Witam,
Z uwagi że moje Audi stoi pod chmurką nagrzewa się w słoneczne dni dość mocno, jak się okazało czasami ledwo mogłem otworzyć drzwi kierowcy i czasami myślałem że muszę albo opuścić szyby z kluczyka i otworzyć od wewnątrz lub od drugiej strony.
Ale nie ważne wracam do całego problemu. Jak pewnie wiecie w dni zimne wszystko działa fajnie. Jednak gdy jest gorąco klamka bierze (otwiera) bardzo wysoko lub wogóle.
Postaram się opisać w miarę dokładnie jak pozbyć się tego problemu w 10 min.
POTRZEBUJEMY:
- śrubokręt krzyżykowy
- 10 min
- zdolności manualne
Odkręcamy dwie śrubki po boku boczku, następnie całość z uchwyt na boczku podnosimy do góry
Musimy włożyć dłoń w miejsce gdzie znajduje się dzwignią klamki zewnętrznej.
Opuszczamy kapturek zabezpieczający.
Podważamy teraz trzpień klamki tak aby wyskoczył z prowadnicy, ja użyłem do tego małego śrubokrętu.
Następnie musimy jedną ręką pociągnąć dźwignie zamka trochę niżej, a drugą wsadzić trzpień klamki w prowadnice.
Widać na zdjęciu, że trzpie? obecnie jest około 1cm wyżej niż był.
UWAGA
Należy uważać aby trzpień nie był za wysoko wysunięty z prowadnicy ponieważ w takiej sytuacji klamka będzie pięknie działać do momentu kiedy nie zamkniemy auta na klucz. Po tym momencie będzie problem z otwarciem z zewnątrz i od wewnątrz. Dlatego należy sprawdzić czy zamek działa na sucho przy użyciu śrubokrętu w zamku. Aby sprawdzić czy wszystko działa należy zamknąć auto z pilota i otworzyć. Po tym zabiegu bierzemy śrubokręt, zamykamy ręcznie zamek w drzwiach (powinno być słychać dwa kliknięcia). Teraz ciągniemy śrubokręt w drugą stronę i otwieramy drzwi jak działa to jest ok. Warto sobie zaznaczyć ile był wcześniej trzpień wsadzony w prowadnicy.
Podnosimy kapturek zabezpieczający.
Następnie zakładamy boczek i patrzymy jak bierze klamka, w moim przypadku byłem zadowolony za pierwszym razem. Czasami może okazać się że będzie to za mało i należy troszkę jeszcze go obniżyć. Dlatego każdy musi sam spróbować.
Na koniec zakładamy boczek, tak aby pamiętać o bolcu od zamknięcia drzwi po czym przykręcamy dwie śrubki i gotowe
Mam nadzieje iż moje fotostory będzie pomocne.
[A6 C5] Zacinająca się klamka kierowcy zewnętrza FOTOSTORY
[A6 C5] Zacinająca się klamka kierowcy zewnętrza FOTOSTORY
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez lgorek, łącznie zmieniany 5 razy.
Ps:
Dodałem małą modyfikacje, ponieważ jak się dzisiaj okazało miałem niezłe przygody z drzwiami kierowcy. Okazało się że wszystko ładnie działało do momentu kiedy nie zamknąłem auta pilotem. Okazało się że zamek nie otwiera się do końca i nie można było otworzyć ani od środka ani z zewnątrz. Jednak dobrze że wiedziałem co zrobić aby otworzyć, zamek bez ściągania boczku i udało mi się otworzyć drzwi bez problemu ale zajeło mi to jakieś 50 min.
Dodałem małą modyfikacje, ponieważ jak się dzisiaj okazało miałem niezłe przygody z drzwiami kierowcy. Okazało się że wszystko ładnie działało do momentu kiedy nie zamknąłem auta pilotem. Okazało się że zamek nie otwiera się do końca i nie można było otworzyć ani od środka ani z zewnątrz. Jednak dobrze że wiedziałem co zrobić aby otworzyć, zamek bez ściągania boczku i udało mi się otworzyć drzwi bez problemu ale zajeło mi to jakieś 50 min.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez lgorek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lut 2020, 19:55
- Lokalizacja: Włocławek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga