[ BAT 4.2 334 KM] Średnica blokady wału korbowego
[ BAT 4.2 334 KM] Średnica blokady wału korbowego
Mam blokadę wału korbowego która ma końcówkę fi 10 zaokrągloną, a w wale korbowym do otworu wchodzi wiertło fi 7 z luzem, fi 7.5 już nie wchodzi. Czy to prawidłowo, że blokada ma większą średnicę? Nie powinna mieć tej samej i wchodzić w otwór w wale korbowym?
Hej, chyba rozwiązałeś temat tej blokady bo widziałem w innym wątku że rozrząd już wymieniony. Na początku wogóle szacun że sie podjołes, no chyba że masz warsztat.
Jak poszła operacja, jak wyglądał stary rozrząd? Bardzo tragicznie?
Rozumiem że robiłes wszystko sam, cięzka robota? Wyciągałeś silnik czy zrzucałes tylko skrzynie?
U mnie przeskoczyło własnie 280 tyś. i zastanawiam sie żeby tam zajrzeć. Warto Twoim zdaniem jesli nic sie nie dzieje?
Bede wdzięczny za odpowiedz, pozdrawiam.
Jak poszła operacja, jak wyglądał stary rozrząd? Bardzo tragicznie?
Rozumiem że robiłes wszystko sam, cięzka robota? Wyciągałeś silnik czy zrzucałes tylko skrzynie?
U mnie przeskoczyło własnie 280 tyś. i zastanawiam sie żeby tam zajrzeć. Warto Twoim zdaniem jesli nic sie nie dzieje?
Bede wdzięczny za odpowiedz, pozdrawiam.
Witaj, tak rozrząd wymieniony raczej profilaktycznie niż z konieczności, naczytałem się tu i ówdzie, że przy takim przebiegu to .... i do tego był wyciek z pod pokrywy rozrządu. Wymieniłem łańcuchy z napinaczami, ślizgi, podkładki diamentowe, śruby wałków oraz uszczelki, pierścienie uszczelniające wału i skrzyni.
Rozrząd był w dobrym stanie, łańcuchy nie naciągnięte, ślizgi z delikatnymi rowkami ale w całości nic nie połamane. Wariatory nie miały luzu na zamku, rozbierane nie były. Przed wymianą jak był niski stan oleju a silnik rozgrzany czasem przy zapalaniu było słychać któryś łańcuch. Teraz tego nie ma, myślę, że to była wina napinacza.
Ja wyciągałem sam silnik na kanale najazdowym, potem samochód został wypchany, a silnik został.
Wyjęcie silnika po za trudnym dostępem do niektórych śrub jest mało skomplikowane, a sam rozrząd to już nie ma żadnych trudności. Wystarczy postępować zgodnie z serwisówką (dostępna na forum) no i myśleć przy robocie.
Jak masz jakieś pytania to jak będę wiedział to chętnie odpowiem.
Problem blokady nie rozwiązany, ale moja blokada teraz jest wypożyczana i inni mówią, że pasuje OK.
Rozrząd był w dobrym stanie, łańcuchy nie naciągnięte, ślizgi z delikatnymi rowkami ale w całości nic nie połamane. Wariatory nie miały luzu na zamku, rozbierane nie były. Przed wymianą jak był niski stan oleju a silnik rozgrzany czasem przy zapalaniu było słychać któryś łańcuch. Teraz tego nie ma, myślę, że to była wina napinacza.
Ja wyciągałem sam silnik na kanale najazdowym, potem samochód został wypchany, a silnik został.
Wyjęcie silnika po za trudnym dostępem do niektórych śrub jest mało skomplikowane, a sam rozrząd to już nie ma żadnych trudności. Wystarczy postępować zgodnie z serwisówką (dostępna na forum) no i myśleć przy robocie.
Jak masz jakieś pytania to jak będę wiedział to chętnie odpowiem.
Problem blokady nie rozwiązany, ale moja blokada teraz jest wypożyczana i inni mówią, że pasuje OK.
dzieki bardzo za wyczerpującą odpowiedz. U mnie właśnie jest podobnie, że jak rozgrzany to czasami cos zagrzechocze. Na zimnym raczej nic nie słychać.
Jak byś jeszcze napisał oriętacyjnie ile częsci Cie wyszły to miał bym już jakiś obraz kosztów.
Jeszcze raz dzieki za odpowiedz.
Ps. Myśle że dobrze że piszemy tutaj a nie na PW bo mam wrażenie że coraz wiecej A6 z tym silnikiem na forum sie pojawia.
Jak byś jeszcze napisał oriętacyjnie ile częsci Cie wyszły to miał bym już jakiś obraz kosztów.
Jeszcze raz dzieki za odpowiedz.
Ps. Myśle że dobrze że piszemy tutaj a nie na PW bo mam wrażenie że coraz wiecej A6 z tym silnikiem na forum sie pojawia.
Koszt części to:
1. zestaw rozrządu Febi - 1550 zł
2. części z serwisu audi - 1050 zł
3. uszczeli i zimeringi allegro - 400 zł
4. ściągnięcie i napełnienie klimatyzacji - 130 zł
Można zaoszczędzić 300 zł nie wymieniając podkładek z powłoką diamentową, są one pod wariatorami. No i jeszcze ewentualnie na śrubach wałków. Jak kto uważa, ja wymieniałem.
1. zestaw rozrządu Febi - 1550 zł
2. części z serwisu audi - 1050 zł
3. uszczeli i zimeringi allegro - 400 zł
4. ściągnięcie i napełnienie klimatyzacji - 130 zł
Można zaoszczędzić 300 zł nie wymieniając podkładek z powłoką diamentową, są one pod wariatorami. No i jeszcze ewentualnie na śrubach wałków. Jak kto uważa, ja wymieniałem.