Multitronic szarpie przy cofaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
G055190A2, np. FUCHS TITAN SINTOPOID FE 75W-85. Dwa litry spokojnie wystarczą (potrzeba ok. 1.3 litra).
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2019, 17:14 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
Błędów nie ma, sytuacja wygląda tak, ogarnołem silnik i chciałem się przejechać zrobiłem około 30km, zatrzymałem się włączyłem P i zaciągnąłem ręczny, wyłączyłem silnik i do domu. Przychodzę w niedzielę odpalam też na P i usłyszałem dżwięk jakby skrzynia sama się przełączyła. Spóściłem ręczny i chciałem zmienić na D a tu nie mogę przesunąć dżwigni, ruszałem hamulcem ale nic. Tak jakby wybierak się zacią, na fisie nie wyświetla pozycji, jest tylko P.
Wydaje mi się, że skrzynia się wysypała.
[ Dodano: 2019-09-16, 20:30 ]
Dodam, że na liczniku jest P i vcds pokazuje tak samo ale kołem mogę obrócić, rozebrałem wybierak i wygląda na to, że coś w nim blokuje nie mogę przełączyć na P, chodzi luźno między R,N i z oporem D i ewidentnie ktoś tam grzebał bo widać klej. Czy to może być uszkodzony wybierak i jak mam go wyjąć z tego tunelu
?
Wydaje mi się, że skrzynia się wysypała.
[ Dodano: 2019-09-16, 20:30 ]
Dodam, że na liczniku jest P i vcds pokazuje tak samo ale kołem mogę obrócić, rozebrałem wybierak i wygląda na to, że coś w nim blokuje nie mogę przełączyć na P, chodzi luźno między R,N i z oporem D i ewidentnie ktoś tam grzebał bo widać klej. Czy to może być uszkodzony wybierak i jak mam go wyjąć z tego tunelu

Kierując się twoimi radami wytargałem ten wybierak, problem był z odpięciem linki przy skrzyni ale dało się to zrobić. Złapałem tą kulkę na którą wskakuje linka i delikatnie próbowałem wcisnąć do przodu i do tyłu i wydaje mi się, że jak bym mocniej wcisną to bym przełączył ale nie chciałem czegoś zruszyć. Na tej dźwigni nie ma luzu jak na wybieraku. Wpychając auto na kanał słychać było takie jakby tyrkotanie zębów na mechanizmie różnicowym i pchało się ciężej niż na N. Co do samego wybieraka po odpięciu od skrzyni powinien on chodzić płynnie między P,R,N,D,+,- ?
[ Dodano: 2019-09-18, 21:55 ]
Bo wydaje mi się, że powinien działać płynnie
[ Dodano: 2019-09-19, 09:46 ]
Linka jest odpięta od skrzyni a wybierak dalej chodzi ciężko nie ma możliwości przełożenia na parking
[ Dodano: 2019-09-22, 08:39 ]
W wybieraku zeskoczyła taka jakby prowadnica lewarka przez to nie można było nim ruszyć, linka chodzi ciężko. Po złożeniu dalej nie działa nie wyświetla zmienionych stopni na wybieraku a na fisie jest tylko P. Zamówiłem nowy wybierak i sprawdzę czy coś się zmieni.
[ Dodano: 2019-09-30, 16:16 ]
Szukam złotej rączki, która potrafi przełożyć automata na manualna. Jeśli ktoś zna taką osobę z Podkarpacia proszę o kontakt.
[ Dodano: 2019-09-18, 21:55 ]
Bo wydaje mi się, że powinien działać płynnie

[ Dodano: 2019-09-19, 09:46 ]
Linka jest odpięta od skrzyni a wybierak dalej chodzi ciężko nie ma możliwości przełożenia na parking
[ Dodano: 2019-09-22, 08:39 ]
W wybieraku zeskoczyła taka jakby prowadnica lewarka przez to nie można było nim ruszyć, linka chodzi ciężko. Po złożeniu dalej nie działa nie wyświetla zmienionych stopni na wybieraku a na fisie jest tylko P. Zamówiłem nowy wybierak i sprawdzę czy coś się zmieni.
[ Dodano: 2019-09-30, 16:16 ]
Szukam złotej rączki, która potrafi przełożyć automata na manualna. Jeśli ktoś zna taką osobę z Podkarpacia proszę o kontakt.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
podpytaj może kolegi - https://a6klub.pl/profiles/57741.htm