Na dniach odstawiam auto do mechanika(znajomy mechanik jest zawalony pracą i nie może go wziąć także idę na ślepo) i chciałbym się zorientować co mogło się u mnie stać żeby nie zostać naciągnięty na zbędne naprawy.
Myślę że najlepiej będzie jeśli opisze całą sytuację:
Otóż wracając z długiej trasy, 300km do celu włączył się tryb awaryjny oraz pojawiła się kontrolka oleju, którego dolałem do odpowiedniego poziomu jednak owa kontrolka tak szybko nie zgasła, dopiero po przejechaniu kilkunastu km, dojechałem do celu jadąc 100km/h. Podjechałem do znajomego mechanika, namierzył usterkę - rozszczelniła się chłodnica spalin. Jako, że potrzebowałem auta a nie mogłem dostać części od ręki jako chwilowe rozwiązanie uszczelnił mi ową chodnicę zaznaczając, żebym kupił nową jak najszybciej, to mi wymieni a póki co mam oszczędzać auto i jeździć delikatnie. Oczywiście byłem głupi, przycisnąłem parę razy i za którymś razem pod maską coś strzeliło a z rury wydechowej poszła ogromna chmura czarnego dymu, który zanim miałem możliwość zjechać na pobocze i zgasić silnik zamienił się w gryzący w zapachu(jakby spalony plastik?) siwy dym. Odholowałem auto na najbliższy parking, zakupiłem chłodnice spalin, znajomy przyjechał, wymienił. Odpaliłem, auto niby pracuje normalnie tzn. trzyma równo obroty, nie trzęsie się jednak dalej tyle dymu leci z wydechu jakby papieża wybrali. Usłyszałem od znajomego, że trzeba się podpiąć pod kompa bo tak ciężko stwierdzić, auto na parkingu, nie na kanale także nawet dobrze spojrzeć nie można.
Obstawiałbym UPG, turbo a raczej jakieś połączenia przy nim bo samo turbo było sprawdzane i w środku wyglądało idealnie albo wtryski(były regenerowane przy 140kkm a auto ma 212kkm aktualnie).
Wskazówki, które udało się zauważyć:
- gdy znajomy za pierwszym razem odkręcił uszkodzoną chłodnicę spalin odkręcił również EGR(był zaślepiony i nie był w ogóle zapchany) oraz intercooler, w rurze od intercoolera było trochę oleju,
- gdy znajomy wymieniał chłodnicę na nową ślady oleju były na uszczelce przy wlocie albo wylocie spalin w chłodnicy(zaznaczone na zdjęciu poniżej)
- przy wymianie chłodnicy po tym jak coś "strzeliło" mi pod maską miałem odpiętą rurę od wlotu powietrza do silnika,
Poprzedni właściciel auta dokonał poniższych zmian:
-wymienił pompę oleju na taką od 1.9tdi,
-wymienił intercooler na większy,
-zrobił program podnoszący moc auta,
Poniżej logi silnika, zrobione przy przekręconym kluczyku jednak bez odpalonego silnika(auto stoi na parkingu pod sklepem i nie chciałem odpalać jak tak mocno dymi):
Kod: Zaznacz cały
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.clb
Part No SW: 03G 906 016 MH HW: 03G 906 016 MH
Component: R4 2,0L EDC G000SG 1144
Revision: --H06--- Serial number:
Coding: 0002072
Shop #: WSC 66565 257 00032
VCID: 75E0D9481CC137E9CA-8020
3 Faults Found:
000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 000 - Control Range Not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Reset counter: 255
Mileage: 212090 km
Time Indication: 0
Date: 2019.07.21
Time: 16:00:20
Freeze Frame:
RPM: 2709 /min
Speed: 137.0 km/h
Load: 41.6 %
Voltage: 13.30 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 1805.4 mbar
Absolute Pres.: 2376.6 mbar
012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)
P3102 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Reset counter: 255
Mileage: 212090 km
Time Indication: 0
Date: 2019.07.21
Time: 16:00:20
006215 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1847 - 000 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 6
Reset counter: 255
Mileage: 212907 km
Time Indication: 0
Date: 2019.08.29
Time: 19:44:18
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.31 V
Bin. Bits: 00101111
Torque: 0.0 Nm
Bin. Bits: 00000100
Readiness: 0 1 0 0 1
[ Dodano: 2019-09-08, 17:31 ]
Dodam, że po odpaleniu silnika momentalnie z bagnetu wydostaje się biały dym a pod korkiem oleju też mnóstwo białego dymu...