Czujnik spalin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Czujnik 2 (numer 5) jest między turbiną a katalizatorem (czasami nie występuje), a czujnik 3 (numer 3) jest od razu za katalizatorem, więc de facto przed filtrem DPF. Numery odnoszą się do poniższego schematu.
![Obrazek]()
Ostatnio zmieniony 30 sty 2020, 13:28 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
- MarcinPL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 cze 2016, 22:19
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Harøy
Re: Czujnik spalin
Podpinam sie do tematu czujnika temperatury spalin G235
Poproszę o lokalizację czujnika nr1. , z wartości jakie on wskazuje wydaje się że zakończył swój żywot
.
A6 C7 3.0 TDI CRTF 211KM 2015r
Odczyt błędów :
Adres 01: Silnik
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
8472 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury spalin
P102E 00 [109] - -
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 12
Przebieg: 82875 km
Data: 2022.04.23
Czas: 21:38:29
Prędkość obrotowa silnika: 1130.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 57.3 %
Prędkość pojazdu: 62 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 55 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 9 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1020 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.440 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Współczynnik regulacji: łącznie: 0.8975
Czujnik temperatury spalin 1: 1000.0 °C
Czujnik temperatury zarządzania temperaturą silnika: 67.5 °C
Średnia dawka wtrysku: 18.28 mg/stroke
Temperatura paliwa: 11.6 °C
Temperatura oleju silnikowego: 33.8 °C
5260 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235); zespół 1
P0544 00 [175] - usterka elektryczna
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 82875 km
Data: 2022.04.23
Czas: 21:38:14
Prędkość obrotowa silnika: 1287.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 53.7 %
Prędkość pojazdu: 49 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 53 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 9 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.420 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Czujnik temperatury spalin 1: 1000.0 °C
Czujnik temperatury spalin 2: 204.1 °C
Czujnik temperatury spalin 3: 172.8 °C
Czujnik temperatury spalin 4: 60.9 °C
Timer wyłączenia: ostatni czas wyłączenia silnika: 31052 s
Poproszę o lokalizację czujnika nr1. , z wartości jakie on wskazuje wydaje się że zakończył swój żywot
A6 C7 3.0 TDI CRTF 211KM 2015r
Odczyt błędów :
Adres 01: Silnik
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
8472 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury spalin
P102E 00 [109] - -
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 12
Przebieg: 82875 km
Data: 2022.04.23
Czas: 21:38:29
Prędkość obrotowa silnika: 1130.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 57.3 %
Prędkość pojazdu: 62 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 55 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 9 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1020 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.440 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Współczynnik regulacji: łącznie: 0.8975
Czujnik temperatury spalin 1: 1000.0 °C
Czujnik temperatury zarządzania temperaturą silnika: 67.5 °C
Średnia dawka wtrysku: 18.28 mg/stroke
Temperatura paliwa: 11.6 °C
Temperatura oleju silnikowego: 33.8 °C
5260 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235); zespół 1
P0544 00 [175] - usterka elektryczna
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 82875 km
Data: 2022.04.23
Czas: 21:38:14
Prędkość obrotowa silnika: 1287.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 53.7 %
Prędkość pojazdu: 49 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 53 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 9 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.420 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Czujnik temperatury spalin 1: 1000.0 °C
Czujnik temperatury spalin 2: 204.1 °C
Czujnik temperatury spalin 3: 172.8 °C
Czujnik temperatury spalin 4: 60.9 °C
Timer wyłączenia: ostatni czas wyłączenia silnika: 31052 s
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Czujnik spalin
Czujnik jest chyba od spodu turbiny, więc dostęp lekko utrudniony
. Czujnik w Twoim przypadku ma numer 059906088CP lub nowsze oznaczenie 059906088DQ.
Dodano po 3 minutach 34 sekundach:
Widok po zdemontowaniu filtra cząstek stałych (numer 1 to właśnie owy czujnik, a numer 2 to jego wtyczka)
![Obrazek]()

Dodano po 3 minutach 34 sekundach:
Widok po zdemontowaniu filtra cząstek stałych (numer 1 to właśnie owy czujnik, a numer 2 to jego wtyczka)
- MarcinPL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 cze 2016, 22:19
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Harøy
Re: Czujnik spalin
Qrcze a już myślałem że to któryś z tych górnych "łatwo dostępnych " nawet juz gwinty spryskałem na nich
.
No nic , trzeba zamawiać i go wymienić.
Podziękował za wskazówki
No nic , trzeba zamawiać i go wymienić.

Podziękował za wskazówki

- MarcinPL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 cze 2016, 22:19
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Harøy
Re: Czujnik spalin
Dzisiaj dla pewności sprawdzilem napięcie które powinno
dochodzić po zapłonie do tego czujnika G235 . Wtyczka znajduje sie obok filtra oleju czarna , dwa przewody szary i biały, jest tam 5V .Przewód samego czujnika nie wygląda nigdzie uszkodzony . VCDS Wartości rzeczywiste pokazuje cały czas 1000 C .Błąd da sie wykasować ale od razu wraca. Więc trzeba go ewidentnie wymienić.
Ktoś z kolegów dysponuję może jakąś instrukcja wymiany? Z której strony najszybciej do niego się dostać .
dochodzić po zapłonie do tego czujnika G235 . Wtyczka znajduje sie obok filtra oleju czarna , dwa przewody szary i biały, jest tam 5V .Przewód samego czujnika nie wygląda nigdzie uszkodzony . VCDS Wartości rzeczywiste pokazuje cały czas 1000 C .Błąd da sie wykasować ale od razu wraca. Więc trzeba go ewidentnie wymienić.
Ktoś z kolegów dysponuję może jakąś instrukcja wymiany? Z której strony najszybciej do niego się dostać .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Czujnik spalin
Panowie dzisiaj zapalił mi się czek: błąd P242C00 czujnik 3 temp. spalin, rząd 1 zwarcie z masą
Proszę o info. czy należy ten czujnik wymienić, czy wystarczy wyeliminować zwad je z masą oraz poproszę o jego lokalizację VIN WAUZZZ4GXCN033049
Dzięki za odpowiedz
Proszę o info. czy należy ten czujnik wymienić, czy wystarczy wyeliminować zwad je z masą oraz poproszę o jego lokalizację VIN WAUZZZ4GXCN033049
Dzięki za odpowiedz