[A6 C6 Allroad] duży problem z adaptacją zawieszenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 lut 2019, 13:29
- Imię: Eryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieliczka
[A6 C6 Allroad] duży problem z adaptacją zawieszenia
Witam wszystkich. To mój pierwszy temat na tym forum. Dużo już na ten temat było, lecz moja sprawa wygląda nieco inaczej niż inne.
Mianowice Allroad C6 po uderzeniu w zawieszenie został wymieniony przedni prawy miech. Po tym zabiegu samochód się podnosił bez problemu do najwyższego poziomu, ale nie chciał już opadać i sygnalizował to żółtą kontrolką awarii zawieszenia, oraz automatycznie włączał się tryb podnośnika. Można go było wyłączyć, ale żółta kontrolka nadal świeciła i tryb podnośnika z powrotem się włączał. Jako, że miałem uszkodzony interfejs VCDS, to została podjęta próba skasowania błędów i adaptacji zawieszenia komputerem Texa. Zawieszenie reagowało na testy i w końcu zablokowało się podświetlając menu zawieszenia na szaro (nie ja to robiłem więc nie wiem w 100% kiedy zostało zablokowane). Po podpięciu VCDS i próbie adaptacji (wszystko robione według instrukcji) jedynie raz udało się zrobić nastawy podstawowe, poza tym za każdym razem wyświetla się "przerwano". Po wpisaniu kodu dostępu i próbie adaptacji jest bardzo długie oczekiwanie na wynik zapisany w sterowniku lub od razu najczęściej wyskakuje błąd "kanał 01 nie jest dostępny", a po przełączeniu na kolejny kanał "wymaga dostępu upoważnionego" (może z powodu, że kanał 01 nie został zaprogramowany). W czasie jazdy tryb podnośnika włącza się lub wyłącza i cały czas wszystko jest szare. Żadnych testów nie można wykonać, bo wyświetla "wyjście nie jest obsługiwane przez sterownik" lub "sterownik odmówił wykonania operacji"
Czujniki wszystkie sprawdzone "na żywo," czyli poruszanie nimi przy podłączonym komputerze, cięgna nasmarowane, kompresor dobrze bije, trzyma szczelność. Być może kombinacje z innym komputerem namieszały coś kodowaniu lub uwaliły sterownik zawieszenia? Mam nadzieję, że ktoś pomoże. Dodaję jeszcze kody błędów. Pozdrawiam.
01437 - Położenie regulacji niewyuczone
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona
Ramka zamrżona:
Stan błędu: 11100101
Priorytet błędu: 2
Częstotliwość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 133
Przebieg: 220716 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2019.07.09
Czas: 16:39:57
02646 - Wiarygodna regulacji poziomu zawieszenia
008 - Niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101000
Priorytet błędu: 2
Częstotliwość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 133
Przebieg: 220716 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2019.07.09
Czas: 16:40:26
Po dalszych obserwacjach zauważyłem, że tryb podnośnika na postoju jest włączony i szary. Po ruszeniu zaświeca się na pomarańczowo i wyłącza się oraz można go włączyć/wyłączyć, ale nie zmienia to nic w ustawieniach poziomu zawieszenia, ponieważ nadal wszystko jest szare. Po przekroczeniu prędkości 10km/h tryb podnośnika zaświeca się na szaro i zostaje wyłączony, ale czasem podczas jazdy włącza się. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz w sterowniku ABS. Nie ma tam żadnych błędów, ale kiedy wchodzę w moduł ABS zaświeca się kontrolka ESP/ASR i wyskakuje na FIS'ie informacja, że system przestał działać. Po wyjściu z modułu i ruszeniu samochodem kontrolka gaśnie. Może to ma coś wspólnego z tym wszystkim czy to jest raczej normalne?
Mianowice Allroad C6 po uderzeniu w zawieszenie został wymieniony przedni prawy miech. Po tym zabiegu samochód się podnosił bez problemu do najwyższego poziomu, ale nie chciał już opadać i sygnalizował to żółtą kontrolką awarii zawieszenia, oraz automatycznie włączał się tryb podnośnika. Można go było wyłączyć, ale żółta kontrolka nadal świeciła i tryb podnośnika z powrotem się włączał. Jako, że miałem uszkodzony interfejs VCDS, to została podjęta próba skasowania błędów i adaptacji zawieszenia komputerem Texa. Zawieszenie reagowało na testy i w końcu zablokowało się podświetlając menu zawieszenia na szaro (nie ja to robiłem więc nie wiem w 100% kiedy zostało zablokowane). Po podpięciu VCDS i próbie adaptacji (wszystko robione według instrukcji) jedynie raz udało się zrobić nastawy podstawowe, poza tym za każdym razem wyświetla się "przerwano". Po wpisaniu kodu dostępu i próbie adaptacji jest bardzo długie oczekiwanie na wynik zapisany w sterowniku lub od razu najczęściej wyskakuje błąd "kanał 01 nie jest dostępny", a po przełączeniu na kolejny kanał "wymaga dostępu upoważnionego" (może z powodu, że kanał 01 nie został zaprogramowany). W czasie jazdy tryb podnośnika włącza się lub wyłącza i cały czas wszystko jest szare. Żadnych testów nie można wykonać, bo wyświetla "wyjście nie jest obsługiwane przez sterownik" lub "sterownik odmówił wykonania operacji"
Czujniki wszystkie sprawdzone "na żywo," czyli poruszanie nimi przy podłączonym komputerze, cięgna nasmarowane, kompresor dobrze bije, trzyma szczelność. Być może kombinacje z innym komputerem namieszały coś kodowaniu lub uwaliły sterownik zawieszenia? Mam nadzieję, że ktoś pomoże. Dodaję jeszcze kody błędów. Pozdrawiam.
01437 - Położenie regulacji niewyuczone
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona
Ramka zamrżona:
Stan błędu: 11100101
Priorytet błędu: 2
Częstotliwość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 133
Przebieg: 220716 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2019.07.09
Czas: 16:39:57
02646 - Wiarygodna regulacji poziomu zawieszenia
008 - Niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101000
Priorytet błędu: 2
Częstotliwość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 133
Przebieg: 220716 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2019.07.09
Czas: 16:40:26
Po dalszych obserwacjach zauważyłem, że tryb podnośnika na postoju jest włączony i szary. Po ruszeniu zaświeca się na pomarańczowo i wyłącza się oraz można go włączyć/wyłączyć, ale nie zmienia to nic w ustawieniach poziomu zawieszenia, ponieważ nadal wszystko jest szare. Po przekroczeniu prędkości 10km/h tryb podnośnika zaświeca się na szaro i zostaje wyłączony, ale czasem podczas jazdy włącza się. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz w sterowniku ABS. Nie ma tam żadnych błędów, ale kiedy wchodzę w moduł ABS zaświeca się kontrolka ESP/ASR i wyskakuje na FIS'ie informacja, że system przestał działać. Po wyjściu z modułu i ruszeniu samochodem kontrolka gaśnie. Może to ma coś wspólnego z tym wszystkim czy to jest raczej normalne?
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2019, 11:23 przez Eryk_kl, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam ten sam problem co Ty z tym że po wymianie amorów. I też wywala mi błąd i nie mogę wogóle adaptacji przeprowadzić. A jeśli chodzi o kontrolkę esp asr to zawsze jest jak wchodzisz w tą grupę bo komp sobie testuje, także tu nic nadzwyczajnego nie ma.
Też masz tak że nie wchodzisz w pierwszy kanał adaptacji i błąd?
Też masz tak że nie wchodzisz w pierwszy kanał adaptacji i błąd?
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 lut 2019, 13:29
- Imię: Eryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieliczka
Tak się właśnie dzieje. Nastawy podstawowe raz na czas uda się zrobić. A w adaptacji w pierwszym kanale bardzo długo mieli, żeby odczytać wysokość, a i tak jej nie odczytuje lub wyskakuje błąd. Jutro jestem umówiony z kimś kto się zajmuje tego typu sprawami i ma części na podmiankę, żeby sprawdzić co jest uwalone.
Ja też tu będę dalej próbował działać, jak rozwiążesz problem to daj znać co to było. Wogóle jak wchodze w bloki pomiarowe to czujniki fajnie podają wartości, natomiast jak wejdę w adaptację to mam wartość 0. I wogóle nie chce przyjąć nowych wartości ...
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 lut 2019, 13:29
- Imię: Eryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieliczka
U mnie to samo, niby czujniki fajnie działają, ale ostatnio zaczął mi się podnosić prawy reflektor i walić innym po oczach, więc może coś jednak jest nie tak z czujnikiem, bo moja miała strzał w prawe przednie zawieszenie. Zobaczymy co wykaże głębsza diagnoza.
[ Dodano: 2019-09-12, 10:57 ]
Zawieszenie naprawione. Problem był z kodowaniem. Sterownik się rozkodował, ale nie wiadomo czy nastąpiło to po np. zwarciu kabli przy uderzeniu jak zostały urwane czy może przez nieudolne grzebanie w ustawieniach, czy może jeszcze inny powód. Tego się nie dowiemy. Teraz przyjmuje adaptacje i wszystko gra.
[ Dodano: 2019-09-18, 20:27 ]
A więc tak, zawieszenie znowu się zwaliło. Po kilku dniach zauważyłem, że prawa strona jest wyżej od lewej (tył ok. 2cm różnicy). Po próbie adaptacji stało się to co wcześniej i wyskoczył błąd z info o braku wyuczonych nastaw oraz błąd 02646, czyli ten, który mówi o tym, że coś gdzieś nie gra, ale nie wiadomo co. Udało się w końcu zrobić nastawy podstawowe, ale auto wtedy już było bardzo krzywo (ok. 3cm różnicy). W końcu udało się zrobić adaptację w sposób taki, że w grupie 01 bardzo długo czekał na uzyskanie zapisanych danych (ok. 20 minut), miałem już dość i można powiedzieć przypadkiem cofnąłem grupę na 00, po czym wyskoczył napis, że grupa 00 przywraca ustawienia fabryczne i nie zastanawiając się pozwoliłem na to, po czym sterownik w każdej grupie po kolei przyjął pięknie pomiary. Pan "MECHANIK", który wcześniej "naprawił mi zawiechę", nie wiem czy rzeczywiście musiał coś kodować, czy po prostu w podobny sposób udało mu się zrobić adaptację i zgarnąć kasę, nie dokładnie przebadał samochód. Po przywróceniu nastaw podstawowych w grupie 011 widać co pokazują czujniki i u mnie wszystkie miały podobne wskazanie, a samochód stał krzywo. Doszedłem do wniosku, że są krzywe mocowania czujników. Zacząłem od ustawienia czujników tak, żeby po zrobieniu nastaw podstawowych auto miało wysokości takie jak fabryka nakazała.
[ Dodano: 2019-09-12, 10:57 ]
Zawieszenie naprawione. Problem był z kodowaniem. Sterownik się rozkodował, ale nie wiadomo czy nastąpiło to po np. zwarciu kabli przy uderzeniu jak zostały urwane czy może przez nieudolne grzebanie w ustawieniach, czy może jeszcze inny powód. Tego się nie dowiemy. Teraz przyjmuje adaptacje i wszystko gra.
[ Dodano: 2019-09-18, 20:27 ]
A więc tak, zawieszenie znowu się zwaliło. Po kilku dniach zauważyłem, że prawa strona jest wyżej od lewej (tył ok. 2cm różnicy). Po próbie adaptacji stało się to co wcześniej i wyskoczył błąd z info o braku wyuczonych nastaw oraz błąd 02646, czyli ten, który mówi o tym, że coś gdzieś nie gra, ale nie wiadomo co. Udało się w końcu zrobić nastawy podstawowe, ale auto wtedy już było bardzo krzywo (ok. 3cm różnicy). W końcu udało się zrobić adaptację w sposób taki, że w grupie 01 bardzo długo czekał na uzyskanie zapisanych danych (ok. 20 minut), miałem już dość i można powiedzieć przypadkiem cofnąłem grupę na 00, po czym wyskoczył napis, że grupa 00 przywraca ustawienia fabryczne i nie zastanawiając się pozwoliłem na to, po czym sterownik w każdej grupie po kolei przyjął pięknie pomiary. Pan "MECHANIK", który wcześniej "naprawił mi zawiechę", nie wiem czy rzeczywiście musiał coś kodować, czy po prostu w podobny sposób udało mu się zrobić adaptację i zgarnąć kasę, nie dokładnie przebadał samochód. Po przywróceniu nastaw podstawowych w grupie 011 widać co pokazują czujniki i u mnie wszystkie miały podobne wskazanie, a samochód stał krzywo. Doszedłem do wniosku, że są krzywe mocowania czujników. Zacząłem od ustawienia czujników tak, żeby po zrobieniu nastaw podstawowych auto miało wysokości takie jak fabryka nakazała.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 06 cze 2021, 21:47
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: świetokrzyskie
Re: [A6 C6 Allroad] duży problem z adaptacją zawieszenia
Dla potomnych reset ustawień jest po wpisniu tego standardowego kodu 31564 przed zrobieniem adapacji, natomiast jeśli ktoś chce korekte wpisanych wartości musi być bez wpisywania koduMaka6 pisze: ↑02 paź 2019, 12:38Powiedz mi jak przywrocic sterownik do ustawien fabrycznych?Eryk_kl pisze:Ja tego nie wiem. Nawet nie jestem 100% pewny czy mechanik coś kodował. Polegam tylko na tym, że twierdził, iż kodował. Ewentualnie mogę podesłać odczyty z vcds, jeśli interesuje Cię coś konkretnego.