Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] Ubywa oleju

Silniki wysokoprężne
deyv_pl

[ BRE 2.0 140 KM] Ubywa oleju

Post autor: deyv_pl » 03 lis 2019, 16:49

Siema, Panowie ubywa mi dużo oleju. na 1000 km 0.5 l. Jak kupiłem auto było ok. Po wymianie oleju i filtrów. pierwszy raz pokazała mi się kontrolko oleju min. Mechanik zmienił olej z castrol na Ravenol. Kontrolka podawała min a olej był pełny. Potem jak już pokazywał minimum to faktycznie ubywało po pół bagnetu. W zbiorniku płynu chłodniczego oleju nie ma, wycieków nie ma. Pierścienie??

Czy po zmianie oleju mogą być takie efekty?
Jaki jest koszt wymiany ewentualnych pierścieni na tłokach? - jak to w ogóle to?
Czy może wymienić olej na ten co był?
Ktoś miał podobnie??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lis 2019, 16:59

Na próbę zmień olej na Motula Specific 5W30 z normą 504 00 / 507 00. Rozumiem, że cały czas był 5W30?
Ostatnio zmieniony 03 lis 2019, 17:05 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

deyv_pl

Post autor: deyv_pl » 03 lis 2019, 17:01

Tak cały czas był.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lis 2019, 17:04

Spróbuj zalać tym Motulem.

deyv_pl

Post autor: deyv_pl » 03 lis 2019, 17:14

Ok, ale jakieś podejrzenia masz co to może być?

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 04 lis 2019, 10:16

Częstą przyczyną ubywania oleju jest zużyta turbina. Sprawdz czy nie masz za dużego luzu na wirniku przy turbo.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

deyv_pl

Post autor: deyv_pl » 06 lis 2019, 17:44

gozdzik77 pisze:Częstą przyczyną ubywania oleju jest zużyta turbina. Sprawdz czy nie masz za dużego luzu na wirniku przy turbo.
Sprawdzę ale w kwietniu była wymieniania, jednak to by mogło świadczyć o kopceniu chyba co? Czasami zakopci

[ Dodano: 2019-11-06, 17:44 ]
Turbina ok, czy ktoś coś może podpowiedzieć??

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 07 lis 2019, 17:02

Uszczelniacze zaworów, pierścienie, odma ale ta ostatnia to na pocieszenie.

deyv_pl

Post autor: deyv_pl » 16 gru 2019, 18:17

konradkry77 pisze:Uszczelniacze zaworów, pierścienie, odma ale ta ostatnia to na pocieszenie.
nie jest to optymistyczne co napisałeś.

[ Dodano: 2019-12-16, 18:17 ]
mat1324 pisze:Spróbuj zalać tym Motulem.
Spróbowałem i faktycznie z ubywaniem oleju jest lepiej. Jednak dalej kopci przy wciśnięciu w pedał a przy normalnym dodawaniu mocy już nie.

Dzwonił koleś do swojego kolesia co pracuje w serwisie Audi i mówi, że na 100 % to odma jeżeli tak kopci. Jak ją sprawdzić? Czyści się, czy trzeba wymieniać?

Co do korka to na wolnych obrotach na odpalonym skacze, ponoć to znak na wymianę odmy?
Co do rurki powietrze coś tam leci jednak czy nie za mało to nie wiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja