Regeneracja Mechatroniki ZF HP6 19
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Regeneracja Mechatroniki ZF HP6 19
Witam
Przymierzam się po nowym roku w styczniu do regeneracji mechatroniki, ponieważ skrzynia mi szarpie przy zmianie biegów z 4 na 3 i z 6 na 5 a z tego co wiem to za zmianę biegów i za płynność zmiany biegów jest odpowiedzialna tylko i wyłącznie mechatronika a nie same mechanizmy w skrzyni czyli tarczki i kosze.
Pytanie moje czy ktoś z was już to robił
Z tego co się uczyłem na mechatronice w szkole kilka juz ladnych lat temu to nic skomplikowanego ale nie ma to zawsze jak w praktyce
Z elementów co dobrałem do regeneracji to;
1. https://allegro.pl/oferta/zf-filtr-olej ... 7850526614
2. https://allegro.pl/oferta/zawor-zawory- ... 8421767527
3. https://allegro.pl/oferta/plyta-separac ... 4291fbf951
4. https://allegro.pl/oferta/tloczki-mecha ... 7423451539
5. https://allegro.pl/oferta/tuleja-wtyku- ... 7475096902
6. https://allegro.pl/oferta/adapter-mecha ... 8531780033
Czy jest możliwość by ktoś zweryfikował poprawność i czy czegoś mi nie brakuje bo wydaje mi sie ze jest dobrane ok
I pytanie które najbardziej mnie męczy, jaki olej czy oryginał czy zalać zamiennik (liqui moly top tec 1800)
Jedni piszą że tylko oryginał (jest drogi:() a inni ze spokojnie można lać zamiennik i nic nie będzie
a jak zachowa się olej jak zmieszam oryginał z zamiennikiem bo nie da się spuścić całego by zalać np cały liqui moly
SAM nie wiem co za oleju może ktoś podpowie z sensem
(bez komentarzy ja bym nie mieszał - dlaczego byś nie mieszał?) BO...
Proszę was o pomoc co do regeneracji i co do oleju
Przymierzam się po nowym roku w styczniu do regeneracji mechatroniki, ponieważ skrzynia mi szarpie przy zmianie biegów z 4 na 3 i z 6 na 5 a z tego co wiem to za zmianę biegów i za płynność zmiany biegów jest odpowiedzialna tylko i wyłącznie mechatronika a nie same mechanizmy w skrzyni czyli tarczki i kosze.
Pytanie moje czy ktoś z was już to robił
Z tego co się uczyłem na mechatronice w szkole kilka juz ladnych lat temu to nic skomplikowanego ale nie ma to zawsze jak w praktyce
Z elementów co dobrałem do regeneracji to;
1. https://allegro.pl/oferta/zf-filtr-olej ... 7850526614
2. https://allegro.pl/oferta/zawor-zawory- ... 8421767527
3. https://allegro.pl/oferta/plyta-separac ... 4291fbf951
4. https://allegro.pl/oferta/tloczki-mecha ... 7423451539
5. https://allegro.pl/oferta/tuleja-wtyku- ... 7475096902
6. https://allegro.pl/oferta/adapter-mecha ... 8531780033
Czy jest możliwość by ktoś zweryfikował poprawność i czy czegoś mi nie brakuje bo wydaje mi sie ze jest dobrane ok
I pytanie które najbardziej mnie męczy, jaki olej czy oryginał czy zalać zamiennik (liqui moly top tec 1800)
Jedni piszą że tylko oryginał (jest drogi:() a inni ze spokojnie można lać zamiennik i nic nie będzie
a jak zachowa się olej jak zmieszam oryginał z zamiennikiem bo nie da się spuścić całego by zalać np cały liqui moly
SAM nie wiem co za oleju może ktoś podpowie z sensem
(bez komentarzy ja bym nie mieszał - dlaczego byś nie mieszał?) BO...
Proszę was o pomoc co do regeneracji i co do oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Nie do końca jest tak jak myślisz, mianowicie za płynność zmiany biegu odpowiedzialny jest konwenter jak i grubość tarczek, uszczelnienie na walkach, koszach a nawet jakość oleju. Grubość tarczek ma fundamentalne znaczenie.skrzynia mi szarpie przy zmianie biegów z 4 na 3 i z 6 na 5 a z tego co wiem to za zmianę biegów i za płynność zmiany biegów jest odpowiedzialna tylko i wyłącznie mechatronika a nie same mechanizmy w skrzyni czyli tarczki i kosze.
Gwarancji nie masz żadnej na poprawę zmiany przełożeń po" regeneracji " płyty rozdzielczej wydając przy tym niemałe pieniądze.
Olej ma swoją specyfikację. To jest ważny parametr przy wymianie oleju.I pytanie które najbardziej mnie męczy, jaki olej czy oryginał czy zalać zamiennik (liqui moly top tec 1800)
Jedni piszą że tylko oryginał (jest drogi:() a inni ze spokojnie można lać zamiennik i nic nie będzie
Serwis Audi/VW i prawdopodobnie Zf nie wytwarza oleju tylko zakupuje gotowy produkt z etykietą nabywcy sprzedającego owy olej z własną marżą.
Wnioskuje iż twoja wiedza opiera się tylko na teorii, zabraknie wiedzy praktycznej. Jak wiadomo skrzyni automatycznej nie mając należytej wiedzy łatwo zrobić krzywdę. Nie zniechęcam ale też nie namawiam
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
w jakimś stopniu może ...
konwerter w jakimś stopniu tak ale o to się nie martwię u siebie
Co do grubości tarczek jak mnie uczyli może być już problem zapiętego biegu i w ZF tez tak usłyszałem.
Co do wiedzy praktycznej maiłem już klika razy rozbierać automaty, ale nigdy nie takiego jak mój damy rade to jest najmniejszy problem i to mnie nie martwi
Martwi mnie to by ten zabieg pomógł reszta jest nie istotna
Bo na zimnej skrzyni i oleju skrzynia nie szarpie i nie ma żadnych objawów wiec jest ogromna szansa ze o to
Ale nadal nie wiem co z olejem nie wiem kto robi olej dla ZF
konwerter w jakimś stopniu tak ale o to się nie martwię u siebie
Co do grubości tarczek jak mnie uczyli może być już problem zapiętego biegu i w ZF tez tak usłyszałem.
Co do wiedzy praktycznej maiłem już klika razy rozbierać automaty, ale nigdy nie takiego jak mój damy rade to jest najmniejszy problem i to mnie nie martwi
Martwi mnie to by ten zabieg pomógł reszta jest nie istotna
Bo na zimnej skrzyni i oleju skrzynia nie szarpie i nie ma żadnych objawów wiec jest ogromna szansa ze o to
Ale nadal nie wiem co z olejem nie wiem kto robi olej dla ZF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Kolego dreken - problem z którym się zmaga przy oleju to tylko to że jak będę robił mechatronikę to maksymalnie uda mi się zlać ok 7 litrów i nie mam możliwości spuszczenia całego oleju.
Obawiam się tylko pomieszania olej ZF z liqui moly nic więcej mnie nie meczy tyko to
Czy oleje się nie "zkwasi" ??
Obawiam się tylko pomieszania olej ZF z liqui moly nic więcej mnie nie meczy tyko to
Czy oleje się nie "zkwasi" ??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Milanówek
Kolego KrzysztoP dlaczego wyminisz tylko 7 litrów, jak polecisz dynamicznie to wynisz praktycznie wszystko.
Spuszczasz olej z miski, spuszczal olej z chłodnicy (bo i tak odkręcasz krócic na powrocie) i ładujesz wymianę dynamicznie czyli przelewowo wyminisz praktycznie całość. Ja wymieniajac przelałem praktycznie całą 10 litrową bańkę RAVENOLA - pod koniec miałem już na poworcie nową oliwe.
Spuszczasz olej z miski, spuszczal olej z chłodnicy (bo i tak odkręcasz krócic na powrocie) i ładujesz wymianę dynamicznie czyli przelewowo wyminisz praktycznie całość. Ja wymieniajac przelałem praktycznie całą 10 litrową bańkę RAVENOLA - pod koniec miałem już na poworcie nową oliwe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Milanówek
Służe pomocą a wiec bez maszyny robisz tak:
1. Odkręcasz króciec na wężu olejowym powrotnym - może uda ci się rozłączyć na środku pod obudową skrzyni (uwaga bo z racji wieku może się ukręcić) dlatego ja opiąłem powrót przy chłodnicy bo tam napewno nic się nie urwie (jedynie jest śruba na klucz 10 i wyciągasz wąż z chłodnicy)
2. Skrzynke masz złożoną i wlewasz przez odkręcony otwór w misce olejowej oliwe az zacznie lekko ciec prze otwór wlewu.
3. Odpalasz na moment motor (około 1-2 sekundy) a stara oliwa w tym czasie przez odkręcony kruciec z pkt.1 będzie się wylwać - i bardzo dobrze.
4. Dolewasz znowu świerzej oliwy zgodnie z pk. 2 i przechodzisz do pkt 3.
5. I znowu to samo..... aż w pkt.3 będzie leciała świerza oliwa - na początku będzie przpychał stary czarny-spracowany olej. Ja dla pewności przepłukałem i zalałem w sumie około 9,7 litra - około 8 litra już leciał na powrocie czysty nowy olej.
6. Potem skręcasz odkręcony kruciec z pkt. 1 i dolewasz oliwy do skrzynki zgodnie z pkt.2. Odpalasz motor z pkt. 3 i znou dolewasz oliwy do skrzynki.
7. Jak już szkrzynia nie przyjmie nowych dolewek bo odrazu bedzie sie wylewał olej to zaczynasz końcową procedure - odpalasz motor z podłączonym kompem i czekasz aż olej w skrzyni osiągnie 40 stopni (chyba 40 albo 35 nie pamiętam trzeba sprawdzić w serwisówce i tez machanie po wszystkich DPRNS bo to trzeba w między czasie albo przed nie pamiętam dokładnie) w tym czasie oliwa bedzie sie wylewała z korka przez który ją wlewałeś (i dobrze bo to jej nadmiar) a po osiągnieciu temperatury oleju jak już nic nie cieknie, zakręcasz korek wlewu i po całej akcji.
Jutro sprawdze w serwisówce to uzupłnie konkretnie procedurę końcową.
Jedyny problem to podłożyć jakies naczynie na ten powrót olejowy tak aby nie usmarkać pół kanału czy tam garażu
Robiełm tak w swojej C5 V8, w211 V8K i ostatnio w C6 i wszystko ma się świetnie.
1. Odkręcasz króciec na wężu olejowym powrotnym - może uda ci się rozłączyć na środku pod obudową skrzyni (uwaga bo z racji wieku może się ukręcić) dlatego ja opiąłem powrót przy chłodnicy bo tam napewno nic się nie urwie (jedynie jest śruba na klucz 10 i wyciągasz wąż z chłodnicy)
2. Skrzynke masz złożoną i wlewasz przez odkręcony otwór w misce olejowej oliwe az zacznie lekko ciec prze otwór wlewu.
3. Odpalasz na moment motor (około 1-2 sekundy) a stara oliwa w tym czasie przez odkręcony kruciec z pkt.1 będzie się wylwać - i bardzo dobrze.
4. Dolewasz znowu świerzej oliwy zgodnie z pk. 2 i przechodzisz do pkt 3.
5. I znowu to samo..... aż w pkt.3 będzie leciała świerza oliwa - na początku będzie przpychał stary czarny-spracowany olej. Ja dla pewności przepłukałem i zalałem w sumie około 9,7 litra - około 8 litra już leciał na powrocie czysty nowy olej.
6. Potem skręcasz odkręcony kruciec z pkt. 1 i dolewasz oliwy do skrzynki zgodnie z pkt.2. Odpalasz motor z pkt. 3 i znou dolewasz oliwy do skrzynki.
7. Jak już szkrzynia nie przyjmie nowych dolewek bo odrazu bedzie sie wylewał olej to zaczynasz końcową procedure - odpalasz motor z podłączonym kompem i czekasz aż olej w skrzyni osiągnie 40 stopni (chyba 40 albo 35 nie pamiętam trzeba sprawdzić w serwisówce i tez machanie po wszystkich DPRNS bo to trzeba w między czasie albo przed nie pamiętam dokładnie) w tym czasie oliwa bedzie sie wylewała z korka przez który ją wlewałeś (i dobrze bo to jej nadmiar) a po osiągnieciu temperatury oleju jak już nic nie cieknie, zakręcasz korek wlewu i po całej akcji.
Jutro sprawdze w serwisówce to uzupłnie konkretnie procedurę końcową.
Jedyny problem to podłożyć jakies naczynie na ten powrót olejowy tak aby nie usmarkać pół kanału czy tam garażu
Robiełm tak w swojej C5 V8, w211 V8K i ostatnio w C6 i wszystko ma się świetnie.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2019, 16:46 przez dreken, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
super bardzo ci dziękuję za tak wyczerpującą wypowiedź, jest to bardzo dobry plan i na pewno zrobię tez tak u siebie bo wtedy mam wymieniony cały olej w aucie a nie tylko połowę.
Co do miejsca wymiany dysponuje całym warsztatem który mam na co dzień za plecami wiec z tym nie mam problemu tylko chciał bym się z tą mechatronika w jeden dzień wyrobić by nic mnie nie zaskoczyło
Co do miejsca wymiany dysponuje całym warsztatem który mam na co dzień za plecami wiec z tym nie mam problemu tylko chciał bym się z tą mechatronika w jeden dzień wyrobić by nic mnie nie zaskoczyło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Milanówek
Pamiętaj tylko, że w pkt. 3 odpalasz na moment i przed każdy kolejnym odpaleniem silnika uzupełniasz olej w skrzyni zgodnie z pkt. 2 aby pompa miała dostępny olej i przepychaćgo dalej.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2019, 16:52 przez dreken, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga