Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 3.0 TDI 2004r] problem z odpaleniem na ciepłym

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 22 sie 2013, 13:44

grzechotanie? mkcafe, chyba Ci się coś pomyliło.. rozrząd nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem - no chyba, że coś ci rzęziło w rozruszniku.
Przybliż proszę Twoją wypowiedź.
Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 16 cze 2014, 14:08

Witam wszystkich...

ja niestety ale muszę podłączyć się do tematu.
Od zawsze mój samochód palił dziwnie - i to o dziwo na zimnym... palił i pali jakby mu trochę prądu brakuje - kręci kilka razy z pewnym opóźnieniem pomiędzy pierwszym a drugim zakręceniem ale zawsze odpala... i to mnie nie boli.
Boli mnie problem z odpalaniem jak jest ciepły - przeszedłem już wymianę wtrysków (2,5 roku temu) bo się zalewał kompletnie - wtryski lały - i trzeba było poczekać dłuższą chwilę (dziesiąt minut) aż będzie można go dopalić. Po wymianie wtrysków problem z zalewniem całkowitym ustał ale nadal miał tzw przerwę w kręceniu... Ostatnio problem narósł do tego stopnia, że jak samochód jest ciepły (osiągnie swoją tem.) to nie można go dopalić. Efekt jest taki jakby mu brakowało prądu rozruchowego - kręci 3 - 5 razy ale bardzo powoli aż w końcu przestaje kręcić i nie zapala. Bardzo często pomaga bardzo szybka próba drugiego lub trzeciego rozruchu z tym że bardzo szybka i bez wyjmowania kluczyka. procedura normalnego przekręcania kluczyka (czekanie na zgaśnięcie kontroli świec) nic nie daje oprócz 100% pewności że nie zapali. Ostatnio - kilka dni temu - wywaliłem DPF który już był w stanie agonalnym i szczerze mówiąc miałem nadzieję, że to jego zapchanie powoduje problemu z rozruchem ale myliłem się - nic się nie zmieniło. Sprawdziłem wtryski - wszystkie w normie, aku wymienione na nowe.
Przeprowadziłem jeden eksperyment który daje do myślenia ale ja się na tym nie znam. Dzisiaj jak nie mogłem go dopalić po 10 minutach po zgaszeniu jak był ciepły podłączyłem zasilanie przewodami z drugim autem (skoda 1,4) i o dziwo zapalił bez problemu (znaczy kręcił 3 razy)... Na chłopski mądry rozum znaczy że brakowało mu prądu rozruchowego? czy może coś z rozrusznikiem... Nie bardzo mi się chce wierzyć że to wtryski bo jakby był zalany to co dałby większy prąd? Może miał ktoś z czymś takim doczynienia albo ma jakieś wspaniałe pomysły.... Nie chcę wymieniać wszystkiego jak leci aż przypadkowo znajdzie się usterkę. W chwili obecnej występuje jedynie jeden bład z otwarciem przy max. klapy jednego kolektora - innych brak.

Zapomniałem dodać w tym przydługim poście, że samochód można odpalić jak postoi - ostatnio w upalne dni to było ok. godziny - wtedy z dłuższym kręceniem samochód pali.
Audi A6 Avant S-line

Deniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 954
Rejestracja: 10 lut 2013, 17:30
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Deniro » 16 cze 2014, 15:59

Sprawdz cisnienie paliwa

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 18 cze 2014, 23:07

A jak to się robi? kompem czy manualnie?
:shock:

[ Dodano: 2014-06-18, 23:07 ]
A mam pytanie, czy któryś z szanownych kolegów wymieniał na ten problem masę - przewód łączący rozrusznik z karoserią? Pytam, ponieważ byłem dzisiaj w ASO i przy okazji kupowania czujnika stopu porozmawiałem z Panem od części i powiedział, że z tego co wie ??? to bardzo często właśnie ta masa pada i pomimo, że z zewnątrz wygląda na OK to w środku jest zielona z korozji...
Poza tym zaproponował sprawdzenie świec żarowych i upewnienie się czy są stalowe a jeżeli są to czy był zmieniany soft (na początku były montowane ceramiczne i one były do d... więc akcją serwisową była wymiana na stalowe wraz z obowiązkową zmianą softu)...

Podał jeszcze kilka elementów które można by sprawdzić ale przede wszystkim ciekawi mnie ta masa - czy ktoś ją wymieniał? Koszt podobno ok. 100 PLN a jeżeli to miałoby pomóc to było dość zaskakujące....

Co Wy na to?
Audi A6 Avant S-line

robinrobin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 sty 2017, 14:19
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: robinrobin » 26 sty 2017, 14:58

Witam wszystkich .Ja również mam problem z odpaleniem mojego audi a6 c6 2,7 tdi avant.Mianowicie po przekręceniu kluczyka jest wszystko ok do momentu zakręcenia .Wyskakuje mi się komunikat Press clutch pedal to start engine.Kumpel mi powiedział że to może być jakiś czujnik pod pedałem inny znowu że akumulator jest do wymiany bo włączając czeka akumulator jest rozładowany.kolejny że rozrusznik padł.Proszę o pomoc może ktoś miał podobną usterkę.
grant

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

A6C6 3.0 TDI

Post autor: dankan » 16 sty 2020, 11:58

Wygląda na brak prądu
silnik po remoncie wtryski nowe pompa wysokiego po regeneracji kable piny przód a rozrusznik dołożone 4po4mm bo brakowało 1 V w bagażniku jest lepiej pominięta wada kabla głównego doprowadzającego prąd do bagażnika ale co jeszcze jest nie tak z odpalaniem znika moc akumulatora co jakiś czas raz zapala raz nie w szczególności jak jest zimno okres zimowy , chodź latem po zgaszeniu gorącego tez nie chciał zapalić .Tak jak by system moduł lądowania nie do końca ładował dobrze akumulator lub coś z poborem poboru jak auto stoi .
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl