Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[APR 2.8 193 KM] Problemy po regeneracji głowicy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
kalbi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2020, 20:45
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[APR 2.8 193 KM] Problemy po regeneracji głowicy

Post autor: kalbi » 21 mar 2020, 21:57

Witam,

Posiadam Audi a6c5 z ‘99r 2.8 193KM APR quattro z automatem tiptronic.

Problemy zaczęły się od tego, że po odpaleniu i przejechaniu kilkunastu metrów zaczęły się problemy ze skrzynią (zaczęła przeciągać, nie zmieniała biegów), silnik złapał muła telepało nim we wszystkie strony i na biegu jałowym miał około 300/400rpm. Nie wiele myśląc laweta i na podnośnik. Na pierwszy rzut oka zauważyłem wyciek oleju skrzyni z przewodu idącego do chłodnicy, ale silnik nadal pracował nierówno.

Sprawdziłem świece, przewody, czy paliwo wszędzie dochodzi, szczelność układu dolotowego, ustawienie rozrządu ( sprawdzałem blokadą, wymieniałem rozrząd 20 tyś km wcześniej ). Po sprawdzeniu kompresji na głowicy od strony pasażera zauważalne było niższe ciśnienie na wszystkich 3 cylindrach, w porównaniu z głowicą od strony kierowcy. Po zdjęciu głowicy okazało się że zawory ssące nie domykały się i spaliny wracały w kolektor ssący. Głowica oddana do regeneracji. Po powrocie złożyłem wszystko do kupy, i tu zaczyna się mój problem.
Silnik odpala i obroty na biegu jałowym oscylują w okolicach 750rpm, ale nadal falują, trzęsie silnikiem i budą i ma problem wkręcić się na obroty. Po wciśnięciu pedału gazu do oporu osiągnięcie 3tyś obrotów trwa kilka sekund. Silnik pracuje tak jakby coś go „trzymało”, jakby miał dodatkowe obciążenie.

Sprawdziłem już chyba wszystko i zaczyna mi brakować pomysłów… Czy znajdzie się tu ktoś kto miał podobny przypadek, lub jest w stanie mi doradzić co zrobić lub co jeszcze sprawdzić? Może jeszcze coś przeoczyłem…

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 22 mar 2020, 13:35

Masz vcdsa?

kalbi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2020, 20:45
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: kalbi » 22 mar 2020, 17:16

Na tą chwilę nie mam vcdsa, mam tylko Delphi

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 22 mar 2020, 21:10

jakie sa błędy w bloki możesz wejśc

kalbi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2020, 20:45
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: kalbi » 23 mar 2020, 07:56

Nie pokazuje żadnych błędów po podpieciu, gdy krece silnikiem ręka nie ma żadnych oporów, jedyne co zauważyłem po podpieciu pod komputer to różnica w wartościach czujników Halla ale nie mogłem nigdzie znaleźć jakie te czujniki powinny mieć wartości prawidłowe

Awatar użytkownika
PowerV6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 09 lip 2017, 21:05
Lokalizacja: Rz-ów

Post autor: PowerV6 » 24 mar 2020, 19:39

Kanał 090 : Najlepiej 0 - na postoju , może się wachać -1/0 a dynamiczny do 22 stopnie.
Kanał 093: Najlepiej 0 - Tolerancja -4/4

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga