja 2014, 14:44
Lokalizacja: Brodnica PL

Post autor: woocash » 08 kwie 2019, 16:29

mat1324 pisze:Wypadałoby zrobić adaptację :).
Słyszałem, że adaptację należy robić w autach po modelowym 2005r. Moja jest produkcji 2004 modelowo 2005.

Mam logi więc może ktoś się wypowie. Błędów w silniku i skrzyni brak.

Grupy 001, 003, 011: http://vaglogi.pl/log-001_011_003_D67057.html (blokowanie na 3)
Grupy 004, 005, 006: http://vaglogi.pl/log-004_005_006_P3bdaf.html (blokowanie na 3)
Grupy 007, 008, 009: http://vaglogi.pl/log-007_008_009_0Y8pWK2.html (blokowanie na 3)
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_Mssj0.html
Grupy 004, 005, 006: http://vaglogi.pl/log-004_005_006_iYi2t6l.html
Grupy 007, 008, 009: http://vaglogi.pl/log-007_008_009_29DL5b.html

__________________________________________________________
edit:

Czy jest możliwe, że zaworek w mechatronice odpowiadający za zmianę z 3 na 4 złapał syfu i dlatego tak się dzieje? Przed wymianą oleju wszystko grało.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7182
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 paź 2019, 23:28

odblokuj swoje wiadomości PW

kukiz18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2020, 19:48
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: kukiz18 » 24 kwie 2020, 02:22

Kolego mam identyczny problem. Samochód z 2005. Adaptacji podobno nie da się zrobić.

Objaw mam taki ze na wyświetlaczu zmienia się opis że wrzucono d4. Ale. Samochód nie reaguje. Obroty rosną dalej. Nagle coś puści i jest przezut, dymuzy spadek obrotów i dalej ok. Problem nie występuje przy bardo spokój ei i bardzo energicznej jeździe. Tylko taki tryb pośredni. Ktoś rozwiązał problem?

tomek414
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 10 sty 2012, 08:48
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: tomek414 » 09 maja 2020, 19:58

Kolego, u mnie to samo. Nie przerzuca z 3 na 4 przy wysokich obrotach.Oddałem auto do naprawy i okazało się że jest pęknięty koszyczek sprzęgłowy. Regeneracja skrzyni, demontaż, montaż i olej to koszt około 8 tys. Postanowiłem wymienić całą skrzynię i właśnie jestem w fazie poszukiwań odpowiedniej. Jest wiele skrzyń na allegro ale ja potrzebuję GZW albo GSZ a takich akurat nie ma.Jeśli masz jakieś namiary gdzie można kupić skrzynię, to daj znać.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 10 maja 2020, 12:11

Adaptacja - to taki mechanizm ukrywania niedoskonałości produkcyjnych i działa cały czas, niezależnie od rocznika. Zostaje "wyłączona" tymczasowo tylko w przypadku uszkodzenia. Z biegiem czasu (cykli "nauki") tj. jej interwały "spadają" tj. kolejny "krok" nauki występuje nie np. po 1000km tylko np. po 5 tysiącach. Adaptację, nieżależnie od rocznika można wycofać do wartości fabrycznych, a następnie przeprowadzić adaptację wstępną podczas jazdy testowej. To można, raczej powinno się odbierać jako trzeba, podczas ingerencji w skrzynię biegów (wymiana oleju, naprawy, zmiany mechaniczne itp). Nie jest konieczne podczas normalnej eksploatacji - i z reguły nie pomaga, na występujące problemy - tzn jeżeli wystąpiły jakieś problemy natury mechanicznej albo nadmiernego zużycia, to przeprowadzenie ponownej adaptacji nie przyniesie "ratunku" ponieważ mechanizm adaptacji ma swoje nie przekraczalne "granice" i jeżeli któryś z monitorowanych parametrów podczas procesu adaptacji wykracza poza tolerancję, to sama procedure jest automatycznie przerywana.

Co do poszukiwania "skrzyń" po allegro czy olx'a przy tym "wieku" odradzam, to co się pojawia to już są odpady, które wymagają dokładnie takiego samego remontu jak oryginalna skrzynia biegów z Waszych aut.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl