Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] Awaria chłodnicy spalin a następnie siwy d

Silniki wysokoprężne
Burned
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 30 kwie 2019, 13:27
Lokalizacja: Wrocław

[ BRE 2.0 140 KM] Awaria chłodnicy spalin a następnie siwy d

Post autor: Burned » 08 wrz 2019, 17:31

Witam szanowne grono.
Na dniach odstawiam auto do mechanika(znajomy mechanik jest zawalony pracą i nie może go wziąć także idę na ślepo) i chciałbym się zorientować co mogło się u mnie stać żeby nie zostać naciągnięty na zbędne naprawy.


Myślę że najlepiej będzie jeśli opisze całą sytuację:
Otóż wracając z długiej trasy, 300km do celu włączył się tryb awaryjny oraz pojawiła się kontrolka oleju, którego dolałem do odpowiedniego poziomu jednak owa kontrolka tak szybko nie zgasła, dopiero po przejechaniu kilkunastu km, dojechałem do celu jadąc 100km/h. Podjechałem do znajomego mechanika, namierzył usterkę - rozszczelniła się chłodnica spalin. Jako, że potrzebowałem auta a nie mogłem dostać części od ręki jako chwilowe rozwiązanie uszczelnił mi ową chodnicę zaznaczając, żebym kupił nową jak najszybciej, to mi wymieni a póki co mam oszczędzać auto i jeździć delikatnie. Oczywiście byłem głupi, przycisnąłem parę razy i za którymś razem pod maską coś strzeliło a z rury wydechowej poszła ogromna chmura czarnego dymu, który zanim miałem możliwość zjechać na pobocze i zgasić silnik zamienił się w gryzący w zapachu(jakby spalony plastik?) siwy dym. Odholowałem auto na najbliższy parking, zakupiłem chłodnice spalin, znajomy przyjechał, wymienił. Odpaliłem, auto niby pracuje normalnie tzn. trzyma równo obroty, nie trzęsie się jednak dalej tyle dymu leci z wydechu jakby papieża wybrali. Usłyszałem od znajomego, że trzeba się podpiąć pod kompa bo tak ciężko stwierdzić, auto na parkingu, nie na kanale także nawet dobrze spojrzeć nie można.
Obstawiałbym UPG, turbo a raczej jakieś połączenia przy nim bo samo turbo było sprawdzane i w środku wyglądało idealnie albo wtryski(były regenerowane przy 140kkm a auto ma 212kkm aktualnie).

Wskazówki, które udało się zauważyć:
- gdy znajomy za pierwszym razem odkręcił uszkodzoną chłodnicę spalin odkręcił również EGR(był zaślepiony i nie był w ogóle zapchany) oraz intercooler, w rurze od intercoolera było trochę oleju,
- gdy znajomy wymieniał chłodnicę na nową ślady oleju były na uszczelce przy wlocie albo wylocie spalin w chłodnicy(zaznaczone na zdjęciu poniżej)
- przy wymianie chłodnicy po tym jak coś "strzeliło" mi pod maską miałem odpiętą rurę od wlotu powietrza do silnika,

Poprzedni właściciel auta dokonał poniższych zmian:
-wymienił pompę oleju na taką od 1.9tdi,
-wymienił intercooler na większy,
-zrobił program podnoszący moc auta,

Poniżej logi silnika, zrobione przy przekręconym kluczyku jednak bez odpalonego silnika(auto stoi na parkingu pod sklepem i nie chciałem odpalać jak tak mocno dymi):

Kod: Zaznacz cały

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BLB.clb
   Part No SW: 03G 906 016 MH    HW: 03G 906 016 MH
   Component: R4 2,0L EDC G000SG  1144  
   Revision: --H06---    Serial number:               
   Coding: 0002072
   Shop #: WSC 66565 257 00032
   VCID: 75E0D9481CC137E9CA-8020

3 Faults Found:
000665 - Boost Pressure Regulation 
               P0299 - 000 - Control Range Not Reached
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 212090 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2019.07.21
                    Time: 16:00:20

             Freeze Frame:
                    RPM: 2709 /min
                    Speed: 137.0 km/h
                    Load: 41.6 %
                    Voltage: 13.30 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 1805.4 mbar
                    Absolute Pres.: 2376.6 mbar

012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) 
               P3102 - 000 - No Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 212090 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2019.07.21
                    Time: 16:00:20

006215 - Please check DTC Memory of ABS Controller 
               P1847 - 000 - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 212907 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2019.08.29
                    Time: 19:44:18

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 12.31 V
                    Bin. Bits: 00101111
                    Torque: 0.0 Nm
                    Bin. Bits: 00000100

Readiness: 0 1 0 0 1


[ Dodano: 2019-09-08, 17:31 ]
Dodam, że po odpaleniu silnika momentalnie z bagnetu wydostaje się biały dym a pod korkiem oleju też mnóstwo białego dymu...
Załączniki
auto 1.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga