Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 paź 2019, 18:19

Czyli z tego co mówisz to lepiej ściągać sanki? Olejowa stara była cała?

[ Dodano: 2019-10-29, 18:19 ]
Zapewne popadam w jakąś paranoję ale mam nieodparte wrażenie, że auto podczas delikatnego przyśpieszania lekko podskakuje. Tak samo jest na trzecim biegu (na innych pewnie też) gdy poruszam się ze stałą prędkością. Mogę to powiązać z dziwnym zachowaniem przy gwałtownym dodaniu gazu na niskim biegu, auto robi takiego "zająca".

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 paź 2019, 20:03

Auto będzie dopiero robione w czwartek, bo wtedy przyjdzie tuleja specjalnie na zamówienie, bo jest już z nimi ciężko. Mogłem mieć od ręki Meyle, ale nie odmówiłem.

Ogólnie tuleje nie były popękane, ale uklepane od ciężaru oraz bardzo miękkie, ponieważ wystarczył zwykły śrubokręt włożony w miejsce śruby i można było nimi ruszać jak się chciało. Przednia była bardzo miękka. Nie wrzucę ich zdjęć, bo są nieco zdewastowane :). Z tylnych to nawet wyprysnął olej pod ciśnieniem :p. Jest on koloru ciemnoczerwonego (prawie brązowy) i o dziwo jest on bardzo rzadki. Swoją konsystencją przypomina bardziej płyn od wspomagania. W sumie kolorem też, ale taki bardziej przepracowany.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 paź 2019, 20:10

Ok. Daj cynk dwa dni po wymianie. Pierwszy dzień jak wiadomo jest git:)
Ja wymieniam amortyzatory przód bo mi auto podskakuje i zrobiłem test rzucania sie na silnik:) Zdecydowanie czuć lekkie bujnięcie. Tyl sztywno bo niedawno wymienialem amory.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 paź 2019, 21:11

Oczywiście, że napiszę co wyszło :). Mogę teraz napisać, że lepiej jest jednak wymieniać tuleje tylnych sanek na aucie niż demontować cały tył, bo trochę tego tam jest. Dostęp do niektórych śrub nie jest zbyt łatwy, a większość i tak jest zardzewiałych. W sumie wymiana zajmuje ok. 5 godzin (wraz z czasem na zastanowienie się jak coś zrobić, jak zawsze za pierwszym razem). Problem jest z kołnierzami tulei, które wystają poza ich obrys od dołu i nie mieszczą się w przygotowany ściągacz, który jest milimetr szerszy niż same tuleje. Oczywiście można zrobić większy, ale wtedy nie ma o co go oprzeć, bo wokół tulei jest tylko 2 mm stali wózka, a kołnierz ma prawie centymetr. Przednie to nie problem, bo są w całości aluminiowe, więc pozbycie się takiego kołnierza jest łatwe po setkach tysięcy km. Problem jest z tylnymi, bo kołnierz jest stalowy oraz przyspawany do dwóch płaskowników, które są zatopione pionowo w gumie. Oczywiście reszta boku jest aluminiowa. Tutaj demontaż kołnierza zmusza do użycia sprzętu cięższego kalibru: przecinak, młotek, szlifierka kątowa itp. Ogólnie wszelkie chwyty dozwolone :). Przy przednim wystarczą małe obcęgi. Przy tylnych jest też mało miejsca na ściągacz i trzeba całkowicie odkręcić stabilizator i przesuwać go lewo/prawo w zależności, która strona jest robiona. Dodam, że zwykła gwintowana szpilka nie da rady, bo pęknie. Użyliśmy od razu szpilki o twardości 10.9 oraz grubych podkładek (ok. 3 cm), aby nie wyginały się przy wyciskaniu, bo wciskanie po uprzednim wyczyszczeniu i nasmarowaniu przebiega bardzo łatwo. Dodatkowo daliśmy łożysko, aby łatwiej się kręciło. Jeśli nie mieściły się podkładki, to naginaliśmy wózek dużym łomem. W sumie odkręciliśmy tylko:
- tylne koła,
- dwie plastikowe osłony, które przykrywają przednie tuleje,
- stabilizator wraz z łącznikami i gumami,
- oraz sam wózek + dwie podpory przy przednich tulejach.

Na razie tyle ;).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 30 paź 2019, 11:52

Reasumując chyba jednak dam sobie zdjąć te sanki i przy okazji wymienię tuleje mostu ;/

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 paź 2019, 17:30

Tuleje dyfra wyglądają jak nowe :).
Ostatnio zmieniony 31 paź 2019, 16:07 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 31 paź 2019, 07:18

mat1324 pisze:Tuleje dyfra wyglądają jak nowe :).
U mnie ogólnie tylny zawias wygląda bardzo dobrze, żadna tuleja nie wykazuje luzu a mimo to wpada w wibracje.
Mimo dobrego wyglądu gumy są już pewnie wypracowane.

Aktualnie robie cały przód bo górne wahacze już są pozrywane, a za jakiś czas planuje wymienic cały tył.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez michal_sk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 31 paź 2019, 18:21

mat1324 pisze:Tuleje dyfra wyglądają jak nowe :).
Pewnie tak ale 25 pln jedna kosztuje to jak już będę miał na wierzchu to żal nie wymienić. Złożyłeś już wszystko ?

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 31 paź 2019, 19:31

mat695 pisze:
mat1324 pisze:Tuleje dyfra wyglądają jak nowe :).
Pewnie tak ale 25 pln jedna kosztuje to jak już będę miał na wierzchu to żal nie wymienić. Złożyłeś już wszystko ?
Ja niedawno wymieniałem dyfer i też tuleje dyfra wyglądały jak nowe także raczej nie ma co wymieniać jak są ok. No chyba że chcesz założyć ORI to tak, bo na pewno nie będzie gorzej niż stare ale jak nowe :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 paź 2019, 20:14

Wymieniłem i okazało się, że jest sposób na łatwiejsze wyjęcie tych tulei, ale trzeba nieco zmodernizować ściągacz. Jak ktoś chce, to mogę napisać jak go zrobić. O efektach napiszę po Wszystkich Świętych.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 02 lis 2019, 23:19

mat695 pisze: Pewnie tak ale 25 pln jedna kosztuje to jak już będę miał na wierzchu to żal nie wymienić.
Też wychodze z tego założenia.
Jestem po wymianie całego zawiasu na przodzie (zostały tylko stare sprężyny). Tuleje wyglądały całkiem dobrze, jedynie w górnych wahaczach były trochę popękane.
Po wymianie różnica jest duża. Czuć, że jest dużo sztywniej, samochód reaguje na każdy nawet minimalny ruch kierownicą. Zbieżność też wymagała delikatnej korekty.
Poki co to kolejna operacja, która jeszcze zmniejszyła amlitude wibracji.

Także na wiosnę ta sama operacja na tylnej osi.

Ficek360
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 18 lip 2017, 19:27
Lokalizacja: UK

Post autor: Ficek360 » 05 lis 2019, 10:21

Nie chce mi sie czytac 80 stron wiec zapytam tylko czy amory sprawdzaliscie? Ja mialem to samo, wymienilem amory na bilstein i jak reka odjal.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 05 lis 2019, 10:27

Próbowałem ostatnio wszystko od początku przeczytać ale nie dałem rady :)
Tył wymieniłem, ale przód jeszcze nie i wydaje mi się, że chyba nie trzyma tak jak tył.
Miałeś te drgania nieregularne znikająco-pojawiające przy wyższych prędkościach?

Ficek360
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 18 lip 2017, 19:27
Lokalizacja: UK

Post autor: Ficek360 » 05 lis 2019, 11:14

Tak, do 110kmh byl spokoj ale pozniej to sie jechalo jak traktorem po kartoflisku 😂😂😂 teraz smiga jak posznurku, wjedz na stacje diagnostyczna i zobacz jak ci amory trzymaja

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 05 lis 2019, 12:25

Ficek360 pisze:Nie chce mi sie czytac 80 stron wiec zapytam tylko czy amory sprawdzaliscie? Ja mialem to samo, wymienilem amory na bilstein i jak reka odjal.
Tylne amortyzatory+ mocowania + sprężyny wymieniłem na Sachs w wakacje i nic to nie zmieniło.
W ostatni czwartek cały przód i to minimalnie wpłynęło na amplitude tych wibracji.

Niestety jednego dnia te wibracje są minimalne a innego dość intensywne. A codziennie dojeżdzam do pracy tą samą trasą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga