Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2.0 170KM TDI - wciąga olej co 300km !

Silniki wysokoprężne
redbull84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 lis 2012, 17:42
Lokalizacja: Warszawa

2.0 170KM TDI - wciąga olej co 300km !

Post autor: redbull84 » 24 lut 2020, 17:52

Cześć wszystkim.
Ręcę już opadają więc liczę na Waszą pomoc.
Od ok. pół roku moja A6 C6 z 2010r. wciąga olej jak szalona. Mam przejechane ~265 tys.
Ostatnie naprawy/zmiany jakie zrobiłem to:
- regeneracja DPF (był już zapchany, wyczyścili go mocną chemią)
- dolany ceramizer do silnika

Nie widać żadnych wycieków czy nieszczelności a mimo to autko chla jak szalone :/
W ostatni weekend robiłem trasę 800km i zawsze po przejechaniu ~400km znowu zapalała się kontrolka o niskim poziomie oleju.. Dolałem ~1l po 400km i po następnych 400km znowu , po czym .... znowu się zapaliła po następnych 400..
Ręcę opadają. Myślę, czy nie zmienić warsztatu i mechanika ale może najpierw podpowiecie co może się dziać? Na co zwrócić uwagę? Albo czy to już 'taka natura' tych silników że lubią wypić przy tym przebiegu ? I ewentualnie czy opłaca się to naprawiać czy tylko sprzedaż ?

Trochę mi szkoda autka bo fajne , z fajnym wyposażeniem i nic się z nim nie dzieje poza tym cholernym wciąganiem oleju :/

Dzięki za pomoc! Konrad

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 25 lut 2020, 19:48

Sprawdz sobie jaki jest luz na wirniku turbosprężarki. Może wciągać olej właśnie przez zużyte turbo. Moc może być a turbina będzie się kończyć.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 28 lut 2020, 15:14

I kompresję. Może pali ten olej.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

Yacht_Club

Post autor: Yacht_Club » 02 mar 2020, 19:37

na start najtaniej postawić na próbę olejowa i niech sprawdzą przód i tył turbiny , niestety jeśli to nie turbo co było by optymistycznym wariantem, możesz mieć do wymiany pierścienie olejowe, wyjdzie na sprawdzeniu, nie jeździj autem w tym stanie, po kilku tysiącach zakleisz dpf, egr i wszystko po drodze

miałem taki przypadek 2.0 177 km , 135 tyś km chodził jak zegarek

redbull84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 lis 2012, 17:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: redbull84 » 03 mar 2020, 08:37

miałem taki przypadek 2.0 177 km , 135 tyś km chodził jak zegarek
Yacht_Club - znalazłeś w końcu przyczynę u siebie?
po kilku tysiącach zakleisz dpf
Yacht_Club - dpf już miałem zawalonego...mocna chemia dała mu radę ale lekko nie było.
Turbina też była regenerowana z 3 miesiące temu.
Ale nadal to samo..

Dzięki wszystkim za odpowiedzi !
Pozdr, Konrad

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1356
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 03 mar 2020, 09:02

czyli albo pierścienie, albo gumki zaworowe - innej możliwości raczej nie ma. decyzja do Ciebie należy - drugi silnik, lub naprawa
R1200GS ADV LC

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Rocznik: 2021
Moje auto: Nie mam
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 03 mar 2020, 09:28

redbull84 pisze:Myślę, czy nie zmienić warsztatu i mechanika
Tak zmień tego co tak naprawia
redbull84 pisze:- dolany ceramizer do silnika
Kolega Yacht_Club już Ci napisał co trzeba zrobić, tylko nie odpuszczaj sprawdzenia turbiny ,mimo
że robiona.

Yacht_Club

Post autor: Yacht_Club » 03 mar 2020, 09:40

bywały też przypadki pęknięcia korpusu obudowy turbiny , po rozgrzaniu puszczała olej do dolotu ale to hiper optymistyczna wersja , u mnie pierścienie niestety do wymiany, osobiście szukałbym firmy która ma silik i przy okazji go wstawia żeby nie było spychologi typu silnik był super ale mechanik panu źle zamontował itp...

przy takich poborach oleju sprawa jest już bardzo poważna

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja