Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[T+Q] na rozgrzanym oleju czuc szarpnięcia przy redukcji 5/4

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

[T+Q] na rozgrzanym oleju czuc szarpnięcia przy redukcji 5/4

Post autor: Lukasz007 » 04 gru 2019, 21:35

Jak w temacie, auto mam 2 lata i złego słowa nie powiem. Zrobione 27tys. km w tym czasie, głównie w koło komina, kilkanaście km dziennie, kilka razy wycieczki 300-500km. Rok temu zacząłem zauważać delikatne szarpnięcia przy zrzucie z 5 na 4 (przy hamowaniu silnikiem przy +/- 1000rpm na rozgrzanym oleju - na zimnym nie występuje). Wiosną wymieniłem dynamicznie olej (ori Motul 71141 dawniej Esso) i filtr MAN. Skrzynia po przebiegu ok. 315kkm miała jeszcze ori filtr ZF z '99 ;) Niestety nie pomogło. TERAZ czasami zauważam ten efekt przy niższych zrzutach przy hamowaniu silnikiem, fakt, że mniej efektowne niż z 5 na 4 ale zdarza się i tylko na rozgrzanym oleju. Na zimnym wszystko pięknie. Nie wspomniałem, że na tipie też jest OK. Przeglądałem różne fora itd. i znalazłem podobne przypadki gdzie występował problem z mechatroniką a mianowicie z żółtym zaworem selenoidowym....mogę prosić jakieś rady?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 gru 2019, 23:27

Możesz ryzykować i dac go do sprawdzenia. A co do oleju czrmu nie zalales taki jak leje producent? Roznica w cenie nie duza a zawsze to olej fabryczny
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 08 gru 2019, 12:24

W zasadzie szukalem oryginalnego i wszystko co znalazlem na forum dotyczylo esso z tego co pamietam. Jesli nie ten to jaki?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 gru 2019, 13:26

ZF LIFEGUARD FLUID 5
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Lukasz007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łukow/Wawa

Post autor: Lukasz007 » 25 lut 2020, 19:42

Mialem chwile zeby przyjrzec sie dokladniej problemowi, w zasadzie problemikowi poniewaz poza tym auto jezdzi normalnie. Szarpniecie nie wystepuje przy zrzucie biegu tylko gdy na 5 obroty spadna na okolo 1100, wtedy zdarza sie (lecz rzadko i tylko na rozgrzanym) delikatne stukniecie/szarpniecie i chwilowy spadek obrotow na 900 i ponowny powrot na 1100. Bieg nadal pozostaje 5 a calosc trwa mniej niz sekunda. Gdzies znalazlem temat z podobnym zjawiskiem ale bez rozwiazania. Dodam jeszcze ze miedzy 1000 a 2000 obrotow wystepuje falowanie wskazowki obrotomierza w zakresie "od kreski do kreski" przy rownej jezdzie na 4 i 5 biegu - zarowno na D jak i na tipie. Jedynie jak wlacze tempomat to obroty stoja sztywno. Nie zauwazam w tym czasie szarpania silnika razem ze wskazowka ale tez tego nie wykluczam-za maly skok obrotow zebym mogl wyczuc/uslyszec z wnetrza auta...

[ Dodano: 2020-02-25, 19:42 ]
Poszperałem głębiej na zagranicznych forach BMW - jak wiadomo w niektórych modelach Bawarczycy także stosowali 5HP19. Okazuje się, że owe falowanie obrotów jest wynikiem przepuszczającego uszczelniacza pompy oleju, w skrajnych wypadkach wytartej panewki pod uszczelniaczem. Możliwe, że tego wynikiem może być także to stuknięcie ale niekoniecznie. I tu trzeba się doszukiwać słabego zaworu na płycie sterującej. Znalazłem info jakie rezystancje muszą być na pinach przyłącza przy skrzyni. Będę się bawił niedługo z tym bo jak zdążyłem się zapoznać z ofertą to w polecanym na forum warszawskim zakładzie - minimum 3tys. a może być więcej w zależności co szwankuje lub trochę w drugą stronę 3,5tys. kompleksowa wymiana z gratami na manu 6b z 2,5tdi, 4tys. za ori manu z 2.7t q. Co bardzo na plus to koleś wystawia rachunek i gwarancję że wszystko działa i wygląda jak w ori manualu. Czasami chciałbym się znowu pobawić wajchą <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja