Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Rozładowuje akumulator- pobór prądu

Elektryka
ODPOWIEDZ
bystry_p
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:13
Lokalizacja: zdw

Rozładowuje akumulator- pobór prądu

Post autor: bystry_p » 12 mar 2020, 15:06

Witam.
Problem z rozładowaniem akumulatora dotyczy w Audi A6 C6 2005 silnik 2.7tdi- automat
Auto stoi tydzień czasu. Odpala bez problemu. Tego samego dnia odpala kilkakrotnie i zostaje zaparkowane na 4 godziny. Już nie odpala- kontrolki stukają, nie ma prądu. Odpala na kablach od innego auta.
Kolejny przypadek: Auto odpala bez problemu, jedzie na zakupy- po godzinie odpala, przejeżdża kilkaset metrów i jest zgaszone na pół godziny - już nie odpala- brak prądu. Na kablach od innego auta odpala.

Osobiście podejrzewam akumulator- jest to Varta Silver Dynamic 110ah 12v 920a. Jak długo jest w aucie tego nie wiem ale dowiem się.
Dziś dopiero zawiozę akumulator na sprawdzenie pod obciążeniem.

Zauważyłem, że w module Battery Regulator było kodowanie: 4F0915105D VA0 1506060226 , co moim zdaniem nie odpowiadało temu akumulatorowi więc przekodowałem na 4F0915105D VA0 2702021232.

Na MMI 2G nawet jak akumulator jest naładowany prostownikiem to nadal pokazuje 10% a po odpaleniu stopniowo wzrasta.
Nie mogę wejść do zielonego menu- VCDS nie ma adaptacji w kanale 8 by je uaktywnić.

Ładowanie na akumulatorze 14V, na słupku do awaryjnego odpalania pod maską również 14V- słupek nie ngrzeje się. VCDS pokazuje, że ładowanie na alternatorze 14,2V na akumulatorze 14V.

W celu sprawdzenia poboru prądu za każdym razem starałem się uzyskać takie same warunki czyli: włączam zapłon, czekam aż radio zacznie grać, wyłączam zapłon, zamykam drzwi z pilota. Kontrolka od alarmu w drzwiach zaczyna od razu mrugać.

Pobór prądu nie zawsze w taki sam sposób się układa więc podam kilka przykładów które powtarzają się.

I przypadek poboru.
0-1 minuta - 4A
1-2 minuta - 2A
2-25 minut - skok 0,3-0,5A
25 minuta - 0.01A

II przypadek poboru.
0-1 minuta - 4A
1-2 minuta - 1,5A
2-3 minuta - 4A znów załącza sie sterownik dźwięku w bagażniku
3-4:30 minuty - skok 0.3-0.5A
4:50 minuty - 0.01A

III przypadek poboru. - odłączenie od zasilania sterownika dźwięku, zmieniarki CD (zapętlenie światłowodu)
0-1 minuta - 4A
1-2 minuta - 1A
2-3 minuta - 3,5A znów załącza sie sterownik dźwieku w bagażniku
3-4:30 minuty - skok 0.3-0.5A
4:50 minuty - 0.01A

IV przypadek poboru.- odłączenie od zasilania sterownika dźwięku, zmieniarki CD, radia-napęd navi, telefonu (zapętlenie światłowodu czyli to co daje Gatawey jest zapętlone i wraca z powrotem)
0-1 minuta - 4A
1-1:30 minuta - 1A
1:30 -2 minuta - 0.2A
2 minuta -0.01A

V przypadek poboru.- odłączenie od zasilania tylko telefonu (zapętlenie światłowodu)
0-1 minuta - 4A
1-2 minuta - 1A
2-4:30 minuty - 0.2A
4:50 minuty - 0.01A

Proszę o opinie czy takie pobory prądu w przypadku pierwszym jak i drugim to normalne usypianie elektroniki i nie należy doszukiwać się uszkodzonego modułu.

Skanowanie VCDS pokazały błędy w gatatwey:

Address 19: CAN Gateway Labels: 4F0-910-468.lbl
Part No SW: 4F0 910 468 A HW: 4F0 907 468 D
Component: Gateway H10 0060
Revision: 10 Serial number: 1200805601820B
Coding: ECFE73C43B3104
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 275D1D179618CF26F59-8072

3 Faults Found:
00470 - Combination comfort Databus in Single Wire
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 235
Mileage: 292377 km
Time Indication: 0
Date: 2020.01.04
Time: 10:29:24

02077 - Media Player Position 2 (R119)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 219
Mileage: 292939 km
Time Indication: 0
Date: 2020.01.26
Time: 12:46:01

00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 222
Mileage: 293006 km
Time Indication: 0
Date: 2020.01.28
Time: 16:27:10

Po wykasowaniu do tej pory nie powróciły.

Wykonałem również diagnostykę optyki w Gatawey - Media player 1, radio, navi mają problem z elektrycznym jak i optycznym połączeniem. Wszystkie 3 sterowniki to jest jedna puszka.
Dziwna sprawa bo z każdym tym sterownikiem mogę połączyć się VCDS i nie ma tam żadnym błędów.

Optical Bus Diagnostic : Standard

Controller Electrical Optical
19-CAN Gateway OK OK
07-Control Head(Std Navi) OK OK
0E-Media Player 1 ERROR ERROR
1E-Media Player 2 OK OK
77-Telephone OK OK
47-Sound System OK OK
56-Radio ERROR ERROR
37-Navigation ERROR ERROR

1) Proszę powiedzieć czy taki pobór prądy może rozładować akumulator.
2) Czy czas przechodzenia w uśpienie nawet takie co trwa 30 minut jest normalny w takim samochodzie
3) Czy błędy komunikacji optycznej/ elektrycznej gatawey mają wpływ na czas usypiania elektroniki i to może być przyczyną rozładowania czy jeśli łącze się z nimi to nie mam co się przejmować.
4) czy podmiana takich modułów jak telefon czy Media Player1/Radio/Navi, które na pewno mają Component Protection jest wstanie sprawdzić czy pobór prądu zachowuje się w inny sposób czy dopóki nie ściągnę blokady w serwisie to takie podmienione elementy są niewiarygodne i nie ma sensu.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2020-03-12, 15:06 ]
Witam ponownie, niestety żaden z forumowiczów nie odpisał na moje pytania więc postanowiłem napisać co wywnioskowalem po pomiarach jak i po rozmowie z właścicielem. Niestety wcześniej nie było mi to dane bo auto przyprowadzil jego brat.
Tak więc akumulator sprawdzony i ma 91% sprawności.
Ładowanie jest na poziomie 14,2 V.
Długotrwały pobór prądu jest tylko przy pierwszym podłączeniu akumulatora.
Kolejne pomiary wskazują że system usypia w niecałe 5 minut. Uznaje to za normalne.
Auto mało jezdzone na krotkich odcinkach nie doladowalo dużego akumulatora.
Odpalane auto z kabli nigdy później nie widziało prostownika więc akumulator stanowczo nie doladowany.

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 12 mar 2020, 18:24

czyli co, problem rozwiązany?
Ja miałem problem z odpalaniem i też trochę dziwnie się to objawiło.
W teorii kiedy akumulator jest słaby (nie sprawny) stwerowniki poboru energi powinny wyłącyć lub ograniczyć pobór. U mnie po krótkim słuchaniu radia na postoju auto nie odpalało. Nie wyłaczało sie, nie był komunikatu o słabym akumulatorze czy coś podobnego.
Akumulator został zabdany 2 razu raz po jakimś tam podładowaniu i wyszło że niby jeszcze nie jest dentka, za drugim razem po naładowaniu było już słabo ale bez tragedi, jednak wymiana rozwiązała problem.
Także myśle ze w podobnych sytuacjach waro zacząsc od baterii.

bystry_p
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2014, 14:13
Lokalizacja: zdw

Post autor: bystry_p » 12 mar 2020, 22:06

Sterownik baterii wskazywał na MMI stan akumulatora, który na postoju spadał do 10% i wystawiał komunikat że za 3 minuty wyłączy urządzenia pobierajace prąd. Po odpaleniu wskaźnik wzrastał wraz z doladowaniem akumulatora.
Jeśli przy takim użytkowaniu pojazdu sytuacja będzie się powtarzać zalece wymianę baterii bo tak jak piszesz przy naladowaniu może być okey a jak jest w połowie wyczerpany jego sprawnosc może drastycznie spaść I w momencie być KAPUT.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja