Większa przepustnica do 3.0tfsi
Większa przepustnica do 3.0tfsi
Poczytałem trochę fora amerykańskie i widzę że jest kolejny dość ciekawy mod silników 3.0tfsi, mianowicie goście wsadzają większą przepustnicę, jest oczywiście tzw. ultracharger apr ale on kosztuje koło 8 tysi. Standardowa przepustnica ma 70mm, goście wsadzają przepustnice od Porsche 997, czy ktoś w pl robił taki mod? czy wiecie może czy trzeba też coś grzebać w ecu i czy ta przepustnica pasuje P&P czy trzeba coś modzić..wiem że trzeba też wymienić rurę na większą od przepustnicy do filtra powietrza...ktoś coś wie więcej? czy będe prekursorem tej zabawy...jest o co walczyć bo większa przepustnica to podobno 25-35KM...
Oczywiście, można założyć przepustnice od Porsche. Nawet dwa jej rodzaje 
74mm i 82mm (APR czyli przepustnica GM z tego co pamiętam 90mm)
Nie jest to absolutnie P&P, trzeba dorobić flanszę pod taką przepustnice ew kupić gotową za wielką wodą.
Kolejną sprawą jest ECU, taka przepustnica nie da się zaadoptować przy seryjnym programie więc albo Gregor albo iABED...
Sam jestem ciekaw co z takiej przepustnicy by wyszło ale chyba taniej przejść na 100oktan albo wódkę (do tego potrzebny upgrade pompy paliwowej).

74mm i 82mm (APR czyli przepustnica GM z tego co pamiętam 90mm)
Nie jest to absolutnie P&P, trzeba dorobić flanszę pod taką przepustnice ew kupić gotową za wielką wodą.
Kolejną sprawą jest ECU, taka przepustnica nie da się zaadoptować przy seryjnym programie więc albo Gregor albo iABED...
Sam jestem ciekaw co z takiej przepustnicy by wyszło ale chyba taniej przejść na 100oktan albo wódkę (do tego potrzebny upgrade pompy paliwowej).
-=Lukas G=-
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Gregor w swojej S5 instalował własną wersję ultrachargera z dobrym skutkiem jeśli chodzi o moc, nie mam pojęcia jak z trwałością. Znam 3 osoby w PL które zainstalowały cały KIT Ultracharger od APR i we wszystkich 3 przypadkach po jakimś czasie skończyło się to zgonem kompresora, compsport generalnie nie robi tego setupu twierdzac ze nie ma sensu wlasnie z uwagi na padajacy kompresor. Po zmianie przepustnicy na 100% musisz zrobic soft, ECU samo tego nie ogarnie.
4,5K za sam soft
Może za soft z kółkiem
Za sam program tyle krzyczeć to zdrowe przegięcie.
4,5K za sam soft


460KM/550NM Compsport Stage 2
Odgrzeje kotleta.
Montował ktoś z was większą przepustnicę do 3.0tfsi?? jest sens?
Standardowym modem jest teraz małe kółko na kompresor + soft
Lecz zastanawiam jak funkcjonował by taki mod:
1. Małe kółko na kompresor
2. Duże koło dole
3. Zmiana małej chłodnicy która odpowiada za kompresor na dużą chłodnicę + dodatkowa pompa wody która zwiększy wymianę cieczy pomiędzy kompresorem a nową chłodnicą
4. Wydech od S7/S6 ( minimalnie większy przelot końcowy )
5. Filtr gąbkowy
Najważniejszy punkt :
6. Program u Gregora
I opcja nr. 7 ( czy jest sens ? )
Duża przepustnica + duży filtr
Co do Gregora to już spotkałem 2 sztuki 3.0 tfsi których nie potrafią ogarnąć w woj. mazowieckim ( wywala tryb awaryjny ) -Gregor to ogarnia w 100%...
ps. do takiego moda polecam oczywiście swap zacisków i tarcz z A8/S6/S7 bo fabryczne tarcze będą spalone po 2-3 tygodniach
Montował ktoś z was większą przepustnicę do 3.0tfsi?? jest sens?
Standardowym modem jest teraz małe kółko na kompresor + soft
Lecz zastanawiam jak funkcjonował by taki mod:
1. Małe kółko na kompresor
2. Duże koło dole
3. Zmiana małej chłodnicy która odpowiada za kompresor na dużą chłodnicę + dodatkowa pompa wody która zwiększy wymianę cieczy pomiędzy kompresorem a nową chłodnicą
4. Wydech od S7/S6 ( minimalnie większy przelot końcowy )
5. Filtr gąbkowy
Najważniejszy punkt :
6. Program u Gregora
I opcja nr. 7 ( czy jest sens ? )
Duża przepustnica + duży filtr
Co do Gregora to już spotkałem 2 sztuki 3.0 tfsi których nie potrafią ogarnąć w woj. mazowieckim ( wywala tryb awaryjny ) -Gregor to ogarnia w 100%...
ps. do takiego moda polecam oczywiście swap zacisków i tarcz z A8/S6/S7 bo fabryczne tarcze będą spalone po 2-3 tygodniach
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 14 kwie 2019, 11:00
- Imię: Damian
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: za siedmioma górami
Filipppc6 pisze:Odgrzeje kotleta.
Montował ktoś z was większą przepustnicę do 3.0tfsi?? jest sens?
Standardowym modem jest teraz małe kółko na kompresor + soft
Lecz zastanawiam jak funkcjonował by taki mod:
1. Małe kółko na kompresor
2. Duże koło dole
3. Zmiana małej chłodnicy która odpowiada za kompresor na dużą chłodnicę + dodatkowa pompa wody która zwiększy wymianę cieczy pomiędzy kompresorem a nową chłodnicą
4. Wydech od S7/S6 ( minimalnie większy przelot końcowy )
5. Filtr gąbkowy
Najważniejszy punkt :
6. Program u Gregora
I opcja nr. 7 ( czy jest sens ? )
Duża przepustnica + duży filtr
Co do Gregora to już spotkałem 2 sztuki 3.0 tfsi których nie potrafią ogarnąć w woj. mazowieckim ( wywala tryb awaryjny ) -Gregor to ogarnia w 100%...
ps. do takiego moda polecam oczywiście swap zacisków i tarcz z A8/S6/S7 bo fabryczne tarcze będą spalone po 2-3 tygodniach
Ja jestem w trakcie wymiany(Samochód u mechanika już).
Zerknij w mój temat o A7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 gru 2019, 15:14
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2016
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.9 DKMB 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Haiti
Filipppc6 pisze:Odgrzeje kotleta.
Montował ktoś z was większą przepustnicę do 3.0tfsi?? jest sens?
Standardowym modem jest teraz małe kółko na kompresor + soft
Lecz zastanawiam jak funkcjonował by taki mod:
1. Małe kółko na kompresor
2. Duże koło dole
3. Zmiana małej chłodnicy która odpowiada za kompresor na dużą chłodnicę + dodatkowa pompa wody która zwiększy wymianę cieczy pomiędzy kompresorem a nową chłodnicą
4. Wydech od S7/S6 ( minimalnie większy przelot końcowy )
5. Filtr gąbkowy
Najważniejszy punkt :
6. Program u Gregora
I opcja nr. 7 ( czy jest sens ? )
Duża przepustnica + duży filtr
Co do Gregora to już spotkałem 2 sztuki 3.0 tfsi których nie potrafią ogarnąć w woj. mazowieckim ( wywala tryb awaryjny ) -Gregor to ogarnia w 100%...
ps. do takiego moda polecam oczywiście swap zacisków i tarcz z A8/S6/S7 bo fabryczne tarcze będą spalone po 2-3 tygodniach
Ja mam praktycznie taki stage jak wyzej tylko jeszcze mam soft skrzyni. A i wydech mam zrobiony customowy. Narazie wszystko lata jak trzeba..
Przepustnica to zalezy tylko od Twojego portfela bo za 4,5 tys ugrasz 10-15 ps czyli stosunkowo drogo ale gardło juz masz sporo wieksze. Mi sie wydaje ze optimum w tym silniku to stage 2 + soft silnka + soft skrzyni i to juz ładnie lata. A i co do Gregora to tylko do niego jezeli chodzi o 3.0 tfsi ... Chłopak ma naprawde wiedze
Ten sterownik jest już dawno rozpracowany i niepotrzebne jest tworzenie legend. Setki ludzi to robi. Nie ruszałbym tematu gdyby nie podesłano mi tego tekstu, którego autorem jest "bohater" tematu. I śmieszne i żałosne. Coś jak Wałęsa i jego megalomania..AnioŁ.. pisze:... A i co do Gregora to tylko do niego jezeli chodzi o 3.0 tfsi ... Chłopak ma naprawde wiedze

Ostatnio zmieniony 26 lut 2020, 20:55 przez Zbichu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 sty 2019, 00:18
- Imię: Krzy$$
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2CDI 150KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legnica
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 gru 2019, 15:14
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2016
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.9 DKMB 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Haiti
Nikt tu nie tworzy legend. Moze i 100 ludzi robi te silniki tylko nie wiem jak to pozniej wyglada. Tak inni tez ogarniaja tylko przyjezdzaja i zrób im soft skrzyni bo oni nie do konca potrafia. Widziałem auta które przyjezdzały w awaryjnym trybie i nie mogli sobie z tym poradzic... Sa inni sa tylko pozniej kółka na wał nie pasuja bo zle zrobione. Nie pisze o tym ze ktos cos kiedys widział tyko sam byłem kilkukrotnie u gregora i widziałem jak to wyglada. Wiem ze stroił tez auta duzo mocniejsze niz moje bo ktos nie ogarniał... Ale ok zeby nie było ze chce mu robic reklame, dla mnie jego podejscie i robota są na bardzo wysokim poziomieZbichu pisze:Ten sterownik jest już dawno rozpracowany i niepotrzebne jest tworzenie legend. Setki ludzi to robi. Nie ruszałbym tematu gdyby nie podesłano mi tego tekstu, którego autorem jest "bohater" tematu. I śmieszne i żałosne. Coś jak Wałęsa i jego megalomania..AnioŁ.. pisze:... A i co do Gregora to tylko do niego jezeli chodzi o 3.0 tfsi ... Chłopak ma naprawde wiedze![]()
[url=https://i.postimg.cc/hP5JsXSy/Clipboard02.jpg]Obrazek[/url]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 gru 2019, 15:14
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2016
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.9 DKMB 450KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Haiti
A co Ty tak sie spinasz ? Dla mnie mozesz sam sobie robic samochody i gdzie chcesz. Ja Ci tylko pisze co widziałem co robilem i gdzie robiłem. Nie bede pisał kto nie ogarniał i kto sprzedawał nie pasujace rzeczy a takze nie potrafił softu w tiptronicu bo to nie o to tutaj chodzi. Byłem w kilku miejscach. Robilem ciezarówki, osobówki, diesle i benzyny ale co ja tam wiem.
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Spoko ludzie, akurat 3.0TFSI to na ten moment dla ogarniętych ( nie mylić ze słowem każdego ) tunerów łatwizna. Sam robiłem w compsporcie 4 lata temu i od tego czasu i prawie 100tys kilometrów na tym setupie jeżdżę kompletnie bezawaryjnie co chyba samo w sobie jest rekomendacją i potwirdza że nie tylko Gregor te silnika ogarnia ( jakkolwiek trzeba mu oddać że ogarnia je bardzo dobrze i jako jeden z nielicznych zrobił jeżdżące jakiś czas 3.0tfsi 500+ ).
460KM/550NM Compsport Stage 2