Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[T-4 2.5 TDI] problem z mocą ...

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
juchas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 20 sty 2009, 11:02
Lokalizacja: Dzierżoniów

[T-4 2.5 TDI] problem z mocą ...

Post autor: juchas » 03 lut 2009, 21:24

witam. co prawda nie jest to audi ale silnik praktycznie ten sam co w c-4 a mam problem także myślę że pomożecie :)
Silniczek 102 konny. -20 stopni pali od strzała, jak już kopci to na biało ale generalnie żadko kiedy wydobywa się stamtąd cokolwiek. do rzeczy. auto śmigalo rewelacja aż któregoś dnia się "zmuliło" ...
turbo osiąga swoją moc przy ok 2300 obr i wtedy czuć że auto jedzie do tego momentu praktycznie brak reakcji na pedał gazu, przyspiesza ale ... no strasznie słabiutko.
po podłączeniu do kompa brak błędów. jedynie co to komp pokazuje jak się jedzie bardzo duży skok parametrów silnika jak się włącza turbo, parametry nie zwiększają się regularnie tylko jest nagły duży skok. jak odłączam przepływke to do tych 2200 obr jest bez zmian a potem nie ma mocy. mechanik polecił mi sprawdzenie przepływki z innego auta jako diagnoze wstępną. nie czyściłem jej benzynką jeszcze jak tu wiele osób radzi.
dodam że ma przejechane ok 380 tysi i ma oryginalnego kata i czy to może być jego wina że jest już "przypchany" ?
z góry dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 03 lut 2009, 22:32

Ja miałem u siebie coś zbliżonego, jak jest bardzo zimno to na 1-2-3 itp biegu wciśnięcie do oporu pedału, w okolicach 1500 obr jest wrażenie jakbym zdjał noge z gazu, potem jak silnik powącha troche turbine odpuszczam gaz i bez pałowania jakoś jedzie. Jak sie zagrzeje jest już normalnie. Nie wiem czy mam kata, chyba tak, ostatnio zrobiłem dogrzewanie płynu chłodzącego spalinami(innowacyjna technologia Hincó inc. ;) ), działa na tej zasadzie że sprzed turbiny brane są spaliny (przed rozgrzaniem silnika, potem sie wyłącza) i jest chłodnica spalin z C5 która ogrzewa płyn. Zauważyłem że juz nie ma tej przypadłości 'dziury' w mocy jak przedtem ale wiadomo-turbina nie pompuje do końca przy wyższych obrotach. Narazie kryzys wymusił wstrzymanie prac nad samochodem ale bede musiał o ile mam katalizator wywalić.
BTW, przy takim przebiegu to już napewno katalizator do wywalenia, oby nie zabił turbo ;)
Druga sprawa to u mnie nastawnik czasami lubi sie zawiesić, kiedyś to nawet szarpało ale sie rozchodził po tankowaniu shellem i dolaniem oleju do dwusówów(stihl) do paliwa.
Jak sie zagrzeje też tak jest?
Mi błędów też żadnych nie wyrzuca..
Wcześniej lepiej jeździł? Mój na zimnym jest straszny, ale jak sie troche zagrzeje to umiarkowanie ciągnie od 750obr/min ;)

kaziumoto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 sty 2009, 22:36
Lokalizacja: Leszno

Post autor: kaziumoto » 19 kwie 2009, 23:37

Mam podobny problem...moja A6 2,5TDI 150KM po wymianie turbiny na regenerowana nadal się zachowuje tak jak poprzednia czyli przy 3000 obrotach waz intercoolera jest miękki i auto nie ma mocy. turbina chodzi załącza się bo ja słychać ale mało ciśnienia daje.Cały układ chłodnica i węże wyczyszczone...Juz nie mam siły...Ale teraz tak myślę ze możne jest katalizator zatkany i spaliny nie maja siły żeby to turbo rozpędzić auto ma przejechane 300tys.km???jest to możliwe???? :oops:

