mi znajomy blacharz powiedział, że z kolei ze względu na kamyki, które obijałyby krawędź drzwi wazne jest, aby te tylne były mocniej cofnięte. :shock:pan42 pisze:Tak ma być, żeby powietrze jak będziesz jechał 300 km/h tylnych drzwi nie urwałoktosiek pisze: krawędź drzwi przednich wystaje jakieś 2-3mm ponad tylne
Audi A6 40TDI 204KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Pewnie skończył nauki na poziomie szkoły podstawowej. Chodzi o zasady aerodynamiki, jak dobrze popatrzysz to koniec błotnika przedniego też wystaje odrobinę od początku drzwi przednich. Nie ma zawirowań powietrza jest ciszej przy szybkiej jeździe i mniejszy współczynnik oporuktosiek pisze: mi znajomy blacharz powiedział, że z kolei ze względu na kamyki, które obijałyby krawędź drzwi wazne jest, aby te tylne były mocniej cofnięte.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Uważam, że możesz mieć trochę wyższe spalanie niż ja, ponieważ masz napęd quattro. Jeśli chodzi o krawędź przednich drzwi, to z jednej strony są na równo z tylnymi, a z drugiej są wyżej o jakiś milimetr. Na Twoim miejscu nic bym z tym nie robił, bo w serwisie mogą jeszcze gorzej ustawić.ktosiek pisze:Super wiadomość. Ja teżobserwuję bardzo niskie spalanie u siebie i to nawet jak jadę trochę dynamiczniej. Aktualnie średnia jest na poziomie 6,4 l (przy Quattro i dopiero 2 tys. km).TomekC8 pisze:Właśnie zakończyłem sezon wyjazdów wakacyjnych. Wracając do domu przegoniłem auto jak jeszcze nigdy wcześniej. Jadąc przez większość dystansu z prędkością 190-200km/h, wróciłem ze średnim spalaniem 7,4L. Nigdy jeszcze nie jeździłem samochodem z tak oszczędną jednostką napędową. Gdy dodamy jeszcze do tego bardzo dobre wyciszenie oraz wysoki komfort jazdy, to mamy idealne auto na dalekie podróże. Obecnie przebieg wynosi 28500km. Zużycie oleju silnikowego maleje i wygląda na to, że dolewki nie będą konieczne.
A z ciekawości, jakbyś miał chwilę - to mam prośbę: Czy u Ciebie przednie drzwi są idealnie w jednej płaszczyźnie z tylnymi, czy lekko wystają? U mnie jak się spojrzy tak bardzo uwaznie (przykładając oko do drzwi) to widać, że krawędź drzwi przednich wystaje jakieś 2-3mm ponad tylne. Zastanawiam się, czy jest sens prosićserwis o regulację na ryglu, aby też lepiej dociskały, co powinno dać jeszcze lepsze wyciszenie w środku...?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Dokładnie, lepiej chyba nie ruszać, zwłaszcza, jeśli nie ma jakichś oczywistych problemów typu świst powietrza, czy szum. Ja mam tylko takiego 'fioła', że zawsze szukam, czy coś jeszcze w aucie (a czasem i innych sprawach) nie można ustawić 'ciut lepiej', że może gdzieś dwa milimetry sprawią, że będzie jeszcze bardziej komfortowoTomekC8 pisze: Uważam, że możesz mieć trochę wyższe spalanie niż ja, ponieważ masz napęd quattro. Jeśli chodzi o krawędź przednich drzwi, to z jednej strony są na równo z tylnymi, a z drugiej są wyżej o jakiś milimetr. Na Twoim miejscu nic bym z tym nie robił, bo w serwisie mogą jeszcze gorzej ustawić.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 14:04
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 14:04
- Lokalizacja: Lublin
OK dzięki. Powiem Ci, że jak narazie jestem bardzo zowolony i mam nadzieję, że tak zostanieTomekC8 pisze:U mnie też tak czasami się dzieje. Jest to normalny objaw. Jesteś zadowolony z auta?

[ Dodano: 2019-09-10, 21:43 ]
OK dzięki.shaqal pisze:Pewnie dpf chciał się wypalić i auto zostało zbyt szybko zgaszone.robi.carlos pisze:Mam pytanko, czy u Was też czasami pracuje wentylator przez kilka minut (5-7min) po zgaszeniu silnika? Jazda była krótka i spokojna po mieście, więc może to dla tego... 2 razy mi się tak zdarzyło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Jeśli chodzi o A6, to zawiedziony jestem jakością wykonania oraz podejściem serwisu. Doceniam natomiast komfort, światła, nowoczesne systemy bezpieczeństwa i bardzo niskie spalanie. Na razie nie widzę alternatywy dla nowej A6, ale za 2 lata może się to zmienić, gdy pojawią się jakieś nowe modele.robi.carlos pisze:OK dzięki. Powiem Ci, że jak narazie jestem bardzo zowolony i mam nadzieję, że tak zostanie A ty jak tam jesteś zadowolony?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Ja dziśw dłuższej trasie miałem dziwny objaw. Drobnostka, ale po każdym postoju (nawet takim 4-5 minut) termometr w samochodzie pokazywał dużo za wysokątemperaturę (rzędu 6-7 stopni) i dopiero w trakcie jazdy znów powoli spadała do normalnej...Przykładowo pokazał ponad 30 stopni, gdy było 21-22. Normalnie w innych autach to najwyżej minimalnie ta temperatura mi rosła i to dopiero po ruszeniu. Na czas postoju jakby były 'zamrożona'.TomekC8 pisze:Jeśli chodzi o A6, to zawiedziony jestem jakością wykonania oraz podejściem serwisu. Doceniam natomiast komfort, światła, nowoczesne systemy bezpieczeństwa i bardzo niskie spalanie. Na razie nie widzę alternatywy dla nowej A6, ale za 2 lata może się to zmienić, gdy pojawią się jakieś nowe modele.robi.carlos pisze:OK dzięki. Powiem Ci, że jak narazie jestem bardzo zowolony i mam nadzieję, że tak zostanie A ty jak tam jesteś zadowolony?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
No może, ale nie wiem od czego nagle miałoby tak sięrozgrzać. Ot normalna trasa Zakopane-3miastomat1324 pisze:Czujnik temperarury zewnętrznej jest przy samej belce, więc może miałeś mocno rozgrzane auto?

A - druga sprawa - wrzucam plecak na tylne siedzenie i włącza się gong niezapiętych pasów...nie do zniesienia. W żadnym aucie tak nie miałem, a często ciężkie torby miałem na tylnych siedzeniach. Co z tym można zrobić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Zdarzyło mi się kilka razy, że czujnik pokazywał wyższą temperaturę niż faktycznie była, ale nie pamiętam o ile przekłamywał. Temat odpuściłem. Zdarza mi się czasami przewozić na tylnej kanapie jakieś torby, czy plecaki, ale jeszcze nigdy nie załączył mi się gong. Do pierwszej wizyty w serwisie zostało mi jeszcze 500 kilometrów. Silnik przestał zużywać olej. Nawet po szybkiej autostradowej jeździe, nie ubywa go. Dla mnie najgorszą rzeczą w nowej A6 jest opóźniona reakcja silnika na wciśnięcie pedału gazu. Coraz bardziej mnie to irytuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
A tak z innej beczki. Ostatnio zauważyłem, że asystent utrzymania pasa ruchu nie działa bez aktywnego tempomatu. Gdy nie włączę tempomatu, jest aktywne tylko ostrzeganie o opuszczeniu pasa, czyli wibracja na kierownicy + lekkie odbijanie od linii do linii. Czy nie da się włączyć normalnego trzymania w pasie bez tempomatu? W poprzednim aucie i różnych znajomych VW nie jest to wymuszone...