3.0 TFSI odpowietrzenie układu chłodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
3.0 TFSI odpowietrzenie układu chłodzenia
Witam.
potrzebuję znać miejsca odpowietrzników układu chłodzenia w 3.0 tfsi
układ jest na pewno zapowietrzony i podgotowuje płyn w silniku. mam wrażenie że kompresor nie jest chłodzony i jest po prostu zapowietrzony. wiem ze jeden odpowietrznik jest na podszybiu - taka plastikowa śruba, ale gdzie są pozostałe? układ sam się coś nie chce odpowietrzyć.
potrzebuję znać miejsca odpowietrzników układu chłodzenia w 3.0 tfsi
układ jest na pewno zapowietrzony i podgotowuje płyn w silniku. mam wrażenie że kompresor nie jest chłodzony i jest po prostu zapowietrzony. wiem ze jeden odpowietrznik jest na podszybiu - taka plastikowa śruba, ale gdzie są pozostałe? układ sam się coś nie chce odpowietrzyć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W sumie są cztery odpowietrzniki. Instrukcję masz poniżej. Ostatni jest pod osłoną chłodnicy i instrukcję jej demontażu też dorzuciłem.
https://www.dropbox.com/s/akkfd392wf7u8 ... 20CAJA.pdf
https://www.dropbox.com/s/pcqhc5eecfngi ... 6%20C6.pdf
https://www.dropbox.com/s/akkfd392wf7u8 ... 20CAJA.pdf
https://www.dropbox.com/s/pcqhc5eecfngi ... 6%20C6.pdf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
dzięki mat
cztery plastikowe śruby odkręcone - wszystko wykonane zgodnie z instrukcją i dalej lipa.
sprawa wygląda tak
- auto łapie 90*C
- sprawdzałem wszystkie odpowietrzniki i
- odpowietrznik na podszybiu płyn leci gorący
- odpowietrzniki na kompresorze 1 i 2 płyn leci zimny
- odpowietrznik na chłodnicy od kompresora płyn leci zimny
- chłodnica od silnika zimna
- wentylatory od chłodnicy pracują maxa
- ciśnienie w zbiorniku płynu rośnie aż po odkręceniu korka wlewu wywala płyn na zewnątrz.
Termostat uszkodzony? jestem bezradny...
ps. mechanik powiedział że uszkodzona głowica, i jedyne rozwiązanie to wymiana silnika...
cztery plastikowe śruby odkręcone - wszystko wykonane zgodnie z instrukcją i dalej lipa.
sprawa wygląda tak
- auto łapie 90*C
- sprawdzałem wszystkie odpowietrzniki i
- odpowietrznik na podszybiu płyn leci gorący
- odpowietrzniki na kompresorze 1 i 2 płyn leci zimny
- odpowietrznik na chłodnicy od kompresora płyn leci zimny
- chłodnica od silnika zimna
- wentylatory od chłodnicy pracują maxa
- ciśnienie w zbiorniku płynu rośnie aż po odkręceniu korka wlewu wywala płyn na zewnątrz.
Termostat uszkodzony? jestem bezradny...
ps. mechanik powiedział że uszkodzona głowica, i jedyne rozwiązanie to wymiana silnika...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
kompresor się nie gotuje , woda w kompresorze nie jest gorąca, gotuje się w silniku.
wymienię termostat i zobaczymy co pokaże
wymienię termostat i zobaczymy co pokaże
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2019, 19:42 przez krisczarny85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W układzie chłodzenia kompresora nie może być 90*C, bo to osobny układ, a po drugie powietrze ma być schłodzone, a nie podgrzane. Zaraz sprawdzę numer termostatu.
Pompa ma kod V188.
[ Dodano: 2019-09-22, 19:49 ]
Termostaty z początku produkcji polifta miały wadę fabryczną w 3.0 TFSI i jest zakaz ich stosowania. Możliwe, że jeszcze masz fabryczny. Każą wymienić na 06E121111AL, który w ASO kosztuje niecałe 400 zł.
Pompa ma kod V188.
[ Dodano: 2019-09-22, 19:49 ]
Termostaty z początku produkcji polifta miały wadę fabryczną w 3.0 TFSI i jest zakaz ich stosowania. Możliwe, że jeszcze masz fabryczny. Każą wymienić na 06E121111AL, który w ASO kosztuje niecałe 400 zł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
Dzięki mat za podpowiedź. Jutro wyjeżdżam więc do sprawy podejdę do tego w sobotę. posprawdzam na spokojnie błędy kompem i zobaczę co w trawie piszczy.
[ Dodano: 2019-09-22, 20:06 ]
Tak termostat nie był nigdy zmieniany. Zamówię termostat na weekend wymienię i zobaczymy czy będzie ok
[ Dodano: 2019-09-23, 19:11 ]
nie daje mi to spokoju.
Analizując wszytko spawa wygląda tak :
- auto nagrzewa się normalnie, trzyma temp 90*C
- jadąc po mieście na krótkich odcinakach muszę ustawiać ogrzewanie na maxa i temperaturę na maxa aby temperatura nie rosła powyżej 90
- jadać poza miastem z prędkościami ~90km/h zaczyna się gotować - wąż łączący chłodnicę z silnikiem jest letni, chłodnica zimna - czyli wygląda na to że termostat jest cały czas zamknięty
dobrze myślę?
Mechanik obstawia uszczelkę pod głowicą lub głowica. ale nie zauważyłem aby poziom oleju się podnosił, płyn w układzie chłodzenia też nie zmienia koloru.
Mam jeszcze pytanie odnośnie niebieskiego korka od zbiornika płynu, po zagrzaniu/zagotowaniu płynu w układzie robi się bardzo duże ciśnienie, po odkręceniu korka wywala dużo płynu na zewnątrz - czy to normalne aby wytwarzało się aż tak duże ciśnienie czy po prostu ten korek jest już zużyty i nadaje się do wymiany?
[ Dodano: 2019-09-22, 20:06 ]
Tak termostat nie był nigdy zmieniany. Zamówię termostat na weekend wymienię i zobaczymy czy będzie ok
[ Dodano: 2019-09-23, 19:11 ]
nie daje mi to spokoju.
Analizując wszytko spawa wygląda tak :
- auto nagrzewa się normalnie, trzyma temp 90*C
- jadąc po mieście na krótkich odcinakach muszę ustawiać ogrzewanie na maxa i temperaturę na maxa aby temperatura nie rosła powyżej 90
- jadać poza miastem z prędkościami ~90km/h zaczyna się gotować - wąż łączący chłodnicę z silnikiem jest letni, chłodnica zimna - czyli wygląda na to że termostat jest cały czas zamknięty

Mechanik obstawia uszczelkę pod głowicą lub głowica. ale nie zauważyłem aby poziom oleju się podnosił, płyn w układzie chłodzenia też nie zmienia koloru.
Mam jeszcze pytanie odnośnie niebieskiego korka od zbiornika płynu, po zagrzaniu/zagotowaniu płynu w układzie robi się bardzo duże ciśnienie, po odkręceniu korka wywala dużo płynu na zewnątrz - czy to normalne aby wytwarzało się aż tak duże ciśnienie czy po prostu ten korek jest już zużyty i nadaje się do wymiany?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
mat czy do wymiany termostatu w 3.0 tfsi potrzeba zdejmować kompresor czy nie?
czy korek z tej aukcji będzie ok? :
https://allegro.pl/oferta/korek-zbiorni ... 7608871003
Termostatu gates nie mogę nigdzie dostać
czy korek z tej aukcji będzie ok? :
https://allegro.pl/oferta/korek-zbiorni ... 7608871003
Termostatu gates nie mogę nigdzie dostać
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2019, 19:32 przez krisczarny85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 sty 2014, 14:51
- Lokalizacja: Szczecin
kody z silnika
Saturday,28,September,2019,06:51:26:65217
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4F1 910 551 HW: 4F1 907 551 B
Component and/or Version: 3.0l V6 TFSI 0030
Software Coding: 010D000C190F0120
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: E0C538C033BDE21E743-80B5
6 Faults Found:
000310 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P0136 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 324420 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.24
Time: 07:49:07
Freeze Frame:
RPM: 1632 /min
Mass Air / Rev.: 81.8 mg/str
Temperature: 108.0°C
CODES Not Loaded: TXT 000 009
Load: 0.0 %
Bin. Bits: 00000100
000342 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P0156 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 324420 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.24
Time: 07:49:07
Freeze Frame:
RPM: 1632 /min
Mass Air / Rev.: 81.8 mg/str
Temperature: 108.0°C
CODES Not Loaded: TXT 000 009
Load: 0.0 %
Bin. Bits: 00000100
000353 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P0161 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 324423 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.24
Time: 08:41:23
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str
Temperature: 112.5°C
CODES Not Loaded: TXT 000 005
Voltage: 13.67 V
Bin. Bits: 00000010
012410 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P307A - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 324423 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.24
Time: 08:41:35
Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
Temperature: 58.5°C
CODES Not Loaded: TXT 000 005
Voltage: 14.08 V
Speed: 10.0 km/h
000104 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P0068 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 324423 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.24
Time: 08:41:35
Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
Temperature: 58.5°C
CODES Not Loaded: TXT 000 005
Voltage: 13.97 V
Bin. Bits: 00000010
000278 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P0116 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 324436 km
Time Indication: 0
Date: 2019.09.06
Time: 19:47:26
Freeze Frame:
RPM: 1408 /min
Mass Air / Rev.: 125.4 mg/str
Temperature: 45.0°C
CODES Not Loaded: TXT 000 006
Bin. Bits: 00000010
Speed: 36.0 km/h
Readiness: 0000 1100
[ Dodano: 2019-10-04, 09:57 ]
Termostat wymieniony na oryginalny z aso 8E0121321, wszystko ładnie działa.
Dzięki mat1324 za wskazówki.
Saturday,28,September,2019,06:51:26:65217
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4F1 910 551 HW: 4F1 907 551 B
Component and/or Version: 3.0l V6 TFSI 0030
Software Coding: 010D000C190F0120
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: E0C538C033BDE21E743-80B5
6 Faults Found:
000310 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P0136 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 324420 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.24
Time: 07:49:07
Freeze Frame:
RPM: 1632 /min
Mass Air / Rev.: 81.8 mg/str
Temperature: 108.0°C
CODES Not Loaded: TXT 000 009
Load: 0.0 %
Bin. Bits: 00000100
000342 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P0156 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 324420 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.24
Time: 07:49:07
Freeze Frame:
RPM: 1632 /min
Mass Air / Rev.: 81.8 mg/str
Temperature: 108.0°C
CODES Not Loaded: TXT 000 009
Load: 0.0 %
Bin. Bits: 00000100
000353 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P0161 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 324423 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.24
Time: 08:41:23
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 141.7 mg/str
Temperature: 112.5°C
CODES Not Loaded: TXT 000 005
Voltage: 13.67 V
Bin. Bits: 00000010
012410 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P307A - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 324423 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.24
Time: 08:41:35
Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
Temperature: 58.5°C
CODES Not Loaded: TXT 000 005
Voltage: 14.08 V
Speed: 10.0 km/h
000104 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P0068 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 324423 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.24
Time: 08:41:35
Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 147.2 mg/str
Temperature: 58.5°C
CODES Not Loaded: TXT 000 005
Voltage: 13.97 V
Bin. Bits: 00000010
000278 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
P0116 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 324436 km
Time Indication: 0
Date: 2019.09.06
Time: 19:47:26
Freeze Frame:
RPM: 1408 /min
Mass Air / Rev.: 125.4 mg/str
Temperature: 45.0°C
CODES Not Loaded: TXT 000 006
Bin. Bits: 00000010
Speed: 36.0 km/h
Readiness: 0000 1100
[ Dodano: 2019-10-04, 09:57 ]
Termostat wymieniony na oryginalny z aso 8E0121321, wszystko ładnie działa.
Dzięki mat1324 za wskazówki.