[ ASB 3.0 232 KM] Brak Mocy do 2 Tys
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Logi zrób na 4 biegu. grupy 003,008,010,011. 4 bieg 1500obr/min gaz w podłogę na maxa i tak do ok 3500obr/min. Więcej nie musisz kręcić bo problem tkwi w niskim zakresie obrotów.DaNieL993 pisze:Nie czyscilem sprobuje pozniej. Zrobie logi powiedzcie dokladnie jakie i jak zrobic. Jaki bieg itp. Czekam na porady i pomoc , jak bd trzeba wyciagne silnik bo mnie to wkurza. .
Ja zauważyłem że te silniki potrzebują ok.2000obr/min żeby zaczeły przyzwoicie jechać to po pierwsze. Po drugie te turbiny KKK potrzebują czasu żeby wstać z dołu, mają sporego laga. Jak się robi logi na 4 biegu to turbina wstaje prawie po mapie w SPAM do obrotów silnika, ale trwa to dłużej ok 4-6 sekund bo obroty wolniej wstają(4 bieg), natomiast na 3 biegu obroty szybko rosną w 2-3sekundy do 2000obr/min a turbina nie zdąży się napędzić spalinami i ma mniejszego boosta.Ale już po ok. 6-7 sekundach ciśnienie doładowania ma już ok. Mam takie wrażenie że te turbiny wolno reagują i ztąd taka turbodziura.
Tak jak już było napisane wcześnie odłącz(poluźnij) rurę kolektora od turbiny i zrób test drogowy.
Mi widaje sie ze odglos jest jak pusty garnek. Zaraz zrobie logi.
[ Dodano: 2020-04-26, 13:04 ]
Logi dynamiczne
Grupa 11
https://megawrzuta.pl/download/8f89909d ... ee4c7.html
Grupa 003, 008 ,010
https://megawrzuta.pl/download/7a63ed07 ... 89a24.html
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Jak Kupiłem auto spr turbo to tez mialo opoznienie ale miedzy zadanaym a aktualnym byky roznice w skali i 30-50. A nie teraz 6 sek trzeba czekacz zeby dociagbelo.
[ Dodano: 2020-04-26, 13:04 ]
Logi dynamiczne
Grupa 11
https://megawrzuta.pl/download/8f89909d ... ee4c7.html
Grupa 003, 008 ,010
https://megawrzuta.pl/download/7a63ed07 ... 89a24.html
Jak Kupiłem auto spr turbo to tez mialo opoznienie ale miedzy zadanaym a aktualnym byky roznice w skali i 30-50. A nie teraz 6 sek trzeba czekacz zeby dociagbelo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Przeglądam z tel a nie z komputera więc mnie zeozum.
Widać jak na dłoni że turbo ma zadyszkę i od 2000 daje kopa.
Pytanie czy turbo jest po regeneracji
.
Ale jego nie wymieniaj bo potem już ładnie trzyma ciśnienie.
Ja u siebie poprawiłem sterowanie nastawnika i już jest lepiej.
Na dniach podrywam kolejna poprawkę i będzie. Książkowo
Widać jak na dłoni że turbo ma zadyszkę i od 2000 daje kopa.
Pytanie czy turbo jest po regeneracji

Ale jego nie wymieniaj bo potem już ładnie trzyma ciśnienie.
Ja u siebie poprawiłem sterowanie nastawnika i już jest lepiej.
Na dniach podrywam kolejna poprawkę i będzie. Książkowo

http://vaglogi.pl/log-003_008_010_84Wj5j.html
http://vaglogi.pl/log-011_w9z7m6F.html
Weszly w koncu. Jakis blad na str musial.byc.
http://vaglogi.pl/log-011_w9z7m6F.html
Weszly w koncu. Jakis blad na str musial.byc.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2020, 18:06 przez DaNieL993, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Temat jest zawiły ale od początku.
LOG z grupy 11 i 08 pokazują dlaczego ta fura nie jedzie, ostatnia pozycja to limiter dymu, trzecia ogranicznik momentu druga to głupoty, trzeba logować grupę 15 bo tam mamy życzenie kierowcy. Dym mamy poniżej limitera momentu a to oznacza, nie ma powietrza nie ma paliwa. i nie ma momentu.
Co weryfikujemy:
1. trzeba sie upewnić ze układ wtryskowy jest w pełni sprawny, pomogą nam bloki 13,14 i 72 do 77. oczywiście nie jest to 100% pewność jak ją chcemy wtryski z samochodu i na maszynę. ważny jest parametr VL czy mają zadaną wydajność przy max obciążeniu,
2. przy układ dolotu jest sprawny, szczelny
3. czy układ wydechowy jest sprawny nie zatkany lub z ograniczonym przepływem,
4. czy nastawnik turbiny jest od tej turbiny
, rozmawiałem z 3 firmami i okazuje sie ze każdy z nastawników jest programowany pod dany ty turbiny, czyli jak mamy KKK i Garet to nastawniki są takie same różnią sie tylko programem wgranym jednorazowo przy aktywacji nastawnika, U mnie poprzedni właściciel wymieniał turbo ale nastawnika już nie lub przed sprzedażą go podmienił, no cóż życie,
Jak mamy te tematy ogarnięte zaczynamy zabawę, pierwsze robimy test zdejmujemy cięgno nastawnika i ustawiamy na stałe max doładowanie, robimy pomiar drogowy oczywiście silnik złapie błąd przeładowania, ważne będziemy mieli info jak turbo wstaje. gorzej jak nie złapiemy przeładowania wtedy szukamy dziury w dolocie lub braku wydajności turbiny.
jak turbinka złapała przeładowanie w okolicy 2000 obrotów to super.
Pobieramy ze sterownika wsad odnajdujemy mapę sterownia nastawnikiem dokonujemy korekcji i w drogę.
Oczywiście trzeba pamiętać ze oprócz mapy mamy jeszcze sterownik PID który uczestniczy w korekcji nastawnika, na szczęście nie musiałem go tykać.
Odnośnie nastawnika i jego ustawienia. tutaj mamy 3 wyjścia.
1. Kupno narzędzia za 4 tyś i kalibracja,
2. Podjechanie do gościa co to ma i skalibruje,
3. VCDS i test nastawnika , nastawnik dostaje ze sterownika 2 poziomy sygnałów 20% i 80% co odpowiada max i min położeniu. w odpowiedzi nastawnik przekazuje ile zarejestrował musimy mieć w okolica 20% i 80% odpowiedzi inaczej zgłosi błąd.
Pamiętajcie ja zastosowałem to u siebie i działa ! nie koniecznie za działa u innych. ja nazywam to studium przypadku.
LOG z grupy 11 i 08 pokazują dlaczego ta fura nie jedzie, ostatnia pozycja to limiter dymu, trzecia ogranicznik momentu druga to głupoty, trzeba logować grupę 15 bo tam mamy życzenie kierowcy. Dym mamy poniżej limitera momentu a to oznacza, nie ma powietrza nie ma paliwa. i nie ma momentu.
Co weryfikujemy:
1. trzeba sie upewnić ze układ wtryskowy jest w pełni sprawny, pomogą nam bloki 13,14 i 72 do 77. oczywiście nie jest to 100% pewność jak ją chcemy wtryski z samochodu i na maszynę. ważny jest parametr VL czy mają zadaną wydajność przy max obciążeniu,
2. przy układ dolotu jest sprawny, szczelny
3. czy układ wydechowy jest sprawny nie zatkany lub z ograniczonym przepływem,
4. czy nastawnik turbiny jest od tej turbiny

Jak mamy te tematy ogarnięte zaczynamy zabawę, pierwsze robimy test zdejmujemy cięgno nastawnika i ustawiamy na stałe max doładowanie, robimy pomiar drogowy oczywiście silnik złapie błąd przeładowania, ważne będziemy mieli info jak turbo wstaje. gorzej jak nie złapiemy przeładowania wtedy szukamy dziury w dolocie lub braku wydajności turbiny.
jak turbinka złapała przeładowanie w okolicy 2000 obrotów to super.
Pobieramy ze sterownika wsad odnajdujemy mapę sterownia nastawnikiem dokonujemy korekcji i w drogę.
Oczywiście trzeba pamiętać ze oprócz mapy mamy jeszcze sterownik PID który uczestniczy w korekcji nastawnika, na szczęście nie musiałem go tykać.
Odnośnie nastawnika i jego ustawienia. tutaj mamy 3 wyjścia.
1. Kupno narzędzia za 4 tyś i kalibracja,
2. Podjechanie do gościa co to ma i skalibruje,
3. VCDS i test nastawnika , nastawnik dostaje ze sterownika 2 poziomy sygnałów 20% i 80% co odpowiada max i min położeniu. w odpowiedzi nastawnik przekazuje ile zarejestrował musimy mieć w okolica 20% i 80% odpowiedzi inaczej zgłosi błąd.
Pamiętajcie ja zastosowałem to u siebie i działa ! nie koniecznie za działa u innych. ja nazywam to studium przypadku.
1. Wszytskie Logi wtzucilem na forum. Wydaje sie ze poza turbo reszta ok.
2.Dolot jest szczelny, sprawdzone .
3. Wydech odkrecilem za turbo i dalej to samo.
4. Turbina nie wiem jak to dokladnie zweryfikowac , nie ruszalem nic z Turbo od ppczatku byl troche slaby ba niższych obrotach ale teraz to juz porazka. Spróbuję jutro z tym scisgniem ciągna. Dam zmac jak to wyszlo.
Jakies pomysly jeszcze ? Czekam na podpowiedzi.
2.Dolot jest szczelny, sprawdzone .
3. Wydech odkrecilem za turbo i dalej to samo.
4. Turbina nie wiem jak to dokladnie zweryfikowac , nie ruszalem nic z Turbo od ppczatku byl troche slaby ba niższych obrotach ale teraz to juz porazka. Spróbuję jutro z tym scisgniem ciągna. Dam zmac jak to wyszlo.
Jakies pomysly jeszcze ? Czekam na podpowiedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź