Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BMK 3,0 224 KM] Ogromne spalanie

Silniki wysokoprężne
Gohox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 lis 2019, 18:35
Lokalizacja: Toruń

[BMK 3,0 224 KM] Ogromne spalanie

Post autor: Gohox » 08 lis 2019, 19:17

Witam, w lipcu tego roku zakupiłem Audi A6 C6 3.0 tdi o mocy 224 km z przebiegiem 210 000 km. Na początku eksploatacji samochód spisywał się super, spalanie koło 10l, nie dymił i miał moc. Po niecałym miesiącu zauważyłem, że samochód dymi na czarno, zostawia ogromne chmury. Zatankowałem inne paliwo, kopcenie się zmniejszyło. Po miesiącu zauważyłem, że czasami gdy odpalę samochód, to obroty lekko falują (o ok. 30-100 obr/min, zazwyczaj na ciepłym silniku, ale na zimnym też się zdarza). Podczas jazdy, kiedy silnik jest jeszcze nierozgrzany, i pedał znajdzie się w pozycji, w której nie przyspiesza, ale też nie hamuje silnika, to obroty także lekko falują. Kiedy silnik osiągnie temperaturę powyżej ok. 60 stopni to wszystko jest w porządku. Auto dostało także ogromne spalanie, za 100 zł mogę ledwo przejechać 120 - 140 km, przy spokojnej jeździe. Przy gwałtownym przyspieszaniu, lub szybkim ruszaniu z miejsca samochód dymi na czarno, ale nie spala oleju silnikowego. Raz gdy jechałem koło 150km/h ze skrzynią wrzuconą na S i gazie do dechy, to powyżej 4tyś obrotów wskazówka obrotomierza zaczęła skakać i czułem lekkie szarpanie, ale samochód zbierał się dalej. Gdy odpuściłem gaz, przejechałem ok. 1km zaczęła migać kontrolka od świec żarowych, samochód całkowicie stracił moc, przy pełnym wciśnięciu gazu miałem wrażenie, jakby był wciśnięty na jakieś 20%. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu kontrolka przestała migać i samochód jechał normalnie. Mechanicy stwierdzili, że moc jest podniesiona, do ok 280km, o czym nie wiedziałem. Ciekawe jest też to, że przy włączaniu zapłonu nie zapala się kontrolka check engine. Miałem jeden błąd od nastawnika turbiny, mimo błędu nastawnik działał poprawnie. Kable przy kostce od nastawnika były odkryte i się stykały ze sobą. Założyłem nową kostkę, zaizolowałem kable.

W dużym skrócie:czasami występuje falowanie obrotów, przy gwałtownym przyspieszaniu samochód kopci na czarno, ma ogromne spalanie. Moc jest ok - ani jej nie ubyło, ani nie przybyło.

Sprawdziłem już wtryskiwacze w serwisie Boscha w Iławie, stwierdzono, że są ok i mają jeszcze połowe swojej żywotności. Sprawdzałem, czy zawór EGR się zamyka i otwiera, sprawdziłem cały dolot, intercooler i turbinę - jest ok. Parametry na programie diagnostycznym też są dobre. Mechanicy powiedzieli, że mapa powinna zostać zmieniona na seryjną, ale gdy pojechałem na hamownie i opisałem cały problem, to powiedziano mi, że te objawy niekoniecznie mogą być spowodowane mapą silnika, stawiano bardziej na usterkę mechaniczną.

Nie mam pojęcia co robić, ani za co się zabrać. Liczę na waszą pomoc.

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: krzychu973 » 08 lis 2019, 19:47

Musisz jechać do takiego mechanika który w czasie jazdy zrobi logi i będzie umiał je zinterpretować, albo Ci skopiuje i udostępnisz na forum.Dym czarny to njczęściej za dużo paliwa lub za mało powietrza.Nie wiem czy znajdziesz chętnego co będzie chciał się angażować na niewiadomej mapie, najłatwiej by było wrucić do org softu.Samemu możesz sprawdzić szczelność
dolotu, dpf pewnie już nie masz.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 08 lis 2019, 20:05

Samo falowanie obrotów może być też objawem kończącego się konwertera , co w tych skrzyniach jest standardem. Przebieg masz potwierdzony ?

Gohox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 lis 2019, 18:35
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Gohox » 08 lis 2019, 20:11

krzychu973 pisze:Musisz jechać do takiego mechanika który w czasie jazdy zrobi logi i będzie umiał je zinterpretować, albo Ci skopiuje i udostępnisz na forum.Dym czarny to njczęściej za dużo paliwa lub za mało powietrza.Nie wiem czy znajdziesz chętnego co będzie chciał się angażować na niewiadomej mapie, najłatwiej by było wrucić do org softu.Samemu możesz sprawdzić szczelność
dolotu, dpf pewnie już nie masz.
A coś, co mógłbym jeszcze sprawdzić na własną rękę?
ollyon86 pisze:Samo falowanie obrotów może być też objawem kończącego się konwertera , co w tych skrzyniach jest standardem. Przebieg masz potwierdzony ?
Nie jest potwierdzony.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 lis 2019, 21:00

jasne - nie od dzisiaj wiadomo że każdy Niemiec kupuje duże A6 z dużym silnikiem żeby mało jeździć <rotfl>
moim zdaniem masz problem z turbiną lub jej sterowaniem (częsta wada TDIków eksploatowanych głównie w mieście ) ale warto przejrzeć dolot . a zacząłbym od zrobienia samemu logów i ich wrzucenia tu . Może ktoś mądry z nich się dopatrzy czegoś ciekawego

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 09 lis 2019, 06:42

Takie samochody kupuje się jak mają średnia 30 tys rocznie.
Falowanie obrotów podczas jazdy możliwy padający konwerter.
Kopcenie i tutaj temat rzeka
Wstaw wydruki z maszyn zobaczymy co z tymi wtryskami

Gohox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 lis 2019, 18:35
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Gohox » 09 lis 2019, 16:02


konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 09 lis 2019, 17:43

Wyglądają zdrowo, trochę na vl są na niskim poziomie ale to dramatu nie powoduje.
Sprawdź jakie ciśnienie jest na rampie
Do sprawdzenia
Dolot czy szczelny
Ciśnienie czy trzyma na cylindrach

nygus069
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:50
Imię: tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nygus069 » 09 lis 2019, 19:12

Stawiam na nieszczelny dolot ,może być pęknięty wąż .

Gohox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 lis 2019, 18:35
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Gohox » 14 gru 2019, 18:01

Sprawdziłem wszystkie węże od dolotu, były szczelne.

[ Dodano: 2019-12-14, 18:01 ]
Przyczyną ogromnego spalania i dymienia była źle napisana mapa.
Oddałem samochód do mechanika, który zrobił logi podczas jazdy, wgrał seryjną mapę. Teraz auto ma normalne spalanie.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 14 gru 2019, 21:43

Mam już drugie A6 z trzy litrowka, kazda była dlubnieta przez poprzedników. Niestety po każdym poprawiam wsad, niestety dobry przemyślany program nie stanowi w tym samochodzie problemu, ale najwidoczniej tunerzy niektórzy za 10 min roboty chcą niebiańskie pieniądze zarobić

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 14 gru 2019, 22:19

Nie znane są przypadki, żeby "tuner", który trafił na "dłubnięte" auto nie poprawiał po poprzedniku, a wszyscy oni poprawiają po fabryce <lol> <lol> <lol>

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 14 gru 2019, 22:32

Fabryki się nie poprawia, ;).
Fabrykę się rozwija ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga