AUDI A6 C6 2,0TFSI BPJ "OIL PRESSURE" na wolnych o
AUDI A6 C6 2,0TFSI BPJ "OIL PRESSURE" na wolnych o
Witam serdecznie.
Widziałem, że był podobny temat na forum jednak z tego co się orientowałem to problem nie został ostatecznie rozwiązany wiec chciałbym go odświeżyć w nowym wątku.
Pacjent: Audi A6 C6 Avant 2,0TFSI, kod silnika: BPJ, rok: 2005
Objawy: wyskakujący komunikat „OIL PRESSURE” na wolnych obrotach tylko przy rozgrzewającym się silniku (temperatura oleju w granicach 60C-80C). Nigdy to się nie zdarza na mocno rozgrzanym albo na zimnym silniku, a zawsze po jakimś czasie od odpalenia albo po dłuższej trasie gdy samochód zgaszę i odpalę za jakiś czas jak się olej trochę schłodzi. Samochód musi być na wolnych obrotach (w granicach 780obr/min) albo przy dojeżdżaniu „na luzie” do skrzyżowania albo jak stoi na parkingu. Dodatkowo z tego co zauważyłem „chętniej” wyskakuję jak stoję pod górkę. Poziom oleju w normie. Silnik nie pobiera nadmiernych ilości oleju. Jak komunikat wystąpi gaszę silnik, od razu zapalam ponownie i brak komunikatów. Brak błędów na VCDS.
W związku z usterką samochód już odbył dwie wizyty warsztatowe. Przy pierwszej odbył się pomiar ciśnienia ze skutkiem 0,7bara na wolnych obrotach. Norma z tego co ustalono 1,2 bara dla tego silnika. Została w związku z tym zwalona miska olejowa. Smok zawalony, pompa w nienajlepszej kondycji. Pomimo, że powinna być pompa z wałkami wyrównującymi (7tys. Brutto) w samochodzie już siedziała zaadoptowana z 1,8T więc i taka została wymieniona z pełnym osprzętem dodatkowo wymieniliśmy koło pompy na mniejsze, z mniejszą ilością zębów wraz z łańcuchem i napinaczem od 2,0TDI zgodnie z zaleceniami z innego wątku na forum. Nowy czujnik ciśnienia, olej MOTUL 5W30 i filtr i ponowny pomiar ciśnienia wykazał wartości katalogowe (1,2 bara na wolnych obrotach itd.).
Nie minęło kilka dni i ponowny komunikat o złym ciśnieniu oleju. Ponowna wizyta w warsztacie i wymiana zaworu PCV (odmy) i czujnika położenia wałka według zaleceń od kolegi który zmagał się z podobnym problemem opisanym na forum (a może pomoże 😊). Niestety bez skutku.
Może ktoś wie coś o tym problemie, naprawiał albo sam się zmagał i może coś podpowiedzieć. Interesują mnie raczej konkretne podpowiedzi (nie w stylu „a może wymień to”).
Z góry dziękuję za pomoc bo mi już ręce opadają.
Pozdrawiam 😊
Widziałem, że był podobny temat na forum jednak z tego co się orientowałem to problem nie został ostatecznie rozwiązany wiec chciałbym go odświeżyć w nowym wątku.
Pacjent: Audi A6 C6 Avant 2,0TFSI, kod silnika: BPJ, rok: 2005
Objawy: wyskakujący komunikat „OIL PRESSURE” na wolnych obrotach tylko przy rozgrzewającym się silniku (temperatura oleju w granicach 60C-80C). Nigdy to się nie zdarza na mocno rozgrzanym albo na zimnym silniku, a zawsze po jakimś czasie od odpalenia albo po dłuższej trasie gdy samochód zgaszę i odpalę za jakiś czas jak się olej trochę schłodzi. Samochód musi być na wolnych obrotach (w granicach 780obr/min) albo przy dojeżdżaniu „na luzie” do skrzyżowania albo jak stoi na parkingu. Dodatkowo z tego co zauważyłem „chętniej” wyskakuję jak stoję pod górkę. Poziom oleju w normie. Silnik nie pobiera nadmiernych ilości oleju. Jak komunikat wystąpi gaszę silnik, od razu zapalam ponownie i brak komunikatów. Brak błędów na VCDS.
W związku z usterką samochód już odbył dwie wizyty warsztatowe. Przy pierwszej odbył się pomiar ciśnienia ze skutkiem 0,7bara na wolnych obrotach. Norma z tego co ustalono 1,2 bara dla tego silnika. Została w związku z tym zwalona miska olejowa. Smok zawalony, pompa w nienajlepszej kondycji. Pomimo, że powinna być pompa z wałkami wyrównującymi (7tys. Brutto) w samochodzie już siedziała zaadoptowana z 1,8T więc i taka została wymieniona z pełnym osprzętem dodatkowo wymieniliśmy koło pompy na mniejsze, z mniejszą ilością zębów wraz z łańcuchem i napinaczem od 2,0TDI zgodnie z zaleceniami z innego wątku na forum. Nowy czujnik ciśnienia, olej MOTUL 5W30 i filtr i ponowny pomiar ciśnienia wykazał wartości katalogowe (1,2 bara na wolnych obrotach itd.).
Nie minęło kilka dni i ponowny komunikat o złym ciśnieniu oleju. Ponowna wizyta w warsztacie i wymiana zaworu PCV (odmy) i czujnika położenia wałka według zaleceń od kolegi który zmagał się z podobnym problemem opisanym na forum (a może pomoże 😊). Niestety bez skutku.
Może ktoś wie coś o tym problemie, naprawiał albo sam się zmagał i może coś podpowiedzieć. Interesują mnie raczej konkretne podpowiedzi (nie w stylu „a może wymień to”).
Z góry dziękuję za pomoc bo mi już ręce opadają.
Pozdrawiam 😊
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
W jednym z wątków poruszany był jeszcze temat natrysków na denka tłoków jak się nie mylę. Powinny one być zamknięte na wolnych obrotach ale kolega miał je uszkodzone i na wolnych obrotach lały olej przez co spadało ciśnienie .
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Hej, ciekawy kolejny temat... na pewno będę śledził
Ogólnie na innym forum wyczytałem, że przy zmianie pompy oleju na tą z 1.8T/2.0TDI lubią dziać się dziwne rzeczy, czasem jest za duże ciśnienie, później gdzieś czytałem, że za małe... dlatego ja zostałem przy oryginale i jak na razie zero problemów
Ogólnie 1.2 bara na jałowym to dobry wynik, także dziwne, że wyskakuje komunikat
Pozdro