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 kwie 2009, 09:40

300tys? Nie mal napewno jest już mocno zasyfiony, ja mam 250 (na liczniku) i jak byłem wycinać to mi powiedzieli że średnio ok 200tys katalizator u mnie wytrzymuje tak że nie odbiera znacząco mocy, więc wyciąłem i wcześniej turbina pompuje i tyle ;)
Obrazek TDI +

juchas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 20 sty 2009, 11:02
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: juchas » 20 kwie 2009, 12:53

po wycięciu kata turbina nie będzie pompować wcześniej ... nie słuchaj bzdur

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 20 kwie 2009, 18:21

juchas pisze:po wycięciu kata turbina nie będzie pompować wcześniej ... nie słuchaj bzdur
Jakieś konkrety prosze..
Na logike, zatykając wydech w znacznym stopniu nic sie nie zmieni ? No prosze...
Ja miałem zapchany i auto jechało przy ok 2,5-3 tys obr potem nie było już tej mocy, teraz nie dość że ciągnie od 2 tys turbina to i na wysokich obrotach idzie..
Obrazek TDI +

juchas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 20 sty 2009, 11:02
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: juchas » 20 kwie 2009, 22:47

normalny czyt czysty kat nie "zatyka" wydechu w stopniu ograniczającym osiągi silnika. to że ci idzie od 2 tys to normalne, turbina (wyleciały mi z głowy fachowe słowa) osiąga swoją moc przy 1800 obr/min i wkładając czy wycinając kata nie przyspieszysz tego ani nie spowolnisz - na logike ...
a to że moc ci się zmieniła to już na prawde musiałeś go mieć nieźle zapchanego ....
włóż sobie teraz nowego kata i zobaczysz że nic sie nie zmieni.
w niektórych autach jest tak że po wycięciu auto może gorzej jechać bo silnik jest inaczej przystosowany, tak mi mówiło wiele osób nie wiem ile w tym prawdy.
ale coś musi być bo jak w niektórych motocyklach kombinowaliśmy z tłumikamia i oryginalne końcówki (które były jakimiś badziewiami pozapychane) zastępowaliśmy niby lepszymi to lipa, moc spadała.
poz

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 21 kwie 2009, 15:34

No to teraz sie z Tobą zgadzam w pełni, zdrowy kat-TAK, zapchany-Nie <ok>
Obrazek TDI +

Limp_dick

Post autor: Limp_dick » 22 kwie 2009, 11:25

Bez logów dynamicznych będzie ciężko ocenić taka przypadłość. Jednak silniczek ten jest bliźniaczo podobny do a6 C4 więc turbina powinna zaczynać się odzywać już w okolicach 1800obr (tu mogę się mylić więc należało by sprawdzić). Przeważnie jeśli odzywa się jakieś 500 obr wyżej kat jest już dość mocno przytkany i dopiero wymuszone turbiną odpowiednie ciśnienie pomaga spalinom opuścić układ wydechowy i auto zaczyna "normalnie" jechać. Natomiast przez przypchany kat turbina ma problemy z wkręceniem się na obroty. W tym wypadku widać dość duży skok parametrów w momencie wkręcenia się już na obroty turbiny. Co do problemów po usunięciu katalizatora to mogą one wystąpić tylko jeśli w układzie wydechowym za katalizatorem znajduje się sonda lambda(problem znany raczej tylko w gronie silników benzynowych). W tym silniczku na pewno jej nie ma więc nie masz się czym martwić.

Jestem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 kwie 2009, 14:28
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Jestem » 23 kwie 2009, 21:40

"Myli Państwo"
1. Zapchany kat powoduje przede wzzystkim wraz ze wzrostem obrotów coraz to gorsze opróżnianie cylndrów w efekcie mniej tlenu w następnym suwie pracy i brak mocy.
2. twierdzenie cytuję - "kat jest już dość mocno przytkany i dopiero wymuszone turbiną odpowiednie ciśnienie pomaga spalinom opuścić układ wydechowy i auto zaczyna "normalnie" jechać." - kładę między żarty. bo to spaliny wykonyją pracę w turbinie tracąc tym samym część swojej energii, a nie turbina podnosi ciśnienie spalinom. Chyba, że ta konkretna turbina to perpetum mobile cy co ;-)
3. Radzę przyglądnąć się zaworowi magnetycznemu regulującemu ciśnienie doładowania, jego połączeniom (szczelność), oraz czujnikowi tegoż ciśnienia.
4. Potwierdzam, że wywalenie kata i zastąpienie go nie odcinkiem rurki (chyba Dn50) o identycznej średnicy jak rurki przyłączeniowe, ale np strumienicą spowoduje pewną utratę mocy - właśnie z powodu gorszego opróżniania cylindrów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja