Witam, czeka mnie wymiana przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej ETKA nr: 078103235K , z uwagi na puszczanie oleju na łaczeniu.
poniżej fotka węża na silniku i samego elementu.
Mam pytanie czy koledzy wymieniali to już u siebie i jak najlepiej sie do tego zabrac?
Pytam bo dostęp jest jak zawsze "wysmienity"
[BDV 2.4 170 KM] Jak wymienić przewód odpowietrzenia skrzyni
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
[BDV 2.4 170 KM] Jak wymienić przewód odpowietrzenia skrzyni
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- CapitanA6bryka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 mar 2018, 19:58
- Imię: Kris
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzięki za pomoc Bendzji, ogolnie oddalem temat do mechanika ,niestety po odbiorze auto lekko niedomagało (najgorzej wydane 150zł w moim życiu..) więc sie wkur.... i dzisiaj wszystko rozebralem i złożyłem do kupy sam.
Dla potomnych napisze jak ja się do tego zabrałem:
1. zdjąć pokrywe filtra powietrza z przeplywomierzem( odpinamy 2 wtyczki i wypinamy wiazke z uczwytu)
2. odkręcić tą tacke na srodku silnika gdzie połączone są podciśnienia (ta na 3 sruby)
3. rozpiąć jeden przewód podciśnienia by móc odchylić tacke (jak ktoś ma przewody podcisnienia nie pierwszej młodości to radze uważać by żadnego nie złamać lub urwać)
4. rozpiąć wtyczkę do czujnika temperatury w dolocie oraz jeden wąż odmy (w czarnym plastikowym kolanku)
5. odkręcić to plastikowe kolanko dolotu (jedna śruba wkręcona w przepustnice, druga w tacy) najlepiej kluczem na sznurku, żeby nie było pozniej poszukiwań
6. ostrożnie wyciągnąć tą srubę
7. Punkt dla chętnych - gdy mamy wszytko już wyrzucone można przeczyścić przepustnice, do tego celu trzeba poprosic kogos do pomocy zeby na wlaczonym zaplonie (zgaszony silnik!) wcisnął na maksa pedał gazu i trzymal cały czas, wtedy przepustnica otwiera sie a my czyścimy wszystko delikatnie szmatką ze srodkiem do usuwania nagaru albo szmatką do czyszczenia kokpitu (ja robilem szmatką bo daje rade ze wszystkim), pozniej po złożeniu wszystkiego do kupy podlaczamy komputer i robimy adaptację przepustnicy.
8. W tym momencie mamy juz dosyć dobry dostęp do rurki o której jest ten temat, jeden koniec jest centralnie pod przepustnicą, drugi natomiast przy kolanku po stronie kierowcy. Powinniśmy sobie poradzić w wymianą. Połączenia sciska się by je rozłączyć i wciska by połączyć.
9. Następnie uważnie składamy by nie pozostawić nieszczelności, które zaowocowałyby wahaniami obrotów i niepoprawnym działaniem układu odmy lub podciśnienia (na vag-u błędy mieszanki i obrotów itp.). Można przy okazji posprawdzać łączenia i wężyki podciśnienia do których bedzie lepszy dostęp.
W moich stronach magicy biorą za to 150zl...
Dla potomnych napisze jak ja się do tego zabrałem:
1. zdjąć pokrywe filtra powietrza z przeplywomierzem( odpinamy 2 wtyczki i wypinamy wiazke z uczwytu)
2. odkręcić tą tacke na srodku silnika gdzie połączone są podciśnienia (ta na 3 sruby)
3. rozpiąć jeden przewód podciśnienia by móc odchylić tacke (jak ktoś ma przewody podcisnienia nie pierwszej młodości to radze uważać by żadnego nie złamać lub urwać)
4. rozpiąć wtyczkę do czujnika temperatury w dolocie oraz jeden wąż odmy (w czarnym plastikowym kolanku)
5. odkręcić to plastikowe kolanko dolotu (jedna śruba wkręcona w przepustnice, druga w tacy) najlepiej kluczem na sznurku, żeby nie było pozniej poszukiwań
6. ostrożnie wyciągnąć tą srubę
7. Punkt dla chętnych - gdy mamy wszytko już wyrzucone można przeczyścić przepustnice, do tego celu trzeba poprosic kogos do pomocy zeby na wlaczonym zaplonie (zgaszony silnik!) wcisnął na maksa pedał gazu i trzymal cały czas, wtedy przepustnica otwiera sie a my czyścimy wszystko delikatnie szmatką ze srodkiem do usuwania nagaru albo szmatką do czyszczenia kokpitu (ja robilem szmatką bo daje rade ze wszystkim), pozniej po złożeniu wszystkiego do kupy podlaczamy komputer i robimy adaptację przepustnicy.
8. W tym momencie mamy juz dosyć dobry dostęp do rurki o której jest ten temat, jeden koniec jest centralnie pod przepustnicą, drugi natomiast przy kolanku po stronie kierowcy. Powinniśmy sobie poradzić w wymianą. Połączenia sciska się by je rozłączyć i wciska by połączyć.
9. Następnie uważnie składamy by nie pozostawić nieszczelności, które zaowocowałyby wahaniami obrotów i niepoprawnym działaniem układu odmy lub podciśnienia (na vag-u błędy mieszanki i obrotów itp.). Można przy okazji posprawdzać łączenia i wężyki podciśnienia do których bedzie lepszy dostęp.
W moich stronach magicy biorą za to 150zl...