Czy można zrobić coś więcej niż chiptuning?
Czy można zrobić coś więcej niż chiptuning?
Witam serdecznie. Chciałem zapytać czy w Audi (A6C6 2004r 3.0TDI 224km quattro, ze skrzynią automatyczną) jest jakiś sposób dzięki któremu można osiągnąć więcej niż 280koni ? Czytałem, że skrzynia nie jest w stanie ogarnàć więcej niż 550nm, czy to oznacza koniec możliwości ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
ok z jakiego samochodu chciałbyś włożyć tą DSG? Bo w platformie C6 nigdy nie było Stronicka - dopiero od B8 i C7 sie pojawił a z tego co kojarzę to inaczej siedzi w nich silnik i skrzynia jest inaczej skonstruowana ( silnik jest bliżej środka pojazdu , oś jest przy kole zamachowym tak jakby ) i wątpię byś to spasował w jakikolwiek sposób
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Zbichu, taak, mam na myśli 3.0 TDI 224hp. Czemu tak jest, przecież 3.2 to silnik większy, więcej koni; na dodatek w mniejszym lżejszym samochodzie. Chodzi o te newtonometry ?
[ Dodano: 2020-01-28, 11:26 ]
Zależy mi na wrażeniach z przyspieszania, poruszam się głównie po mieście. Czyli 0-100 najbardziej interesuje mnie
[ Dodano: 2020-01-28, 11:26 ]
Zależy mi na wrażeniach z przyspieszania, poruszam się głównie po mieście. Czyli 0-100 najbardziej interesuje mnie

Napisałeś w temacie o chiptuningu, więc zakładam, że diesel będzie po programie co w takim starym BMK nie powinno kosztować nic. 3.2 fsi ma 255KM i 300Nm. 3.0tdi po chipie ma +/- 280KM i 570Nm. Zakładając wagę podaną przez producenta mają wtedy zbliżony współczynnik kg/KM ze wskazaniem na benzyniaka, ale diesel ma zdecydowanie wyższy moment obrotowy i jest quattro co sprawi, że będzie nieco szybsze 0-100... ale nadal wolniejsze 100-200. Gdy benzyna będzie quattro to już ciężko będzie znaleźć BMK tylko po chipie, które będzie szybsze 0-100.
Zapytałeś jednak o wrażenia. Diesel mocniej "pcha w plecy" ze względu na Nm. Benzyna ładniej, a raczej w ogóle brzmi. Wybierz co robi na Tobie większe wrażenie.
Zapytałeś jednak o wrażenia. Diesel mocniej "pcha w plecy" ze względu na Nm. Benzyna ładniej, a raczej w ogóle brzmi. Wybierz co robi na Tobie większe wrażenie.