Witam serdecznie, jestem od niedawna posiadaczem A6.
Tak na prawdę samochód użytkuje na co dzień żona a ja tylko serwisuję
Ostatnio mam problem z rozgryzieniem poniższej usterki.
Adres 01: Silnik (AUK) Plik etykiet:. AKP\06E-910-559-BKH.clb
Oznaczenie elementu SW: 4F1 910 559 N HW: 4F1 907 559
Komponent: 3.2l V6 FSI 0010
Weryfikacja: --H15--- Numer seryjny:
Kodowanie: 01050003190F0020
Kod serwisu: WSC 02325 785 00200
VCID: 366390D941477AF4CB-8062
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
005634 - Zasilanie napięciowe zacisku 30
P1602 - 008 - napięcie za niskie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 0 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw
Temperatura: 9.0*C
silnik WYŁ.
Obciążenie: 0.0 %
Prędkość: 0.0 km/h
000016 - Z1; przestawianie wałka rozrządu
P0010 - 008 - usterka
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 223368 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.02.16
Czas: 15:14:25
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1696 /min
Ilość powietrza/Obr.: 119.9 mg/suw
Temperatura: 45.0*C
ham.silnikiem
Bity binarnie: 00000000
Kąt skrętu: 101.63*
Kody gotowości: 0110 0001
Ten błąd pojawił się po raz kolejny. W poprzednim przypadku była informacja 'obciąż. niepeł', teraz jest 'ham silnikiem'.
Żadnych zmian w prowadzeniu nie odczuliśmy ale niepokoi mnie sam fakt wystąpienia tej usterki.
[ AUK 3.2 256 KM] VAG Silnik Błąd Przestawienie wałka rozrzą
[ AUK 3.2 256 KM] VAG Silnik Błąd Przestawienie wałka rozrzą
Ostatnio zmieniony 16 lut 2020, 20:54 przez UserA6C6, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem wdzięczny za każdą pomoc
Dziękuję za odpowiedź. Bardziej mnie martwi usterka związana z rozrządem.januszm pisze:pierwszy blad:
-odlaczalaes moze akku?
-albo slaby akku
-albo blad alternatora
drugi blad:
-wydluzony lancuch
-usterka nastawnika walka rorzadu.
troche droga sprawa.
Po raz pierwszy usterka dotycząca rozrządu miała miejsce w październiku 2019 (O niej dowiedziałem się dopiero dziś).
Co do stanu akumulatora. Na tamten moment niby z akumulatorem nie miałem problemu (nowy, kupiony 12.2018). W zeszłym tygodniu został rozładowany prawie do zera (4V), zostało włączone przez dziecko światło w salonie. Ale się dziwie, wcześniej często światło z tyłu zostawało włączone i podobno moduł komfortu sam go wyłączał nie pozwalając akku się rozładować. Teraz akku został naładowany do pełna, wszystkie błędy wykasowane i po przejechaniu 2km po podłączeniu VAG wyskoczył błąd opisany wyżej.
Poprzedni właściciel twierdził, że wymienił rozrząd gdzieś przy 200kkm (obecnie 223kkm) oraz napinacze, obiecał przesłać dokumenty potwierdzające, ale na tym się skończyło.
Czy przy ustawieniu wałka rozrządu trzeba zdejmować silnik, czy dałoby się to zrobić samemu na parkingu? Chociaż domyślam się, że raczej nie Jakie konsekwencji mogą być, jeżeli nic nie będę robił z tym rozrządem?
A może to sprawa jakiegoś czujnika lub bezpiecznika?
Nie mogę póki co nigdzie znaleźć co oznacza 000016 - Z1; 000032 - Z2; P0010 - 008; P0020 - 008; kod gotowości 0000 0001; kod gotowości 0110 0001. Ale nadal szukam w necie
Jestem wdzięczny za każdą pomoc
Nie zauważyłem żadnych zmian (co nie znaczy,że ich nie ma) i gdyby nie to, że został rozładowany akku to bym nawet nie podłączałbym komputera. Tak jak pisałem, po raz pierwszy komputer zarejestrował usterkę datowaną na październik, a od tego czasu były chwili, że silnik kręciłem grubo ponad 5 tys/min i nic niepokojącego nie zauważyłem. Myślę, że gdyby było coś poważniejszego to pewnie silnik już by się rozleciał. A może ten silnik nie lubi krótkich dystansów od 500m do 2km (żłobek, przedszkole, szkoła) na zimnym silniku oczywiście?Ślimak40 pisze:Przy odpalaniu silnika (jak jest zimny) są jakieś niepokojące dźwięki... ?
[ Dodano: 2020-05-04, 22:01 ]
Dziś postanowiłem nagrać dźwięk silnika i jeżeli się nie mylę, to jest problem z rozrządem. Na żywo aż takiego 'przerażającego' dźwięku nie słyszę. Jakie jest Wasze zdanie? Co o tym sądzicie?
Zrobiłem dwa nagrania:
- od razu po uruchomieniu silnika przy otwartej klapie
- 1 min po uruchomieniu silnika przy zamkniętej klapie
Jestem wdzięczny za każdą pomoc
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga