Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Regeneracja Mechatroniki ZF HP6 19

Układ napędowy i skrzynie biegów
KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Regeneracja Mechatroniki ZF HP6 19

Post autor: KrzysztofP » 10 gru 2019, 19:10

Witam :)
Przymierzam się po nowym roku w styczniu do regeneracji mechatroniki, ponieważ skrzynia mi szarpie przy zmianie biegów z 4 na 3 i z 6 na 5 a z tego co wiem to za zmianę biegów i za płynność zmiany biegów jest odpowiedzialna tylko i wyłącznie mechatronika a nie same mechanizmy w skrzyni czyli tarczki i kosze.

Pytanie moje czy ktoś z was już to robił ??
Z tego co się uczyłem na mechatronice w szkole kilka juz ladnych lat temu to nic skomplikowanego :) ale nie ma to zawsze jak w praktyce :)

Z elementów co dobrałem do regeneracji to;
1. https://allegro.pl/oferta/zf-filtr-olej ... 7850526614
2. https://allegro.pl/oferta/zawor-zawory- ... 8421767527
3. https://allegro.pl/oferta/plyta-separac ... 4291fbf951
4. https://allegro.pl/oferta/tloczki-mecha ... 7423451539
5. https://allegro.pl/oferta/tuleja-wtyku- ... 7475096902
6. https://allegro.pl/oferta/adapter-mecha ... 8531780033

Czy jest możliwość by ktoś zweryfikował poprawność i czy czegoś mi nie brakuje :) bo wydaje mi sie ze jest dobrane ok

I pytanie które najbardziej mnie męczy, jaki olej czy oryginał czy zalać zamiennik (liqui moly top tec 1800)
Jedni piszą że tylko oryginał (jest drogi:() a inni ze spokojnie można lać zamiennik i nic nie będzie

a jak zachowa się olej jak zmieszam oryginał z zamiennikiem bo nie da się spuścić całego by zalać np cały liqui moly

SAM nie wiem co za oleju może ktoś podpowie z sensem
(bez komentarzy ja bym nie mieszał - dlaczego byś nie mieszał?) BO...

Proszę was o pomoc co do regeneracji i co do oleju

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 gru 2019, 21:51

Olej możesz kupić już za 70 zł od litra, ale musisz kupić całe 10 litrów.

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 11 gru 2019, 06:48

ok jest to jakaś opcja, zatonie na 2 wymianę po 1 tys km :)
a co z zamiennikami i z reszta :)

Awatar użytkownika
gumiss64
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lut 2011, 13:09
Lokalizacja: PGO

Post autor: gumiss64 » 15 gru 2019, 01:08

skrzynia mi szarpie przy zmianie biegów z 4 na 3 i z 6 na 5 a z tego co wiem to za zmianę biegów i za płynność zmiany biegów jest odpowiedzialna tylko i wyłącznie mechatronika a nie same mechanizmy w skrzyni czyli tarczki i kosze.
Nie do końca jest tak jak myślisz, mianowicie za płynność zmiany biegu odpowiedzialny jest konwenter jak i grubość tarczek, uszczelnienie na walkach, koszach a nawet jakość oleju. Grubość tarczek ma fundamentalne znaczenie.

Gwarancji nie masz żadnej na poprawę zmiany przełożeń po" regeneracji " płyty rozdzielczej wydając przy tym niemałe pieniądze.
I pytanie które najbardziej mnie męczy, jaki olej czy oryginał czy zalać zamiennik (liqui moly top tec 1800)
Jedni piszą że tylko oryginał (jest drogi:() a inni ze spokojnie można lać zamiennik i nic nie będzie
Olej ma swoją specyfikację. To jest ważny parametr przy wymianie oleju.
Serwis Audi/VW i prawdopodobnie Zf nie wytwarza oleju tylko zakupuje gotowy produkt z etykietą nabywcy sprzedającego owy olej z własną marżą.

Wnioskuje iż twoja wiedza opiera się tylko na teorii, zabraknie wiedzy praktycznej. Jak wiadomo skrzyni automatycznej nie mając należytej wiedzy łatwo zrobić krzywdę. Nie zniechęcam ale też nie namawiam <okok>
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 16 gru 2019, 17:45

w jakimś stopniu może ...
konwerter w jakimś stopniu tak ale o to się nie martwię u siebie :)
Co do grubości tarczek jak mnie uczyli może być już problem zapiętego biegu i w ZF tez tak usłyszałem.

Co do wiedzy praktycznej maiłem już klika razy rozbierać automaty, ale nigdy nie takiego jak mój damy rade :) to jest najmniejszy problem i to mnie nie martwi

Martwi mnie to by ten zabieg pomógł reszta jest nie istotna
Bo na zimnej skrzyni i oleju skrzynia nie szarpie i nie ma żadnych objawów wiec jest ogromna szansa ze o to :)

Ale nadal nie wiem co z olejem nie wiem kto robi olej dla ZF ??

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 16 gru 2019, 19:11

Ale nadal nie wiem co z olejem nie wiem kto robi olej dla ZF
Tego nikt nie wie :)

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: dreken » 17 gru 2019, 11:50

pelonek1 pisze:
Ale nadal nie wiem co z olejem nie wiem kto robi olej dla ZF
Tego nikt nie wie :)
Hmmm a w jakim celu Ci ta wiedza?

Kupuj oliwe albo ZF albo RAVENOL 6Hp i problem z głowy. Ja u siebie wymieniłem na RAVENOLA - 400 zł 10l i dynamicznie poszło wszystko a skrzynia chodiz o niebo lepiej.

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 18 gru 2019, 15:13

Kolego dreken - problem z którym się zmaga przy oleju to tylko to że jak będę robił mechatronikę to maksymalnie uda mi się zlać ok 7 litrów i nie mam możliwości spuszczenia całego oleju.

Obawiam się tylko pomieszania olej ZF z liqui moly nic więcej mnie nie meczy tyko to :(
Czy oleje się nie "zkwasi" :) ????

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: dreken » 19 gru 2019, 12:35

Kolego KrzysztoP dlaczego wyminisz tylko 7 litrów, jak polecisz dynamicznie to wynisz praktycznie wszystko.

Spuszczasz olej z miski, spuszczal olej z chłodnicy (bo i tak odkręcasz krócic na powrocie) i ładujesz wymianę dynamicznie czyli przelewowo wyminisz praktycznie całość. Ja wymieniajac przelałem praktycznie całą 10 litrową bańkę RAVENOLA - pod koniec miałem już na poworcie nową oliwe.

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 19 gru 2019, 15:48

hmmm dynamicznie to trzeba mieć maszynę, chyba że masz na myśli ręcznie dużą pipetą przepchnąć olej przez cały układ bo inaczej tego nie widzę i nie wiem czy ręcznie się da tak zrobić dobrze by było jeśli tak wtedy kupuj 10 l liqui moly i działam :)

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: dreken » 19 gru 2019, 16:04

Służe pomocą a wiec bez maszyny robisz tak:

1. Odkręcasz króciec na wężu olejowym powrotnym - może uda ci się rozłączyć na środku pod obudową skrzyni (uwaga bo z racji wieku może się ukręcić) dlatego ja opiąłem powrót przy chłodnicy bo tam napewno nic się nie urwie (jedynie jest śruba na klucz 10 i wyciągasz wąż z chłodnicy)

2. Skrzynke masz złożoną i wlewasz przez odkręcony otwór w misce olejowej oliwe az zacznie lekko ciec prze otwór wlewu.

3. Odpalasz na moment motor (około 1-2 sekundy) a stara oliwa w tym czasie przez odkręcony kruciec z pkt.1 będzie się wylwać - i bardzo dobrze.

4. Dolewasz znowu świerzej oliwy zgodnie z pk. 2 i przechodzisz do pkt 3.

5. I znowu to samo..... aż w pkt.3 będzie leciała świerza oliwa - na początku będzie przpychał stary czarny-spracowany olej. Ja dla pewności przepłukałem i zalałem w sumie około 9,7 litra - około 8 litra już leciał na powrocie czysty nowy olej.

6. Potem skręcasz odkręcony kruciec z pkt. 1 i dolewasz oliwy do skrzynki zgodnie z pkt.2. Odpalasz motor z pkt. 3 i znou dolewasz oliwy do skrzynki.

7. Jak już szkrzynia nie przyjmie nowych dolewek bo odrazu bedzie sie wylewał olej to zaczynasz końcową procedure - odpalasz motor z podłączonym kompem i czekasz aż olej w skrzyni osiągnie 40 stopni (chyba 40 albo 35 nie pamiętam trzeba sprawdzić w serwisówce i tez machanie po wszystkich DPRNS bo to trzeba w między czasie albo przed nie pamiętam dokładnie) w tym czasie oliwa bedzie sie wylewała z korka przez który ją wlewałeś (i dobrze bo to jej nadmiar) a po osiągnieciu temperatury oleju jak już nic nie cieknie, zakręcasz korek wlewu i po całej akcji.
Jutro sprawdze w serwisówce to uzupłnie konkretnie procedurę końcową.


Jedyny problem to podłożyć jakies naczynie na ten powrót olejowy tak aby nie usmarkać pół kanału czy tam garażu :)

Robiełm tak w swojej C5 V8, w211 V8K i ostatnio w C6 i wszystko ma się świetnie.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2019, 16:46 przez dreken, łącznie zmieniany 1 raz.

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 19 gru 2019, 16:44

super bardzo ci dziękuję za tak wyczerpującą wypowiedź, jest to bardzo dobry plan i na pewno zrobię tez tak u siebie bo wtedy mam wymieniony cały olej w aucie a nie tylko połowę.
Co do miejsca wymiany :) dysponuje całym warsztatem który mam na co dzień za plecami :) wiec z tym nie mam problemu tylko chciał bym się z tą mechatronika w jeden dzień wyrobić by nic mnie nie zaskoczyło :)

dreken
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2012, 12:43
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: dreken » 19 gru 2019, 16:49

Pamiętaj tylko, że w pkt. 3 odpalasz na moment i przed każdy kolejnym odpaleniem silnika uzupełniasz olej w skrzyni zgodnie z pkt. 2 aby pompa miała dostępny olej i przepychaćgo dalej.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2019, 16:52 przez dreken, łącznie zmieniany 1 raz.

KrzysztofP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 09 paź 2018, 09:03
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: KrzysztofP » 19 gru 2019, 16:51

ok to jest bardzo logiczne bo na sucho nie pojedzie :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 gru 2019, 16:53

Jak ktoś wymienia co 60 tysięcy km olej w skrzyni, to wystarczy zwykła wymiana statyczna jak w silniku. Olej jest tylko delikatnie przepracowany i jedynie minimalnie zmienia kolor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga