Logi do oceny spory Lag
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Logi do oceny spory Lag
Proszę o ocenę i analizę logów dynamicznych.Czy wszystko jest w porządku? Silnik pracuje prawidłowo, nie mam z nim żadnych problemów. Jedynie co mnie trochę irytuje to to że odczuwalny moment obrotowy zaczyna się dopiero od ok. 2000-2200 obr/min. Wrażenie jest takie że turbo "późno wstaje" jak dla mnie. Słyszałem opinie że te silniki tak mają? Wcześniej jeździłem A4 1.9tdi PD 115PS i tam moment obrotowy było czuć od samego dołu. Dlatego piszę tego posta.
Proszę o ocenę:
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_lUlaq.html
http://vaglogi.pl/log-011_009_010_ifZ0a6D.html
Jak możecie to wklejcie swoje logi do porównania.
Proszę o ocenę:
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_lUlaq.html
http://vaglogi.pl/log-011_009_010_ifZ0a6D.html
Jak możecie to wklejcie swoje logi do porównania.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2020, 19:13 przez gozdzik77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Logi postaram się zrobić osobno. Ale za parę dni bo teraz nie dam rady (praca). Czy na podstawie tych danych co podałem można postawić diagnozę? Mi osobiście też się wydaje że turbo za późno wstaje (tak jak napisał konradkry77) tylko zastanawiam się co jest przyczyną tego stanu. Myślę jeszcze nad zrobieniem doświadczenia z EGR-em a mianowićie zaślepić go zaślepką przy klapie gaszącej (żeby wyeliminować to że egr się nie domyka i jest cały czas uchylony i puszcza większość ciśnienia w wydech.Wiem że po czasie wywali błąd ale jakieś wnioski będą.
Co wy na to?
Co wy na to?
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Robiłem tą adaptacje w BS 33 ale nie ma żadnej różnicy. Adaptacja jest OK.
ad.1 W bloku 003 egr działa na wolnych obrotach w.g mnie poprawnie tzn. jak jest otwarty zawór to przepływ jest taki sam jak wymagany przez ECU. A jak zawór sie zamyka to wartość w polu 4 rośnie do 450-500. Czyli to sugeruje że na wolnych obrotac jest ok. Ale czy zawór nie puszcza ciśnieni podczas gwałtownego depnięcia gazu w podłogę tego się nie sprawdzi komputerem.
ad.2 turbo nie było regenerowane ale poprzedni właściciel wymieniał nastawnik turbo. I tu dopatruje się problemu a mianowicie że sam nastawnik jest źle ustawiony na fasolkach w turbinie, że zmienna geometria łopatek mogła by się bardziej otworzyć i dać więcej spalin na wirnik. Ale nie może bo nastawnik ma ograniczony zakres pracy. Zastanawiam się czy aby nie przestawić tego nastawnika tak żeby zwiększyć zakres roboczy zmiennej geometrii, żeby się więcej otwierała.
Bo z logów z gr. 011 ewidentnie wynika że turbo nie robi ciśnienia do 2300obr i za późno "wstaje", a moim zdanie dlatego tak się dzieje że zmienna geometria za mało się otwiera.
ad.3 Geometria raczej się nie przycina. Na wyłączonym silniku bez większych oporów można ją regulować z założonym nastawnikiem palcami.
ad.4 Nie wiem jak bym mógł sprawdzić czy wydech , katalizator nie jest przytkany. Raczej nie.
Silnik nie generuje żadnych błędów.
analizując logi z innch 3.0tdi wnioskuje że moje turbo wolniej wstaje
Jak możecie dajcie swoje logi z gr. 003 008 009 011
Co myślicie o przestawieniu nastawnika?
ad.1 W bloku 003 egr działa na wolnych obrotach w.g mnie poprawnie tzn. jak jest otwarty zawór to przepływ jest taki sam jak wymagany przez ECU. A jak zawór sie zamyka to wartość w polu 4 rośnie do 450-500. Czyli to sugeruje że na wolnych obrotac jest ok. Ale czy zawór nie puszcza ciśnieni podczas gwałtownego depnięcia gazu w podłogę tego się nie sprawdzi komputerem.
ad.2 turbo nie było regenerowane ale poprzedni właściciel wymieniał nastawnik turbo. I tu dopatruje się problemu a mianowicie że sam nastawnik jest źle ustawiony na fasolkach w turbinie, że zmienna geometria łopatek mogła by się bardziej otworzyć i dać więcej spalin na wirnik. Ale nie może bo nastawnik ma ograniczony zakres pracy. Zastanawiam się czy aby nie przestawić tego nastawnika tak żeby zwiększyć zakres roboczy zmiennej geometrii, żeby się więcej otwierała.
Bo z logów z gr. 011 ewidentnie wynika że turbo nie robi ciśnienia do 2300obr i za późno "wstaje", a moim zdanie dlatego tak się dzieje że zmienna geometria za mało się otwiera.
ad.3 Geometria raczej się nie przycina. Na wyłączonym silniku bez większych oporów można ją regulować z założonym nastawnikiem palcami.
ad.4 Nie wiem jak bym mógł sprawdzić czy wydech , katalizator nie jest przytkany. Raczej nie.
Silnik nie generuje żadnych błędów.
analizując logi z innch 3.0tdi wnioskuje że moje turbo wolniej wstaje
Jak możecie dajcie swoje logi z gr. 003 008 009 011
Co myślicie o przestawieniu nastawnika?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Nastawnika łatwo ustawić metoda chałupniczą zrób test elementów wykonawczych drugi test uruchamia nastawnik cyklicznie przez minutę będzie wykonywał pełen zakres ruchu, nastawnik powinien dojść do ogranicznika tak na pół milimetra żelu go dotknie może wygenerować błąd.
Kolejna rzecz ustawienie ogranicznika ale to już zrobisz na maszynie , zbyt przymknięte żaluzje blokują przepływ spalin a tym samym turbo nie wstaje
Kolejna rzecz ustawienie ogranicznika ale to już zrobisz na maszynie , zbyt przymknięte żaluzje blokują przepływ spalin a tym samym turbo nie wstaje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Dokładnie taki mam plan działania. Zobaczyć jak nastawnik chodzi w nastawach wykonawczych i jaki jest luz przy ograniczniku.konradkry77 pisze:Nastawnika łatwo ustawić metoda chałupniczą zrób test elementów wykonawczych drugi test uruchamia nastawnik cyklicznie przez minutę będzie wykonywał pełen zakres ruchu, nastawnik powinien dojść do ogranicznika tak na pół milimetra żelu go dotknie może wygenerować błąd.
Śruby od ogranicznika nie będe ruszał bo ona ma za zadanie utrzymać łopatki w pozycji zamkniętej z minimalną szczeliną na przepływ spalin.
A sam nastawnik chce przesunąć właśnie w drugą stronę także luz na ograniczniku w pozycji gdzie łopatki są zamknięte będzie większy i moim zdaniem nastawnik nie powinien wygenerować błędu. A nastawnik przy maksymalnym wychyleniu mocniej otworzy łopatki kierownicy. Co powinno spowodować większe doładowanie z niskich obrotów.
Czy mój tok rozumowania i działania będzie dobry i logiczny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
http://vaglogi.pl/log-011_974s6.html tu jest mój log na nim te z jest kibel bo turbo osiąga cisnienie powyżej 2300 obrotów, ale tam mam dwa tematy do rozwiązania sporadyczny błąd nastawnika i korekta softu po firmie tuningowej,
odnośnie twej teorii, gdy łopatki się otwierają zmniejsza się ciśnienie na doładowania oczywiście w przypadku gdy po zwiększeniu szczeliny przy ograniczniku poprawi sie wstawanie turbo to znakim tego ogranicznik jest za bardzo skręcony,
Co do błędu przy teście masz okno wartości zadanych i odpowiedzi, jeżeli odpowiedź będzie za mała sterownik rzuci błędem,
odnośnie twej teorii, gdy łopatki się otwierają zmniejsza się ciśnienie na doładowania oczywiście w przypadku gdy po zwiększeniu szczeliny przy ograniczniku poprawi sie wstawanie turbo to znakim tego ogranicznik jest za bardzo skręcony,
Co do błędu przy teście masz okno wartości zadanych i odpowiedzi, jeżeli odpowiedź będzie za mała sterownik rzuci błędem,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
No właśnie mi się wydaje że jest całkiem na odwrót. Gdy nastawnik jest przy ograniczniku(tej śrubie) to wtedy nie ma doładowania łopatki są w takiej pozycji że spaliny w niewielki sposób napędzają wirnik.konradkry77 pisze: odnośnie twej teorii, gdy łopatki się otwierają zmniejsza się ciśnienie na doładowania oczywiście w przypadku gdy po zwiększeniu szczeliny przy ograniczniku poprawi sie wstawanie turbo to znakim tego ogranicznik jest za bardzo skręcony,
A gdy nastawnik jest w maxymalnym oddaleniu od ogranicznika(śrubie) to wtedy jest największe doładowanie przez spaliny. I ja właśnie chciałem przestawić nastawnik jeszcze bardziej w tą stronę. Tylko czy to zwiększy doładowanie z dołu?
konradkry77 po twoich logach wnioskuje że auto z dołu Ci się dobrze zbiera tylko później turbina zostaje odcięta przez przełądowanie - za wysokie ciśnienie ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Max doładowanie w momencie gdy jesteśmy przy ograniczniku w tym silniku tak jest i nie kombinuj. Jak nie wierzysz ściągnij ramię z sterownika lub odepnij od niego wtyczka zobaczysz jakie wartości na turbinie zaloguje.
U mnie nie ma dołu jest słaby z uwagi że nie ma doładowania i mapa dymu ogranicza podlanie.
Przeladowąnia nie ma poprostu tuner dodał do wartości turbo 200 mBar co powoduje że od turbiny rzadamy na samym początku wartości niemożliwych do tego brak modyfikacji n75 i taka kupa jest widoczna
U mnie nie ma dołu jest słaby z uwagi że nie ma doładowania i mapa dymu ogranicza podlanie.
Przeladowąnia nie ma poprostu tuner dodał do wartości turbo 200 mBar co powoduje że od turbiny rzadamy na samym początku wartości niemożliwych do tego brak modyfikacji n75 i taka kupa jest widoczna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Ok jeżeli tak jest jak piszesz to się myliłem. Dzięki za oświecenie w tej materii.konradkry77 pisze:Max doładowanie w momencie gdy jesteśmy przy ograniczniku w tym silniku tak jest i nie kombinuj. Jak nie wierzysz ściągnij ramię z sterownika lub odepnij od niego wtyczka zobaczysz jakie wartości na turbinie zaloguje.
sugerowałem się tym filmem: w 1.20 filmu jest opisane o co chodzi z tą śrubą.
Sprawdzę to sobie na vagu tak jak piszesz.
To w takim przypadku regulacja samym nastawnikiem chyba nic nie da bo jak sztanga przy max. dołądowaniu dojdzie do ogranicznika to wywali błąd w sterowniku. Jeżeli już przestawiać nastawnik to trzeba by było cofnąć śrubę ogranicznika tylko pytanie czy coś się nie rozkalibruje i poprzestawia.
Czy ktoś z Was kombinował samemu z nastawnikiem i śrubą ogranicznika od turbo?
Czy da się to zrobićmetodą prób i błędów na aucie z pomocą vaga?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Kiedyś w silniku bxe próbowałem na oko ustawić to ale są to mzonki
W moim przypadku muszę wrócić do serii potem będę regulował nastawnik.
Oczywiście zostaje kwestia samego turbo, podobno poprzednik regenerował wskazuje na to stan turbiny i oznaczenia że jest z 16 roku. Zastanawiam się tylko czy przed sprzedażą sprzedawca nie podmienił nastawnika ale to już inna historia.
W moim przypadku muszę wrócić do serii potem będę regulował nastawnik.
Oczywiście zostaje kwestia samego turbo, podobno poprzednik regenerował wskazuje na to stan turbiny i oznaczenia że jest z 16 roku. Zastanawiam się tylko czy przed sprzedażą sprzedawca nie podmienił nastawnika ale to już inna historia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego sztanga turbiny nie jest w pozycji maksymalnego doładowania (tj ok 80% patrz logi 011 4 kolumna - "Control duty cycle" ) w dolnym zakresie obrotów, do czasu kiedy turbina wytworzy ciśnienie wymagane przez ECU (011 2 kolumna "specified") tak do ok.2300 obr/min (w moim przypadku). Tylko już na przykład już przy ok 2150obr/min sztanga się cofa na ok 55% a ciśnienie rzeczywiste wytworzone przez turbo to tylko ok 1840 mbar gdzie wymagane jest 2200mbar, to dlaczego nadal nie utzymuje max doładowania na poziomie 80% ?
Czy ktoś z was zna odp. na to pytanie?
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_lUlaq.html
Czy ktoś z was zna odp. na to pytanie?
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_lUlaq.html
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
80% Control duty cycle to nie jest maksymalne doładowanie cokolwiek miałeś na myśli. Twoje logi wskazują na niesprawny układ doładowania. Kontrola kierownic turbiny osiąga wartości założone w mapie sterownika, ale układ nie wytwarza zadanego ciśnienia doładowania. Niesprawny lub (i) źle wyregulowany zespół turbodoładowania. Jak naprawisz to zrozumiesz zasadę działania Control duty cycle. Było na fizyce. Taki dział- termodynamika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Zbichu dzięki za zainteresownie i rady. Rozumiem na jakiej zasadzie działa turbo i zmienna geometria.Czyli te wartości procentowe są gdzieś zapisane w sterowniku sinika i przy określonychZbichu pisze: Twoje logi wskazują na niesprawny układ doładowania. Kontrola kierownic turbiny osiąga wartości założone w mapie sterownika, ale układ nie wytwarza zadanego ciśnienia doładowania. Niesprawny lub (i) źle wyregulowany zespół turbodoładowania. Jak naprawisz to zrozumiesz zasadę działania Control duty cycle. Było na fizyce. Taki dział- termodynamika.
spełnionych warunkach mają taką a nie inną wartość?
Tylko nie wiem gdzie leży u mnie problem.
Zbichu piszesz "źle wyregulowany zespół turbodoładowania." powiem szczerze że też nad tym myślałem.Tym bardziej że poprzedni właściciel wspominał że kiedyś wcześniej wymieniał nastawnik.Byś może nastawnik jest żle ustawiony na turbinie. Co byś sugerował żeby zrobić. wykręcić o 1 obrót śrubę ogranicznika po to by zmienna geometria się bardzie otwierała i przesunąć minimalnie nastawnik na fasolkach?
Jakieś pomysły?