[a6 c4 2,5 tdi 140km] często szarpie podczas jazdy
[a6 c4 2,5 tdi 140km] często szarpie podczas jazdy
Witam, już prawie rok jeżdżą swoją perełką tj. audi a6 c4 2,5 tdi 140km jednak tak około pół roku temu auto zaczęło szarpać podczas jazdy. Z początku były to sporadyczne epizody z czasem jednak zaczęło się pogarszać, teraz tak często szarpie że szczerze mówiąc żadna to jazda samochodem tylko droga przez męke. Pojechałam do serwisu bosch ustawili zapłon bo jełop co wymieniał rozrząd 1500zł skasował a o tym "szczególiku" jakoś zapomniał...(zresztą cała akcja z szarpaniem zaczęła się po wymianie rozrządu). Nic to nie dało, więc wymienili sterownik na pąpie to też mnie kosztowało a nic nie dało wiec pod obserwacje poszedł przepływomierz lecz to także nie jest przyczyną, nie ma również w przewodach pęcherzyków powietrza. Ręce mi już opadaja, uwielbiam ten samochód ale przez to szarpanie boje sie nim jeżdzić, autem strach wyprzedzać bo gubi moc jak wpadnie w drgania. Błagam jeśli ktoś wie co może być przyczyna to proszę o pomoc... bo ja niedługo strzelę bankruta
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2009, 16:01 przez AgaL, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam. Powiem Ci tak kolego zamiast wydawać mase kasy na serwis ASO zakup sobie z allegro od firmy Viaken kabel do podłączenia do kompa tzw OBD2 i zdiagnozujesz sobie auto. Zapłacisz za kabelek do 100zl a zwróci Ci się to po pierwszy serwisie.
Jak będziesz miał kabelek to zrobisz logi statyczne i dynamiczne i w większości przypadków tzn około 80% wyjdzie wszystko. Tak więc moim zdaniem nie zastanawiaj się tylko zamawiaj a później daj znać to wytłumaczę Ci co i jak tylko oczywiście musisz mieć laptopa. Jeżeli w laptopie nie masz wejścia COM to kup sobie przejściówke z PCiMCIA lu Expres Card (zależyu jakie masz w lapku) ;lub kup sobie kabelek pod USB ale lepszy ten na COM-a mniej problemów.
Za pomocą VAGA ustawisz sobie kąt wtrysku skasujesz błędy zrobisz diagnostykę.
POWODZENIA
Jak będziesz miał kabelek to zrobisz logi statyczne i dynamiczne i w większości przypadków tzn około 80% wyjdzie wszystko. Tak więc moim zdaniem nie zastanawiaj się tylko zamawiaj a później daj znać to wytłumaczę Ci co i jak tylko oczywiście musisz mieć laptopa. Jeżeli w laptopie nie masz wejścia COM to kup sobie przejściówke z PCiMCIA lu Expres Card (zależyu jakie masz w lapku) ;lub kup sobie kabelek pod USB ale lepszy ten na COM-a mniej problemów.
Za pomocą VAGA ustawisz sobie kąt wtrysku skasujesz błędy zrobisz diagnostykę.
POWODZENIA
"walo" po pierwsze dziękuje za jakikolwiek odzew, jestem koleżanką tak na marginesie i myślałam juz o kupnie kabla bo wiem że się zwróci, ale póki co auto nie wykazuje żadnych błędów na komputerze, podłączali mi go u mechanika no i wywaliło tylko ten nieszczęsny zapłon a reszta wporzadku, co do mechanika to im ufam bo maja renome i nie bawią się w ściemnianie ale też ostro kasują, co prawda jak czegoś nie wiedza to nie robią i byli pewni że to sterownik na pompie.... no i zawiodłam się.... wysokie koszta a zero efektu
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
:lol: Witam koleżankę,można sprawdzić jeszcze wtrysk sterujący też może być przyczyną,powinien mieć opór około 100ohm.Możesz zerknąć na kostki za silnikiem na ściance grodziowej,zdaża się że śniedzieją styki i są przerwy w połączeniu,a są tam kostki od pompy wtryskowej.Ja miałem tam kiedyś zaśniedziałą kostkę od przyspieszacza i auto wariowało,niemożna było ustawić zapłonu.Jeśli będzie ok,to myślę że trzeba pompę wyjąć i do znachora,bo to raczej tam tkwi problem.Powodzenia :-D
Bardzo przepraszam ale to tak z rozpędu :oops: :oops:AgaL pisze:"walo" po pierwsze dziękuje za jakikolwiek odzew, jestem koleżanką tak na marginesie
Skoro są bardzo dobrymi mechanikami i kazali Ci kupić sterownik pompy a to nie przyniosło efektu to niech go sobie sami wezmą. Bynajmniej tak powinno być że jeżeli wstawiasz auto do mechanika to ma wymienić co jest uszkodzone a jeżeli coś kupują za dużo to ich problem.
Mimo że nie ma błędów to jednak masz problem. A z tego wynika że mimo że coś się dzieje to komp nie wywala błędów bo nie rozpoznaje że zostaje oszukany przez uszkodzone oprzyrządowanie i dostaje zły sygnał i komputer źle dobiera parametry. Ja zaczynałem od zakupu kabelka i sam uczyłem się diagnozować i teraz już nie odwiedzam mechaników bo wole sam się czegoś nauczyć i popytać znawców tematu na forum. Zabrać się samemu za robotę i być pewnym że dobrze zrobione a nie liczyć że może się komuś uda i będzie ok (chociaż jeżeli nie mogę sobie poradzić to jadę tylko i wyłącznie zawsze do wujka mechanika i nigdy mnie jeszcze nie zawiódł). Sorki ale nadal upieram się nad zakupem kabelka i zamieszczeniu logów
Witam wydaje sie ,ze przy rozrządzie ktoś spartolił temat , moze problem z ustawieniem na znakach ( chyba jest parę znakow) najlepiej znaczyć samemu markerem przed wymianą.
[ Dodano: 2009-04-17, 22:29 ]
Witam , jeszcze raz - wogle nie zaplaciłbym brudasom , co spartolili temat . jak nie wiedzą jak sie to robi to niech sie nie biorą za robote. najlepiej zawsze wysadować warsztat lub pogadać zkolegami jeżdżącymi takim samym autem , gdzie serwisują. Ja z pół roku temu miałem banalny przypadek tylko z ustawieniem swiateł. pan djagnosta zapytal sie gdzie jest w kabinie regulacja , a ja na to że owszem ale w tylnim zawieszeniu przy ksenonie (automatyczne) i tak zaczął baranek kręcić , aż lustra z kulek wyskoczyły..
[ Dodano: 2009-04-17, 22:29 ]
Witam , jeszcze raz - wogle nie zaplaciłbym brudasom , co spartolili temat . jak nie wiedzą jak sie to robi to niech sie nie biorą za robote. najlepiej zawsze wysadować warsztat lub pogadać zkolegami jeżdżącymi takim samym autem , gdzie serwisują. Ja z pół roku temu miałem banalny przypadek tylko z ustawieniem swiateł. pan djagnosta zapytal sie gdzie jest w kabinie regulacja , a ja na to że owszem ale w tylnim zawieszeniu przy ksenonie (automatyczne) i tak zaczął baranek kręcić , aż lustra z kulek wyskoczyły..

"walo" ja tez jestem zdania że komputer musi wykazać jak coś się dzieje więc rozmawiałam z mężem i poszukam dzisiaj kabla. Jak się podłączymy i cos nie cos nauczymy to będziemy tak długo jeździć aż coś wykaże(co powinien był zrobić mechanik). Co do mechanika wcześniej miałam passata B4 uśmiecha i też tracił moc i czasem wpadał w drgania (nie szrapał) no i też rózni mechanicy narazili mnie na koszta nie małe wiec gdy problem nieustąpił pojechałam do tego serwisu boscha bo mąż jeżdził na ciężarówkach i słyszał że to konkretny zakład. Okazało się że poszedł czujnik za 130 zł... więc nabrałam do nich zaufania... aż do teraz, jestem wściekła, byłam powiedzieć im pare słów i powiedziałam że wstawie do nich auto i niech szukaja tak długo aż znajdą a ja zapłace im ewentualnie tylko za części... zwiesili głowę ale czy tak zrobią zobaczymy
[ Dodano: 2009-04-18, 06:40 ]
[ Dodano: 2009-04-18, 06:40 ]
wszystkie węże sprawdzone a filtry wymienione i nic...juchas pisze:hmm... a filtry ? paliwa, powietrza .... ? jakaś może nieszczelność na którymś wężu i łapie niewielkie lewe powietrze ?
Miałaś podstawy żeby nabrać zaufanie ale nigdy nie płaciłem za rzeczy które wymieniono a nie pomogły (chyba że mechanik pokazał, że już niebawem bym musiał to wymienić). Bo wiesz tak naprawde można zawsze by było jechać do mechanika i posłuchać co on obstawia i wymieniać wszystko tylko jakie by były tego koszta wtedy. Wydaje mi się, że nie tędy droga jak się wstawia samochód do zakładu.
Ja około 20 czerwca będę w gdańsku i mam kabelek jak coś może uda mi się coś podpowiedzieć, chyba będziesz miała wcześniej logi dynamiczne i statyczne to zamieszczaj zerkne i ocenie co będę umiał.
Ja około 20 czerwca będę w gdańsku i mam kabelek jak coś może uda mi się coś podpowiedzieć, chyba będziesz miała wcześniej logi dynamiczne i statyczne to zamieszczaj zerkne i ocenie co będę umiał.
oli80 pisze:Jak na moje to masz syf w nastawniku pompy wtryskowej,
jak juz wyżej napisałam cały sterownik lub inaczej mówiąc nastawnik pompy jest nowy i dalej to samo... więc to nie to
[ Dodano: 2009-04-19, 09:51 ]Ja też się dziwię... więc że muszę kupić przejściówkę 2X2 to juz wiem bo sprawdziłam jakie mam podłączenie, a w serwisie podłączyli się na sucho jak auto nie jechało a powinni podczas jazdy czekać aż zacznie szarpać.... cos musi pokać nie ma bata nawet jeśli komputer tego nie rozpozna to powinien chociaż pokazać że jest cos czego z czym se nie radziLechu pisze: Ja się dziwie serwisowi Bosh-a że oni tak nie zrobili.
dlatego kabelek w drodze i jak się trochę z tym zapoznam to wrzuce logi
ja mam nadzieję że jednak cos pokaże (chociaz nadzieja matką głupich),jak to nic nie wykaże to i tak kabelek zawsze się przyda więc na zakupie nie stracę.
Zresztą skoro passat b4 '96 od razu pokazał błąd jak podczas jazdy był podłączony komputer, a auto traciło moc i wpadało w drgania, to myślę że audi też powinno... zobaczymy...
[ Dodano: 2009-04-23, 08:44 ]
sprawdzałam ciśnienie na pompie i jest 100.02 to chyba dobre??? znalazłam tez mechanika który zajmuje sie pompami i powiedział że zobaczy ta pompe czy cos byłoby tam ewentualnie do zrobienia byc może pójdzie do regeneracji ale żeby nie naciagac mnie na koszty najpierw zobaczy czy wogóle warto no i ponoc za regeneracje jakby co więcej niż 300zł mnie nie skasuje
przyszedł wkońcu kabelek żeby podłączyć się z kompem, dzisiaj się do tego zabiorę, zobaczymy jaki będzie efekt... :?:
[ Dodano: 2009-04-23, 21:42 ]
Wkońcu przyszedł kabel, co prawda osobiscie go nie podłączałam ale to był dobry pomysł, logi zamieszczę następnym razem narazie chciałabym się poradzić o błędy które wyskoczyły
1. czujnik temperatury powietrza zasysanego
2. czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza
3. przepływomierz masowy powietrza
bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś jest mi w stanie powiedzieć co z tym dalej robić :?: :?: :?:
Zresztą skoro passat b4 '96 od razu pokazał błąd jak podczas jazdy był podłączony komputer, a auto traciło moc i wpadało w drgania, to myślę że audi też powinno... zobaczymy...
[ Dodano: 2009-04-23, 08:44 ]
sprawdzałam ciśnienie na pompie i jest 100.02 to chyba dobre??? znalazłam tez mechanika który zajmuje sie pompami i powiedział że zobaczy ta pompe czy cos byłoby tam ewentualnie do zrobienia byc może pójdzie do regeneracji ale żeby nie naciagac mnie na koszty najpierw zobaczy czy wogóle warto no i ponoc za regeneracje jakby co więcej niż 300zł mnie nie skasuje
przyszedł wkońcu kabelek żeby podłączyć się z kompem, dzisiaj się do tego zabiorę, zobaczymy jaki będzie efekt... :?:

[ Dodano: 2009-04-23, 21:42 ]
Wkońcu przyszedł kabel, co prawda osobiscie go nie podłączałam ale to był dobry pomysł, logi zamieszczę następnym razem narazie chciałabym się poradzić o błędy które wyskoczyły
1. czujnik temperatury powietrza zasysanego
2. czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza
3. przepływomierz masowy powietrza
bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś jest mi w stanie powiedzieć co z tym dalej robić :?: :?: :?: