Koła na lato 20 do A7 4G
Koła na lato 20 do A7 4G
Cześć wszystkim,
mam dylemat bo już tyle tu czytam że zgłupiałem całkowicie. Chcę kupić nowe felgi 20'' do A7 4G Mam teraz założone ori 255/40/19 i nie wiem jakie mam tam ET ?
Te felgi które chce kupic tez są ori ale pochodzą z nowego A7 C8 i są to 20''x8.5'' ET30. Planowałem kupić te felgi i do nich opony 255/35/20 chodź w oryginale do A7 powinny być 265/35/20
Pytanie jest jak to będzie wygladac i czy nie będa wystawac poza nadkola. Dodam że zawiecha jest pneumat
Liczę po cichu tu na pomoc na pomoc wszystkich chodz zauważyłem że @Mat1324 z wcześniejszych wpisów że Mati generalnie ogarnia temat kół mega mocno.
Cena za kółka jest dość spora dlatego nie chciałbym zrobić wtopy
mam dylemat bo już tyle tu czytam że zgłupiałem całkowicie. Chcę kupić nowe felgi 20'' do A7 4G Mam teraz założone ori 255/40/19 i nie wiem jakie mam tam ET ?
Te felgi które chce kupic tez są ori ale pochodzą z nowego A7 C8 i są to 20''x8.5'' ET30. Planowałem kupić te felgi i do nich opony 255/35/20 chodź w oryginale do A7 powinny być 265/35/20
Pytanie jest jak to będzie wygladac i czy nie będa wystawac poza nadkola. Dodam że zawiecha jest pneumat
Liczę po cichu tu na pomoc na pomoc wszystkich chodz zauważyłem że @Mat1324 z wcześniejszych wpisów że Mati generalnie ogarnia temat kół mega mocno.
Cena za kółka jest dość spora dlatego nie chciałbym zrobić wtopy
Dzięki Mat,
generalnie z moich wstępnych obliczeń i danych jakie znalazłem na necie to A7 4G 2.0TFSi przy rozmiarze 255/40/19 8.5J ma odsadzenie ET32.
Jeżeli teraz założę 255/35/20 8,5J i ET30 to teoretycznie koła powinny wyjść na zewnątrz o 2mm czyli zakładam że w normie i nic złego się nie stanie.
Możesz to ewentualnie potwierdzić?
generalnie z moich wstępnych obliczeń i danych jakie znalazłem na necie to A7 4G 2.0TFSi przy rozmiarze 255/40/19 8.5J ma odsadzenie ET32.
Jeżeli teraz założę 255/35/20 8,5J i ET30 to teoretycznie koła powinny wyjść na zewnątrz o 2mm czyli zakładam że w normie i nic złego się nie stanie.
Możesz to ewentualnie potwierdzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przeskoczy do wysłanych, gdy ją odczytam . Jest to forma potwierdzenia.
Fabrycznie miałeś felgę 19" o szerokości 9" i ET 32, która wygląda tak:
Gdy wsadzisz felgę od nowej A7, która przy 20" ma szerokość 8.5" oraz ET 30, to całe koło schowa się o 4,5 mm do środka w SPAM do tego co masz teraz. Akurat masz szerszą wersję 19" felgi. Normalnie felga w A7 ma 8.5" szerokości oraz ET 32. Przy 20" masz szerszą oponę, więc te niecałe pół centymetra zniknie . Zawsze można dać mały dystans, aby wysunąć bardziej koło.
Fabrycznie miałeś felgę 19" o szerokości 9" i ET 32, która wygląda tak:
Gdy wsadzisz felgę od nowej A7, która przy 20" ma szerokość 8.5" oraz ET 30, to całe koło schowa się o 4,5 mm do środka w SPAM do tego co masz teraz. Akurat masz szerszą wersję 19" felgi. Normalnie felga w A7 ma 8.5" szerokości oraz ET 32. Przy 20" masz szerszą oponę, więc te niecałe pół centymetra zniknie . Zawsze można dać mały dystans, aby wysunąć bardziej koło.
Normalnie Masterpiece man, you know too much, too much
No włąsnie taka felgę mam teraz. Niezły musisz mieć dostęp do bazy po tych vinach.
Ok faktycznie były diw wersje 19 x 8.5 i 19 x 9, nie wiedziałem że mam ta szersza. Teraz będę jednak mieć 20x8.5J a opone chce zostawić dalej 255. Wiem że powinna być 265 ale wolę ta węższą.
Ok czyli myślałem że wysunie się o 2mm a będzie o 4,5mm bardziej wklęsła ale to chyba tragedii nie będzie.
Dzięki wielkie
No włąsnie taka felgę mam teraz. Niezły musisz mieć dostęp do bazy po tych vinach.
Ok faktycznie były diw wersje 19 x 8.5 i 19 x 9, nie wiedziałem że mam ta szersza. Teraz będę jednak mieć 20x8.5J a opone chce zostawić dalej 255. Wiem że powinna być 265 ale wolę ta węższą.
Ok czyli myślałem że wysunie się o 2mm a będzie o 4,5mm bardziej wklęsła ale to chyba tragedii nie będzie.
Dzięki wielkie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Mam taki sam program z częściami (tj. ETKA) jak w ASO .
Nie będzie źle wyglądać, ale musisz dobrać odpowiednią oponę, aby nie oszukiwało na prędkości. Pamiętaj, że czasami ubezpieczalnie potrafią odmówić odszkodowania, gdy dopatrzą się niehomologowanego rozmiaru, a stwierdzą, że przyczyną były opony. Po drugie może zdarzyć się tak, że znajdziesz rozmiar, który nie ma wystarczającego indeksu nośności dla A7, a trochę to auto waży. Musiałbyś dać 255/35/20 97Y XL, ale wolałbym i tak dać to co fabryka każe, czyli 265/35/20 99Y XL.
Nie będzie źle wyglądać, ale musisz dobrać odpowiednią oponę, aby nie oszukiwało na prędkości. Pamiętaj, że czasami ubezpieczalnie potrafią odmówić odszkodowania, gdy dopatrzą się niehomologowanego rozmiaru, a stwierdzą, że przyczyną były opony. Po drugie może zdarzyć się tak, że znajdziesz rozmiar, który nie ma wystarczającego indeksu nośności dla A7, a trochę to auto waży. Musiałbyś dać 255/35/20 97Y XL, ale wolałbym i tak dać to co fabryka każe, czyli 265/35/20 99Y XL.
Dzięki wielkie raz jeszcze. Właśnie chodzi mi aż o 3 aspekty dlaczego nie dawać 265:
1. No cena razy dwa praktycznie i dużo mniejszy wybór
2. Hałas też, jednak szersza luja = większy hałas plus mniejszy wybór cichych opon. Nie po to jeżdżę cicha benzyną żeby mi opony napier... a śmigam głównie w trasie
3. Spalanie niestety też rośnie z każdymi 10mm
Do tego sam producent w A7 C8 się wycofał z 265 bo się zorientowali że im emisje większe wychodzą. Co do ubezpieczycieli to fakt, ci zawsze szukają że masz coś nie tak, jak kupisz alusy chińskie to też ci powiedzą że nie oryginalne bez homologacji więc dlatego był wypadek.
1. No cena razy dwa praktycznie i dużo mniejszy wybór
2. Hałas też, jednak szersza luja = większy hałas plus mniejszy wybór cichych opon. Nie po to jeżdżę cicha benzyną żeby mi opony napier... a śmigam głównie w trasie
3. Spalanie niestety też rośnie z każdymi 10mm
Do tego sam producent w A7 C8 się wycofał z 265 bo się zorientowali że im emisje większe wychodzą. Co do ubezpieczycieli to fakt, ci zawsze szukają że masz coś nie tak, jak kupisz alusy chińskie to też ci powiedzą że nie oryginalne bez homologacji więc dlatego był wypadek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
niestety sie z tym zgodze, na 265/20 auto pali mi 1.5l niz poprzednim na 245/18
co do cichych opon masz dunlop sp sport max gt 69db, ale trzeba uwazac bo sa dwa rodzaje i ciche i glosne (71db(
69db.
EAN: 3188649817047
SAP: 527992
71db
EAN: 5452000818515
SAP: 548933
niestety nikt nie umie ich rozroznic po wygladzie bo na necie sa takie same zdjecia
[ Dodano: 2020-02-27, 14:36 ]
co do cichych opon masz dunlop sp sport max gt 69db, ale trzeba uwazac bo sa dwa rodzaje i ciche i glosne (71db(
69db.
EAN: 3188649817047
SAP: 527992
71db
EAN: 5452000818515
SAP: 548933
niestety nikt nie umie ich rozroznic po wygladzie bo na necie sa takie same zdjecia
[ Dodano: 2020-02-27, 14:36 ]
I jak tam wymysliles co z tymi oponami? sam mysle czy nie zalozyc jednak 255, sporo wiekszy wybor.yendrek3 pisze:Dzięki wielkie raz jeszcze. Właśnie chodzi mi aż o 3 aspekty dlaczego nie dawać 265:
1. No cena razy dwa praktycznie i dużo mniejszy wybór
2. Hałas też, jednak szersza luja = większy hałas plus mniejszy wybór cichych opon. Nie po to jeżdżę cicha benzyną żeby mi opony napier... a śmigam głównie w trasie
3. Spalanie niestety też rośnie z każdymi 10mm
Do tego sam producent w A7 C8 się wycofał z 265 bo się zorientowali że im emisje większe wychodzą. Co do ubezpieczycieli to fakt, ci zawsze szukają że masz coś nie tak, jak kupisz alusy chińskie to też ci powiedzą że nie oryginalne bez homologacji więc dlatego był wypadek.
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga