Skrzynia biegów S Tronic czy warto?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
Skrzynia biegów S Tronic czy warto?
Witam. Mam możliwość kupna Audi A6 2.0 tdi 190 KM ze skrzynia S Tronic z 2016 roku. Czy te skrzynie są awaryjne i na co zwrócić uwagę? Czy pozostać przy manualnej?
Re: Skrzynia biegów S Tronic czy warto?
Świetnie się jeździ z S-Tronic. Trzeba mu na czas wymieniać olej oczywiście.Sambor11 pisze:Witam. Mam możliwość kupna Audi A6 2.0 tdi 190 KM ze skrzynia S Tronic z 2016 roku. Czy te skrzynie są awaryjne i na co zwrócić uwagę? Czy pozostać przy manualnej?
odświeżę temat, kupiłem Audi z s-tronickiem. Czy możecie mi drodzy forumowicze powiedzieć jak używać tej skrzyni poprawnie, żeby nie zrobić jej krzywdy lub nie zmniejszyć jej żywotności? Oczywiście oprócz zmiany oleju co 60000km. Podobno wymienia się tam jakieś dwa rodzaje oleju i nie mam możliwości zmiany filtra?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Unikać bardzo wolnego podjeżdżania (np. w korku). Często podłączać auto pod komputer i sprawdzać, czy nie ma błędu zaworu chłodzenia skrzyni. (ew. sprawdzać stan styków w zaworze - jest obok skrzyni) Kiedy padnie, bo dostanie się tam płyn chłodzący lub inna woda - nie pojawi się żadne ostrzeżenie na desce a olej w skrzyni może się przegrzać i zapoczątkować problemy.atlas1977 pisze:Czy możecie mi drodzy forumowicze powiedzieć jak używać tej skrzyni poprawnie
Oprócz zmiany oleju co 60 tys. polecam zmianę oleju co 40 tys.atlas1977 pisze:Oczywiście oprócz zmiany oleju co 60000km.


Tak - jeden chłodzi sprzęgła i zasila mechatronikę a drugi smaruje zębatki. Częściej trzeba wymieniać ten pierwszy.atlas1977 pisze:Podobno wymienia się tam jakieś dwa rodzaje oleju
O! Jak podniosłeś przy okazji temat Ravenolu. Słyszałem tu i ówdzie, że ludzie leją olej tego producenta do najnowszej generacji skrzyń (min. Audi S-tronic i BMW ZF) i nie dzieje się nic złego. Istnieją też teorie, że ravenol produkuje oleje właśnie dla w/w producentów aut i są one następnie sprzedawane w oryginalnych pojemnikach. Swoją drogą może to nie taki zły pomysł. Można by dzięki pewnym oszczędnościom na cenie oleju, skrócić interwały wymian.damos pisze:Z tym, że nie każdy ATF nadaje się do S-Tronica!
Na pewno ten z ASO daje radę, jakiś Ravenol chyba też jest ok - ale nie pamiętam już, który
to pytanie czy ktoś wie jak pojadę do ASO to wymienią tylko ATF czy ten MTF wymieniają? Mam wrażenie że w ASO idą całkiem na łatwiznę i generalnie wali ich to ile auto pojeździ.
Czy takie wymiany lepiej jest robić w jakimś warsztacie które specjalizuje się w takich wymianach czy lepiej jednak w ASO?
Czy poza sama wyminą trzeba w skrzyni robić coś jeszcze? jakąś kalibrację czy coś podobnego czego może zwykły warsztat nie jest w stanie zrobić?
Czy takie wymiany lepiej jest robić w jakimś warsztacie które specjalizuje się w takich wymianach czy lepiej jednak w ASO?
Czy poza sama wyminą trzeba w skrzyni robić coś jeszcze? jakąś kalibrację czy coś podobnego czego może zwykły warsztat nie jest w stanie zrobić?