Ogólnie na innym forum wyczytałem, że przy zmianie pompy oleju na tą z 1.8T/2.0TDI lubią dziać się dziwne rzeczy, czasem jest za duże ciśnienie, później gdzieś czytałem, że za małe... dlatego ja zostałem przy oryginale i jak na razie zero problemów

Ogólnie 1.2 bara na jałowym to dobry wynik, także dziwne, że wyskakuje komunikat

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
Hej, generalnie cała naprawa była właśnie spowodowana objawem identycznym jak opisałem wyżej. Po prostu wymiana pompy nic nie poprawiła (objawowo), bo parametrycznie ciśnienie wzrosło do wartości katalogowych z 0,7 bara na 1,2 bara. Pytanie czym spowodowany jest komunikat "OIL PRESSURE" i jeżeli rzeczywiście spadkiem ciśnienia to dlaczego w tak konkretnej sytuacji i dlaczego nie zawsze?bboykoti pisze:Hej, ciekawy kolejny temat... na pewno będę śledził![]()
Ogólnie na innym forum wyczytałem, że przy zmianie pompy oleju na tą z 1.8T/2.0TDI lubią dziać się dziwne rzeczy, czasem jest za duże ciśnienie, później gdzieś czytałem, że za małe... dlatego ja zostałem przy oryginale i jak na razie zero problemów![]()
Ogólnie 1.2 bara na jałowym to dobry wynik, także dziwne, że wyskakuje komunikat![]()
Pozdro
Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Może powinieneś przyjrzeć się pompie oleju, a dokłdnie zworowi przelewowemu,może zamyka się
z oporami, jak w miarę nagrzewania się ciśnienie słabnie powinien się przymykać.Jak byś podpinał
jeszcze manometr to sprawdź jak zachowuje się ciśnienie oleju na zimnym przy dodawaniu gazu.
Wiem że nowa, ale w nowej też może być jakaś np.wada odlewu.
przyczyny.
z oporami, jak w miarę nagrzewania się ciśnienie słabnie powinien się przymykać.Jak byś podpinał
jeszcze manometr to sprawdź jak zachowuje się ciśnienie oleju na zimnym przy dodawaniu gazu.
Wiem że nowa, ale w nowej też może być jakaś np.wada odlewu.
Jeśli oczywiście się sytuacja nie powtarza póki silnik gorący to sugeruje żeby szukać nietypowejasaudi pisze:Jak komunikat wystąpi gaszę silnik, od razu zapalam ponownie i brak komunikatów.
przyczyny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
Ja bym obstawiał, że poniżej 0,5 bara wyskakuje komunikat, ponieważ ja u siebie miałem ciągłe 0,7 bara na wolnych i nie miałem ciągle zapalonego "OIL PRESSURE". Ewentualnie może pojawiać się też przy braku smarowania któregoś elementu ale to chyba połączone dość mocno z ciśnieniem oleju. Gdybam.Gregorski3 pisze:Czy aby na pewnoU mnie komunikat się pojawiał i po podpięciu manometru było ciut ponad 1 bar .
Kolego @Krzychu973 nie wierze w takie zbiegi okoliczności, że stara pompa i nowa pompa wywołują te same problemy. Zwłaszcza, że nie została zamontowana pompa firmy topran jak we wszystkich tych gotowych zestawach do adaptacji nowej pompy. Sam nie sprawdzałem zaworu w nowej pompie wiec gwarancji też nie mam, że nie masz racji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
Czujnik nie mierzy ciśnienia żeby mógł dać ecu że jest ciśnienie 0.5 bara, on jest tylko dwu pozycyjny ,przerywa obwód teoretycznie przy 1.4 bara, niektóre zamienniki są oznaczane 1.2-1.6.
Stary czujnik może mieć zmieniony próg załączenia.Pierwszą pompe miałeś z dużym kółkiem i zawalonym smokiem.Dziwne że na mocno rozgrzanym nie masz komunikatu.
Stary czujnik może mieć zmieniony próg załączenia.Pierwszą pompe miałeś z dużym kółkiem i zawalonym smokiem.Dziwne że na mocno rozgrzanym nie masz komunikatu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
Ja mam oryginalny czujnik kolor czarny i na nim napisane jest 1,2-1,6. Czy taki powinien być. Na allegro są też czujniki kolor brązowy i tam podają przedział 0,55-0,85. Jakiego koloru Wy macie czujniki. Może wymienialiście i pamiętacie jaki był podany przedział.
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
U mnie też by się pokrywało z tym 0,5 bara, tuner mocno rozgrzał olej po kilku hamowaniach i wyskoczył komunikat, po podłączeniu manometru 0,5 bara
Także nie więrzę w te 1 bar, tym bardziej, że prawidłowe ciśnienie na jałowym jest od 1.2 bara a to by była za mała różnica...

Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
No na mocno rozgrzanym stałe ciśnienie 1,2 bara i z tego co pamiętam procedura mówi o 3,5-4 barach przy 2500obr/min i takie wartości też mam.krzychu973 pisze:Czujnik nie mierzy ciśnienia żeby mógł dać ecu że jest ciśnienie 0.5 bara, on jest tylko dwu pozycyjny ,przerywa obwód teoretycznie przy 1.4 bara, niektóre zamienniki są oznaczane 1.2-1.6.
Stary czujnik może mieć zmieniony próg załączenia.Pierwszą pompe miałeś z dużym kółkiem i zawalonym smokiem.Dziwne że na mocno rozgrzanym nie masz komunikatu.
Stary czujnik jest wymieniony na nowy, niestety nie wiem z jakim zakresem. Ale odnośnie zasady działania tzn. że jeżeli ciśnienie spada poza zakres to od razu wywala komunikat o niskim poziomie ciśnienia oleju? przy zakresie teoretycznie 1,2 - 1,6 jest to wartość 1,2 bara?


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn