A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Panowie.
Samochód mam od roku i nie mam informacji czy był kiedykolwiek wymieniany olej w Torsenie a mam nalatane 240kk więc wypada go zmienić. Próbowałem odczytać jaki mam typ skrzyni biegów z wklejki w bagażniku ale nie bardzo wiem w którym miejscu, gdzieś obok daty produkcji ale gdzie jest ta data??? WAUZZZ4G5DN103767 może po winie ktoś mi powie czy mam dwa obiegi oleju czy jeden i czy mam czujnik w korku spustowym.
Z góry dziękuję Pozdrawiam
Samochód mam od roku i nie mam informacji czy był kiedykolwiek wymieniany olej w Torsenie a mam nalatane 240kk więc wypada go zmienić. Próbowałem odczytać jaki mam typ skrzyni biegów z wklejki w bagażniku ale nie bardzo wiem w którym miejscu, gdzieś obok daty produkcji ale gdzie jest ta data??? WAUZZZ4G5DN103767 może po winie ktoś mi powie czy mam dwa obiegi oleju czy jeden i czy mam czujnik w korku spustowym.
Z góry dziękuję Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Czołem.
Zabieram się za wymianę oleju w obiegu ATF w skrzyni 0CK. Rozpoczynam eksperyment z RAVENOLem ATF DCT/DSG
. mat1324- wiem, źle robię ale 220 pln za 4l przemawia do rozsądku.
Ostatnia wymiana oleju była w ASO przy 180kkm. Teraz mam 220k i postanowiłem zmieniać olej ATF co 40kkm. Teraz tylko obieg ATF żeby sprawdzić czy coś się nie zmieniło, jak przez 20 kkm będzie dobrze to wymienię też MTF bo mam już 5 lat.
Czy ktoś zmieniał olej i ma jakieś uwagi trick and tips? Co trzeba zdemontować, w jaki sposób zalewać nowy olej? Jak można zapewnić najlepsze przepłukanie skrzyni przed puszczaniem oleju? (nie ma filtra wiec chciałbym żeby jak najwięcej szlamu i syfu ze sprzęgieł poszło z olejem do wiadra). Czy wchodzi całe 4l i czy spuszczać nadmiar nowego oleju po rozgrzaniu skrzyni? Może ktoś ma gotową procedurę? Było by suuper
[EDIT 9-3-2020]
No więc po ściągnięciu osłon okazało się, że nic nie jest tak tak opisano w tym wątku
Mam jakąś hermetyczną odmianę skrzyni 0CK. Obieg ATF napełnia się od spodu przez jakiś specjalny adapter VAS6617/1. Korki też są inne bo metalowe a najgorsze jest to że wymiana ATF wymaga wykonania operacji "uruchom-Spuść ATF, postępuj zgodnie z instrukcjami " i "Uruchom-Napełnij ATF - postępuj zgodnie z instrukcjami" ze strony testera diagnostycznego. Wrzucam screeny z dokumentu VAG jaki mi się udało znaleść na sieciach dla tej skrzyni.
https://www.dropbox.com/sh/jy7oqvkfpo4i ... Hyvya?dl=0
Wie ktoś co to za operacje odpala się testerem? W VCDS 17.1 widzę np Otwarcie zaworu zasobnika wysokiego ciśnienia - może to tylko to a może chodzi o cała sekwencję otwierania/ zamykania elektrozaworów. Nie wiem i boje się coś popsuć. Nie chce tez z tym jechać do ASO bo Ravenol kupiony, a tam wleją mi pewnie prawie to samo tylko 4x drożej + usługa. Zakładam, że sama przejściówka VAS6617/1 to tylko tulejka z o-ringiem - da się to jakoś dorobić o ile gwint jest standardowy. Jeśli ktoś przerabiał te tematy - proszę o podzielenie się doświadczeniem.
Zabieram się za wymianę oleju w obiegu ATF w skrzyni 0CK. Rozpoczynam eksperyment z RAVENOLem ATF DCT/DSG

Ostatnia wymiana oleju była w ASO przy 180kkm. Teraz mam 220k i postanowiłem zmieniać olej ATF co 40kkm. Teraz tylko obieg ATF żeby sprawdzić czy coś się nie zmieniło, jak przez 20 kkm będzie dobrze to wymienię też MTF bo mam już 5 lat.
Czy ktoś zmieniał olej i ma jakieś uwagi trick and tips? Co trzeba zdemontować, w jaki sposób zalewać nowy olej? Jak można zapewnić najlepsze przepłukanie skrzyni przed puszczaniem oleju? (nie ma filtra wiec chciałbym żeby jak najwięcej szlamu i syfu ze sprzęgieł poszło z olejem do wiadra). Czy wchodzi całe 4l i czy spuszczać nadmiar nowego oleju po rozgrzaniu skrzyni? Może ktoś ma gotową procedurę? Było by suuper

[EDIT 9-3-2020]
No więc po ściągnięciu osłon okazało się, że nic nie jest tak tak opisano w tym wątku

https://www.dropbox.com/sh/jy7oqvkfpo4i ... Hyvya?dl=0
Wie ktoś co to za operacje odpala się testerem? W VCDS 17.1 widzę np Otwarcie zaworu zasobnika wysokiego ciśnienia - może to tylko to a może chodzi o cała sekwencję otwierania/ zamykania elektrozaworów. Nie wiem i boje się coś popsuć. Nie chce tez z tym jechać do ASO bo Ravenol kupiony, a tam wleją mi pewnie prawie to samo tylko 4x drożej + usługa. Zakładam, że sama przejściówka VAS6617/1 to tylko tulejka z o-ringiem - da się to jakoś dorobić o ile gwint jest standardowy. Jeśli ktoś przerabiał te tematy - proszę o podzielenie się doświadczeniem.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W s-tronicu spuszcza się prawie całość, a z racji zmiany oleju co 60 tysięcy km, to zwykła statyczna wymiana jest wystarczająca
.
[ Dodano: 2020-05-03, 13:45 ]
W silniku też nie robi się dynamicznej wymiany, bo zleci prawie całość. W tipie zleci nieco ponad połowa, bo dużo zostaje w hydrokinetyku oraz nieco mniej w mechatronice.

[ Dodano: 2020-05-03, 13:45 ]
W silniku też nie robi się dynamicznej wymiany, bo zleci prawie całość. W tipie zleci nieco ponad połowa, bo dużo zostaje w hydrokinetyku oraz nieco mniej w mechatronice.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 paź 2016, 10:49
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
Re: [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam , od niedawna jestem posiadaczem stronica w A6 C7 2.0 TDI 190km CNHA 2014 rok , oska skrzynia chyba NYU (mam nadzieję ze dobrze odczytałem z wlepki) . Zabieram się do wymiany oleju i filtrów w skrzyni, niestety mój mechanik chyba robi dobrą minę do zlej gry kiedy pytałem go o wymianę oleju. Dlatego bardzo proszę o wypisanie jak krowie na rowie, mi co będzie potrzebne, z góry dziękuję za wyrozumiałość, dopiero uczę się tego auta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
W pierwszym poście na drugiej stronie tego tematu masz odpowiedź
. Po drugie wysłałem Ci link na PW, bo też o to się pytałeś.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 paź 2016, 10:49
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
Re: [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Bardzo dziękuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 wrz 2020, 23:25
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Panki
Re: [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam. Panowie zabieram się za wymianę oleju i filtrów w skrzyni i mam pytanie. Czy spuszczać olej na rozgrzanej skrzyni (tak jak ze silnika) a zalewać na zimnej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Najlepiej, aby skrzynia była letnia, bo można się poparzyć, a wlewać możesz od razu, bo i tak trzeba rozgrzewać olej do pomiaru.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 wrz 2020, 23:25
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Panki
Re: [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Ok A do pomiaru to chyba coś najlepiej koło 40* nie?
Dodano po 2 minutach 42 sekundach:
A powiedz mi jeszcze jedno mat1324. Czy filtr wewnętrzny i uszczelka miski z firmy Kamoka to dobry wybór? Wszystko inne oryginał.
Dodano po 2 minutach 42 sekundach:
A powiedz mi jeszcze jedno mat1324. Czy filtr wewnętrzny i uszczelka miski z firmy Kamoka to dobry wybór? Wszystko inne oryginał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Otwierasz korek pzy 30*C i najpóźniej przy 45-50*C zakręcasz. Tylko nie Kamoka, oryginał i tyko oryginał
,
