Mechanicy ogarnęli temat. Rozebrali kolektor, przeczyścili i nasmarowali. Klapy w stanie bardzo dobrym, nie wymagały wymiana. Swoją drogą widziałem zdjęcia i klapy w audi są konkretne. Nie są to takie cienkie maleństwa jak w bmw, czy innych wynalazkach. Konkretny gruby plastik.
Mam pytanie, czy po dodaniu gazu "gruszka" powinna ruszać tymi klapami? Ręką teraz mogę poruszyć sterowaniem klapami, ale jak dodam gazu nic się nie dzieje. Czy na luzie jestem w stanie to sprawdzić?
[ Dodano: 2019-08-16, 22:51 ]
Ponawiam pytanie Mechanicy ogarneli kolektor, można już ręcznie ruszyć regulatorem klap, jednak nie rusza się grucha. Sprawdzałem ją podłączając przewód ze strzykawką i zasysając powietrze, działa. Jednak jak dodaję gazu nic się nie dzieje... Dodatkowo do przewodu który idzie do gruchy podłączyłem strzykawkę i po dodaniu gazu nic się nie dzieje. Strzykawka nie napełnia się, ani nie wciąga. Niem mam żadnego checka na desce.
Czy w przewodzie, który idzie do gruchy powinno być podciśnienie? Czy po dodaniu gazu, gruszka powinna się wciągnąć?
Z tego co wiem to powinna pracować po dodaniu gazu od podcisnienia. Ale czy na pewno pracuje bez obciążenia to nie wiem, nie sprawdzałem. Jak chcesz mogę sprawdzić u siebie jak to wygląda.
Byłbym wdzięczny moi mechanicy powiedzieli, ze jest ok, ale wole mieć pewność , bo w ich odpowiedzi jej nie widziałem.
[ Dodano: 2019-09-02, 22:03 ]
Hej.
Przypominam się z tematem udało się sprawdzić dział UE nastawnika klap? Rusza się po dodaniu gazu?
[ Dodano: 2019-12-13, 15:43 ]
Info dla potomnych. Klapy działają na podciśnienie i ruszając się nawet na luzie. Nie trzeba jechać. Poniżej krótki opis zobrazowany na zdjęciu.
Pozycja 1 - Silnik zgaszony
Pozycja 2 - Silnik odpalony, obroty nominalne
Pozycja 2-3 - W zależności od ilości dodanego gazu nastawnik porusza się w kierunku pozycji 3
U mnie były dwa problemy. Po pierwsze miałem problem z przetartym przewodem od podciśnienia w okolicy wtryskiwaczy. Drugi to mechanicy po złożeniu kolektora nie podłączyli jednego z przewodów na przodzie kolektora i podciśnienie zasysało brudne powietrze, a nie tak jak powinno być sterownik, a później gruszkę od klap. Oczywiście mówili, że jest wszystko ok.
Jeśli ma to być dla potomnych to wymaga sprostowania.
Pozycja 1 (klapy otwarte - krótki kolektor) - zgaszony silnik lub silnik powyżej ok. 3500 obrotów
Pozycja 3 (klapy zamknięte - długi kolektor) - zapalony silnik do obrotów ok. 3500
Pozycja 2 to zła pozycja wnikająca z nieszczelności układu podciśnienia. W prawidłowej pracy nie występuje.
Długi kolektor pozycja 3 poprawia charakterystykę momentu obrotowego, natomiast krótki pozycja 1 sprzyja mocy maksymalnej.
Witam. Piszę odnośnie rozrządu. 20k temu został wymieniony rozrząd, i przy odpalaniu słychać znowu trykotanie z 1 sec. I na dodatek wypada zapłon na 5-8 grach. Po ponownym odpaleniu na drugi dzień nic nie bylo słychać i chodził już normalnie, kolejny dzień znowu lekki stuk i nie równa praca. Co to może być? Znowu rozrząd? Nie mam już sił na to. Pozdrawiam.
W takim razie nadal mam jakąś nieszczelność... Masakra, zaczyna mnie już męczyć to auto. Znacie może w Wawie jakiś serwis, który się na tym naprawdę zna? Mam już dość oddawania auta do partaczy, którzy nic nie potrafią zrobić porządnie.