Witam,
Posiadam Audi a6c5 z ‘99r 2.8 193KM APR quattro z automatem tiptronic.
Problemy zaczęły się od tego, że po odpaleniu i przejechaniu kilkunastu metrów zaczęły się problemy ze skrzynią (zaczęła przeciągać, nie zmieniała biegów), silnik złapał muła telepało nim we wszystkie strony i na biegu jałowym miał około 300/400rpm. Nie wiele myśląc laweta i na podnośnik. Na pierwszy rzut oka zauważyłem wyciek oleju skrzyni z przewodu idącego do chłodnicy, ale silnik nadal pracował nierówno.
Sprawdziłem świece, przewody, czy paliwo wszędzie dochodzi, szczelność układu dolotowego, ustawienie rozrządu ( sprawdzałem blokadą, wymieniałem rozrząd 20 tyś km wcześniej ). Po sprawdzeniu kompresji na głowicy od strony pasażera zauważalne było niższe ciśnienie na wszystkich 3 cylindrach, w porównaniu z głowicą od strony kierowcy. Po zdjęciu głowicy okazało się że zawory ssące nie domykały się i spaliny wracały w kolektor ssący. Głowica oddana do regeneracji. Po powrocie złożyłem wszystko do kupy, i tu zaczyna się mój problem.
Silnik odpala i obroty na biegu jałowym oscylują w okolicach 750rpm, ale nadal falują, trzęsie silnikiem i budą i ma problem wkręcić się na obroty. Po wciśnięciu pedału gazu do oporu osiągnięcie 3tyś obrotów trwa kilka sekund. Silnik pracuje tak jakby coś go „trzymało”, jakby miał dodatkowe obciążenie.
Sprawdziłem już chyba wszystko i zaczyna mi brakować pomysłów… Czy znajdzie się tu ktoś kto miał podobny przypadek, lub jest w stanie mi doradzić co zrobić lub co jeszcze sprawdzić? Może jeszcze coś przeoczyłem…
[APR 2.8 193 KM] Problemy po regeneracji głowicy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga