Audi A6 C6 3.0 TDI AKUMULATOR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Audi A6 C6 3.0 TDI AKUMULATOR
Witam
tydzień temu przy odpalaniu auta akumulator ledwo zakręcił, odciął zasilanie na MMI i inne urządzenia i auto odpaliło. Zrobiłem długą trasę około 1300 km (z Holandii do Polski) i na razie aku kręci bardzo dobrze. Dzisiaj wymieniałem olej i przy okazji kasowania inspekcji sprawdziłem stan akumulatora. I mam nastepujace wartości:
- Battery state of chargĂŠ - 75%
- Battery state (as shown in MMI) - 100%
- Battery aging (derived fr. load) - 65%
- Battery aging (derived fr. output) - 50%.
Dzisiaj kupuje prostownik i spróbuje go podładować trochę, ale prośba do Was o opinie czy jeszcze pożyje ten aku (dodam, że nadal jest oryginalny), czy raczej szykować się do zakupu nowego przed zimą?
A i pytanie czy ładować przez zaciski pod maską silnika czy bezpośrednio podpiąć prostownik do klem akumulatora?
Paweł
tydzień temu przy odpalaniu auta akumulator ledwo zakręcił, odciął zasilanie na MMI i inne urządzenia i auto odpaliło. Zrobiłem długą trasę około 1300 km (z Holandii do Polski) i na razie aku kręci bardzo dobrze. Dzisiaj wymieniałem olej i przy okazji kasowania inspekcji sprawdziłem stan akumulatora. I mam nastepujace wartości:
- Battery state of chargĂŠ - 75%
- Battery state (as shown in MMI) - 100%
- Battery aging (derived fr. load) - 65%
- Battery aging (derived fr. output) - 50%.
Dzisiaj kupuje prostownik i spróbuje go podładować trochę, ale prośba do Was o opinie czy jeszcze pożyje ten aku (dodam, że nadal jest oryginalny), czy raczej szykować się do zakupu nowego przed zimą?
A i pytanie czy ładować przez zaciski pod maską silnika czy bezpośrednio podpiąć prostownik do klem akumulatora?
Paweł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Podstawowe działania w takiej sytuacji to multimetr w łapę i:
- pomiar ładowania
- pomiar poboru prądu podczas postoju, oczywiście zamkniętego i uspionego auta (poprawna wartość to taka która nie powinna przekraczać 0,07A)
Jeżeli obydwa punkty są ok = akumulator kończy żywot
Jeżeli pierwszy punkt jest zły drugi ok to zabawa w kierunku alternatora/modułu akumulatora
Jeżeli pierwszy ok drugi zły to tutaj czeka Cię morze badań, wtedy trzeba kupić pętle światłowodowa i fizycznie rozpinac wszystko po kolei i szukać winowajcy, najlepiej jeszcze przed tym zabiegiem pokusić się o test na VCDS obwodów magistrali can i optycznej czy czasem gdzieś coś nie jest przerwane i komp wzbudza osprzetu.
Oczywiście wyciąganie bezpiecznikow też jest jakaś metoda ale siła rzeczy zapetlanie światłowódu i rozpianie modułu daje dokładniejsze rezultaty.
Generalnie jestem amatorem i sam się uczę oraz mecze w podobnej sytuacji, lecz wydaje mi się że chyba udało mi się znaleźć winowajce którym okazał się moduł radia z przedstawionymi timerami usypiania modułów. Choć oczywiście muszę to poddać jakiejś weryfikacji
- pomiar ładowania
- pomiar poboru prądu podczas postoju, oczywiście zamkniętego i uspionego auta (poprawna wartość to taka która nie powinna przekraczać 0,07A)
Jeżeli obydwa punkty są ok = akumulator kończy żywot
Jeżeli pierwszy punkt jest zły drugi ok to zabawa w kierunku alternatora/modułu akumulatora
Jeżeli pierwszy ok drugi zły to tutaj czeka Cię morze badań, wtedy trzeba kupić pętle światłowodowa i fizycznie rozpinac wszystko po kolei i szukać winowajcy, najlepiej jeszcze przed tym zabiegiem pokusić się o test na VCDS obwodów magistrali can i optycznej czy czasem gdzieś coś nie jest przerwane i komp wzbudza osprzetu.
Oczywiście wyciąganie bezpiecznikow też jest jakaś metoda ale siła rzeczy zapetlanie światłowódu i rozpianie modułu daje dokładniejsze rezultaty.
Generalnie jestem amatorem i sam się uczę oraz mecze w podobnej sytuacji, lecz wydaje mi się że chyba udało mi się znaleźć winowajce którym okazał się moduł radia z przedstawionymi timerami usypiania modułów. Choć oczywiście muszę to poddać jakiejś weryfikacji
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 221
- Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kielce/Holandia
Panowie na razie podładowałem akumulator prostownikiem (ładował się całą noc pomimo, ze był tylko trochę rozładowany - oczywiście wg kontrolek na prostowniku
) i kręci energicznie. Nie sprawdzałem poborów prądu bo to dla mnie czarna magia
. Pojeżdże trochę i zobaczę jak się będzie zachowywał. Wczoraj znowu była trasa ponad 1200 km (PL - NL).
Jak cos sie zacznie dziac to wtedy postaram sie posprawdzac to i owo albo kupię nowy aku.
[ Dodano: 2019-10-25, 13:27 ]
I niestety stalo sie dzisiaj. Akumulator padł rano już nie odpaliłem auta. Muszę kupić nowy czy polecacie jakiś konkretny model?
[ Dodano: 2019-10-25, 18:23 ]
Stary akumulator ma takie oznaczenie - 8K0 915 105 F 12V 520A 110Ah DIN 850A EN/SAE - jak pokazałem te informacje w sklepie (aktualnie jestem w Holandii) to gośc mi powiedział, że muszę jechać do serwisu i tam tylko kupic nowy aku
co za kraj :shock: czy możecie polecić jakiś dobry akumulator bo muszę szybko uruchomić auto


Jak cos sie zacznie dziac to wtedy postaram sie posprawdzac to i owo albo kupię nowy aku.
[ Dodano: 2019-10-25, 13:27 ]
I niestety stalo sie dzisiaj. Akumulator padł rano już nie odpaliłem auta. Muszę kupić nowy czy polecacie jakiś konkretny model?
[ Dodano: 2019-10-25, 18:23 ]
Stary akumulator ma takie oznaczenie - 8K0 915 105 F 12V 520A 110Ah DIN 850A EN/SAE - jak pokazałem te informacje w sklepie (aktualnie jestem w Holandii) to gośc mi powiedział, że muszę jechać do serwisu i tam tylko kupic nowy aku

co za kraj :shock: czy możecie polecić jakiś dobry akumulator bo muszę szybko uruchomić auto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:12
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zgorzelec