Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 100 c4 v6 2.6] poprawne podłączenie kabli zapłon

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
magin_stange
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 wrz 2019, 11:51
Lokalizacja: Żary

[Audi 100 c4 v6 2.6] poprawne podłączenie kabli zapłon

Post autor: magin_stange » 09 wrz 2019, 11:06

Witam serdecznie, jest to mój pierwszy temat na tym forum. Jeśli wybrałem zły dział to proszę o przeniesienie. Zwracam się z prośbą do doświadczonych użytkowników gdyż jestem laikiem jeśli chodzi o auta, ale po moich "przygodach" zamierzam się podszkolić w temacie. A więc jakiś czas temu (przedwczoraj) oddałem moje ukochane Audi 100 c4 do mechanika na sprawdzenie dlaczego auto nie odpala za pierwszym razem tylko za 2 lub 3. Po przejechaniu się, mechanik stwierdził że Audi "nie pali na wszystkie Gary" po czym pozmieniał kolejność kabli zapłonowych i przy pierwszym odpaleniu Audi zawarczała niczym traktor po przejściach i nagle "jebudu" nastąpił wybuch przez tłumik w efekcie czego rozerwalo mi katalizator. Po kolejnych próbach, przemianach kabli i mniejszych lub większych wybuchów przez tłumik, stwierdził że "teraz już będzie dobrze", na co odpowiedziałem że nie jest dobrze bo słyszę że ona chodzi inaczej i warczy inaczej, to mechanik stwierdził że tak powinno być bo wcześniej chodziła inaczej bo "miałem pozamieniane kable tak jak nie powinno być" (dodam, że auto na niby niepoprawnym podłączeniu kabli zapłonowych jeździło w dalekie trasy i nie miało żadnego problemu oprócz tego że odpaliło czasami nawet za 4 lub 5 razem gdy jest zimno). Zabrałem auto od niego i postanowiłem poprosić o pomoc na tym forum. Aktualnie auto jeździ i opala za 1 lub 2 razem ale bardzo szarpie na niskich obrotach i nie chce się rozpędzać. W momencie gdy wcisne mocniej gaz niż odrobinę, to auto zamiast przyspieszać zaczyna się dusić i szarpać. Wcześniej gdy chcąc jechać powoli, wrzucałem bieg np 3 i puszczalem sprzęgło, to Audi się spokojnie rozpedzila i sobie jechała bez gazu, a aktualnie gdy chce tak zrobić, zaczyna się szarpanie i auto zachowuje się jakby nie miało siły dalej jechać. Mechanik powiedział że "mam coś nawalone przy silniku" bo jak rzekomo połączył kable według naklejki to na luzie chodziło normalnie, tylko przy dodaniu gazu i puszczeniu go znowu pojawiały się wybuchy przez tłumik (może po prostu nie potrafi czytać oznaczeń na naklejce). Czy mogli by mi koledzy powiedzieć jak krowie na rowie jak mam mieć podłączone kable zapłonowe aby nie męczyć już tej biednej Audi?
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2019, 20:23 przez magin_stange, łącznie zmieniany 1 raz.

krisstofer4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 gru 2017, 02:09
Imię: krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dobre

Post autor: krisstofer4 » 12 wrz 2019, 22:28

Dobrze podłączone. A tak to co to za przewody masz założone.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2019, 20:33 przez krisstofer4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 wrz 2019, 20:18

magin_stange, kolego a czy aby mechanik nie powyrywał przewodów w miejscu połączenia z fajką? To częste przypadki w V bo troszku dostęp utrudniony.

Rozrząd wygląda na ok.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga