Panowie jadę dziś około 50km podczas jazdy wskakuje mi skrzynia z D na S. Gdy pociągne skrzynię żeby wskoczyło na D to ona znowu zmienia mi na S.
Później z tego S sama też wskakuje na D.
wyskakuje mi też komunikat „Awaria skrzyni, dalsza jazda możliwa”
Po podłączeniu vcds wyskoczyło mi zwarcie z masą jakiegoś czujnika.
Będę miał dostęp do kompa to wkleję LOGa
387.000 Przebieg
365.000 ostatnie wymiany oleju w skrzyni ASO
305.000 ostatnie wymiany oleju skrzyni ASO
Jakiś pomysł na tą chwilę?
[MULTI] Podczas jazdy D wskakuje Samoczynnie na S
[MULTI] Podczas jazdy D wskakuje Samoczynnie na S
Pozdrawiam
Przemek
Przemek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Lewarek fizycznie zostaje w swoim miejscu, nawet nie drgnie- to się dzieje softwerowo, a nie fizycznie.bendzji pisze:Ale cały wybierak przeskakuje czy tylko na wyświetlaczu?
log z VCDS
Czwartek,06,Luty,2020,18:38:59:00001
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x64
Wersja VCDS: AKP 17.1.3.0
Wersja danych: 20170404 DS267.7
www.vcds.pl
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 0AW-927-156.clb
Oznaczenie elementu: 4G0 927 155 T HW: 0AW 927 156 K
Komponent i/lub wersja: 0AW 20TDI RdW H04 0005
Kodowanie: 000001
Kod serwisu: WSC 02311 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_TCMVL381 A02430 (AU57)
ROD: EV_TCMVL381_AU57.rod
VCID: 3C760C6CB76BA6A1F5-8068
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
10076 - Zawór chłodnicy oleju przekładniowego
P2755 00 [047] - zwarcie z plusem
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 5
Przebieg: 384889 km
Data: 2020.01.16
Czas: 09:44:26
Prędkość obrotowa silnika: 1042.00 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 675 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 51 /min
Moment obrotowy silnika: 0 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 61 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: 2
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Occurence_counter_over_length_of_life: 5
4322 - Przewód sygnałowy trybu Tiptronic
P1891 00 [175] - niewiarygodny sygnał
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 385676 km
Data: 2020.02.06
Czas: 18:32:03
Prędkość obrotowa silnika: 1141.00 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1136 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 357 /min
Moment obrotowy silnika: -24 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 52 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.4 %
Status sprzęgła: 6
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Occurence_counter_over_length_of_life: 4
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: błędy skasowaneNiedziela,01,Marzec,2020,00:38:01:00001
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x64
Wersja VCDS: AKP 17.1.3.0
Wersja danych: 20170404 DS267.7
www.vcds.pl
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 0AW-927-156.clb
Oznaczenie elementu: 4G0 927 155 T HW: 0AW 927 156 K
Komponent i/lub wersja: 0AW 20TDI RdW H04 0005
Kodowanie: 000001
Kod serwisu: WSC 02311 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_TCMVL381 A02430 (AU57)
ROD: EV_TCMVL381_AU57.rod
VCID: 3C760C6CB76BA6A1F5-8068
5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
10076 - Zawór chłodnicy oleju przekładniowego
P2755 00 [047] - zwarcie z plusem
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 386702 km
Data: 2020.02.20
Czas: 21:00:15
Prędkość obrotowa silnika: 100.00 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1 /min
Moment obrotowy silnika: -28 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 61 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: 1
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Occurence_counter_over_length_of_life: 5
4319 - Przewód sygnałowy wskaźnika położenia dźwigni selektora
P1893 00 [044] - usterka elektryczna
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 5
Przebieg: 386719 km
Data: 2020.02.21
Czas: 18:54:31
Prędkość obrotowa silnika: 1130.00 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1100 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 94 /min
Moment obrotowy silnika: -12 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 49 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: 2
Licznik cykli wyuczania po OBD: 33
Occurence_counter_over_length_of_life: 5
4320 - Przewód sygnałowy wskaźnika położenia dźwigni selektora
P1894 00 [044] - niewiarygodny sygnał
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 5
Przebieg: 386719 km
Data: 2020.02.21
Czas: 18:54:37
Prędkość obrotowa silnika: 977.00 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 866 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 68 /min
Moment obrotowy silnika: -12 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 49 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: 2
Licznik cykli wyuczania po OBD: 38
Occurence_counter_over_length_of_life: 5
4322 - Przewód sygnałowy trybu Tiptronic
P1891 00 [044] - niewiarygodny sygnał
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 11
Przebieg: 386723 km
Data: 2020.02.22
Czas: 14:31:37
Prędkość obrotowa silnika: 1647.00 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1654 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 488 /min
Moment obrotowy silnika: 56 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 21 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 14.0 %
Status sprzęgła: 6
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Occurence_counter_over_length_of_life: 17
4323 - Przewód sygnałowy trybu Tiptronic
P1890 00 [044] - usterka elektryczna
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Przebieg: 386715 km
Data: 2020.02.21
Czas: 18:04:03
Prędkość obrotowa silnika: 100.00 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1 /min
Moment obrotowy silnika: -40 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 11 °C
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: 1
Licznik cykli wyuczania po OBD: 38
Occurence_counter_over_length_of_life: 4
Pozdrawiam
Przemek
Przemek
W sobotę nie mogłem już odpalić samochodu, doszły mi jeszcze dwa błędy:
5603 - Przełącznik Park/Neutral (blokady rozrusznika)
P0851 00 [167] - zwarcie z masą
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 387318 km
Data: 2020.03.08
Czas: 12:33:52
10076 - Zawór chłodnicy oleju przekładniowego
P2755 00 [047] - zwarcie z plusem
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 387318 km
Data: 2020.03.08
Czas: 12:36:14
Żeby odpalić auto musiałem wykasować błędy- dojechałem do mechanika, dotarliśmy do wiązki która znajduje się za skrzynią biegów w górnej części - dostała się woda, skorodowały styki, benzyna ekstrakcyjna i czyszczenie styków rozwiązało dotychczasowe problemy.
Czyli jak jest D to mi samoczynnie nie przeskakuje na inne biegi - sport / manual, koło lewarka wszystkie biegi się podświetlają już prawidłowo. Więc jest sukces
![Obrazek]()
------------------------------------------
Niestety teraz mam problem z odpalaniem
5603 - Przełącznik Park/Neutral (blokady rozrusznika)
P0851 00 [167] - zwarcie z masą
10076 - Zawór chłodnicy oleju przekładniowego
P2755 00 [047] - zwarcie z plusem
Mam auto na P - wyłączam silnik, gdy chcę go odpalić wywala mi powyższe błędy + na FISie informacja o awarii skrzyni biegów i możliwości kontynuowania jazdy, ale auto się nie odpala.
muszę podłączyć VCDSa, wykasować błędy i wtedy auto odpala.
Gdy wrzucę wsteczny (R) lub jazdę (D) automatycznie pojawią mi się już te błędy i po zgaszeniu nie mogę odpalić auta.
Natomiast gdy szybko przełączam na P lub N nie wyskakuje błąd. Natomiast gdy wrzucam wolno przez R lub D wywala od razu błąd.
Gdzie szukać przyczyny? obstawiamy że coś jest nie tak z lewarkiem / przy lewarku skrzyni. Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju podpowiedzi. Ewidentnie daje błędny sygnał do komputera, że lewarek jest w złej pozycji.
5603 - Przełącznik Park/Neutral (blokady rozrusznika)
P0851 00 [167] - zwarcie z masą
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 387318 km
Data: 2020.03.08
Czas: 12:33:52
10076 - Zawór chłodnicy oleju przekładniowego
P2755 00 [047] - zwarcie z plusem
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 387318 km
Data: 2020.03.08
Czas: 12:36:14
Żeby odpalić auto musiałem wykasować błędy- dojechałem do mechanika, dotarliśmy do wiązki która znajduje się za skrzynią biegów w górnej części - dostała się woda, skorodowały styki, benzyna ekstrakcyjna i czyszczenie styków rozwiązało dotychczasowe problemy.
Czyli jak jest D to mi samoczynnie nie przeskakuje na inne biegi - sport / manual, koło lewarka wszystkie biegi się podświetlają już prawidłowo. Więc jest sukces

------------------------------------------
Niestety teraz mam problem z odpalaniem


5603 - Przełącznik Park/Neutral (blokady rozrusznika)
P0851 00 [167] - zwarcie z masą
10076 - Zawór chłodnicy oleju przekładniowego
P2755 00 [047] - zwarcie z plusem
Mam auto na P - wyłączam silnik, gdy chcę go odpalić wywala mi powyższe błędy + na FISie informacja o awarii skrzyni biegów i możliwości kontynuowania jazdy, ale auto się nie odpala.
muszę podłączyć VCDSa, wykasować błędy i wtedy auto odpala.
Gdy wrzucę wsteczny (R) lub jazdę (D) automatycznie pojawią mi się już te błędy i po zgaszeniu nie mogę odpalić auta.
Natomiast gdy szybko przełączam na P lub N nie wyskakuje błąd. Natomiast gdy wrzucam wolno przez R lub D wywala od razu błąd.
Gdzie szukać przyczyny? obstawiamy że coś jest nie tak z lewarkiem / przy lewarku skrzyni. Będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju podpowiedzi. Ewidentnie daje błędny sygnał do komputera, że lewarek jest w złej pozycji.
Pozdrawiam
Przemek
Przemek