MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 lis 2015, 23:09
- Lokalizacja: Mściszewice
MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7
Witajcie, czy jesteście w stanie pomóc mi w skompletowaniu zestawu do montażu Haka elektrycznego. Super, gdybyście podali numery części.
np:
Hak:
4G0 800 491 Q
co zmieniają w samym haku ostatnie litery?
czy potrzebny jest tez moduł haka? (nigdzie nie mogę czegoś takiego znaleźć), czy też audi ma już wbudowany system?
Czy wersja do sedana lub kombi czymś się różni?
Pozdrawiam
np:
Hak:
4G0 800 491 Q
co zmieniają w samym haku ostatnie litery?
czy potrzebny jest tez moduł haka? (nigdzie nie mogę czegoś takiego znaleźć), czy też audi ma już wbudowany system?
Czy wersja do sedana lub kombi czymś się różni?
Pozdrawiam
MODY:
DPF - OFF
KLAPY KOLEKTORA - OFF
EGR - OFF
CHIP - 212 KM / 480 NM
ELEKTRYCZNY HAK
OŚWIETLENIE AMBIENTE - w trakcie...
DPF - OFF
KLAPY KOLEKTORA - OFF
EGR - OFF
CHIP - 212 KM / 480 NM
ELEKTRYCZNY HAK
OŚWIETLENIE AMBIENTE - w trakcie...

Szukaj kompletu, moduł + hak... wiązka elektryczna do kupienia w vns media. Ja kupiłem hak z modelu 2015r i tam jest zamieniony plus z minusem w porównaniu z hakiem z mojego rocznika i nie mogłem dojść czemu nie trybi... elsa win, mienik i sprawdzanie kabli i wreszcie wyszło
numerów części nie znam. Pamiętaj o plastiku wraz z cięgnem do bagażnika do otwierania haka... elektryczny to się tylko nazywa, otwiera się go ciągnąc za linkę w bagażniku

Podeone się pod temat 
Chce zamontować do mojej audi a6 c7 2012 r sedan hak holowniczy.
Nie będzie to ten elektryczny tylko zwykły.
Moje pytanie to czy ktoś z was mógłby doradzić coś na temat demontażu samego zderzaka??
Nie chce urwać żadnych zaczepow i byłoby łatwiej jakby ktoś poradził kto to już robił
Z góry dzięki

Chce zamontować do mojej audi a6 c7 2012 r sedan hak holowniczy.
Nie będzie to ten elektryczny tylko zwykły.
Moje pytanie to czy ktoś z was mógłby doradzić coś na temat demontażu samego zderzaka??
Nie chce urwać żadnych zaczepow i byłoby łatwiej jakby ktoś poradził kto to już robił
Z góry dzięki
pytanie z innej beczki....mozna zamontowac sam hak skladany/uchylanay a moduł podłączyc uniwersalny?....zwalnianie haka i blokowanie jest mechaniczne linką? czy jest tam jakiś elektromagnes i bez ori modułu nie bedzie to grało????
[ Dodano: 2017-06-30, 15:04 ]
czy nikt sie nie orientuje???? czy hak bez modułu Audi da sie rozłożyć , bezpiecznie zatrzasnac a następnie rozblokować i schować w zderzaku...pytam bo nie miałem tego okazji ogladać na żywo...
[ Dodano: 2017-06-30, 15:04 ]
czy nikt sie nie orientuje???? czy hak bez modułu Audi da sie rozłożyć , bezpiecznie zatrzasnac a następnie rozblokować i schować w zderzaku...pytam bo nie miałem tego okazji ogladać na żywo...
hak
Hak tylko z nazwy jest elektryczny, składa i rozkłada się czysto mechanicznie, bez elektryki też bezpiecznie da się rozłożyć. Moduł służy do odlaczenia czujników parkowania, wyswietlenia na MMI pozycji rozlozonego haka odlaczenia bodajże ESP po podlaczeniu przyczepy i podlaczeniu gniazda w które wpina się przyczepę ewentualnie bagażnik na rowery, wtedy musi być gniazdo 13-pinowe. Jeśli chodzi o vns media to dużo niepochlebnych opinii jest na necie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lip 2018, 08:00
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Numer hak uchylny elektryczny
Witam wszystkich
Zastanawiam się nad doposażeniem auta w hak uchylny ( Ala elektryczny ) znalazłem hak z takim numerem 4G0800491Q i nie wiem czy będzie pasował do mojego auta ( posiadam autko z 2011 roku 2,0 TDI 177 KM Avant)
Proszę o podpowiedz z góry dziękuje Pozdrawiam
Zastanawiam się nad doposażeniem auta w hak uchylny ( Ala elektryczny ) znalazłem hak z takim numerem 4G0800491Q i nie wiem czy będzie pasował do mojego auta ( posiadam autko z 2011 roku 2,0 TDI 177 KM Avant)
Proszę o podpowiedz z góry dziękuje Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 15:09
- Lokalizacja: Sieraków Śląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 sie 2016, 13:06
- Imię: Arek
- Rocznik: 2020
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Lokalizacja: Warszawa
Chciałem zamontować w swoim aucie hak i w związku z tym mam kilka pytań.
1) Zakładam, że przy tego typu aucie wiązki wpinające się bezpośrednio pod poszczególne przewody do kierunkowskazów, świateł stop itd. Odpada. Pachnie mi to strasznym druciarstwem, poprawcie mnie, jeśli jestem w błędzie.
2) Czy lepiej kupić nowy zestaw np. Westafalia wraz z wiązką i modułem, czy lepiej skompletować sobie używany, fabrycznym zestaw ORIS?
3) Zakładając, że wybieram fabryczny hak ORIS, co będę potrzebował? Z tego co mi się wydaje, potrzebuję:
- hak ORIS dla auta bez pneumatyki wraz z gniazdem i jego przewodem oraz mechanizmem wysuwania haka i jego przewodem
- przycisk (gałka) z kontrolką umieszczony w bagażniku po lewej stronie do wysuwania haka
- moduł i jego uchwyt umieszczony w bagażniku po prawej stronie
- wiązka od modułu do instalacji auta
- kodowanie modułu przyczepy i innych (u mnie chyba tylko PDC, bo nie mam kamery, ACC itd.)
4) Hak będzie mi potrzebny do montowania bagażnika na rowery oraz prawdopodobnie do ciągania przyczepy kempingowej DMC 1600 (chyba maksymalna, jaką wg. dowodu mogę ciągnąć). Teraz bardzo istotne dla mnie pytanie: jak holowanie takiej przyczepy wpływa na skrzynie biegów (S-tronic, 2.0 TFSI quattro 252 PS)? Boję się przypalonego sprzęgła, uszkodzonej skrzyni itd. Auto nie ma fabrycznego przygotowania pod hak. Wakacje z przyczepą nie są dla mnie ważne, więc gdyby jakkolwiek mogłoby to się odbić na aucie to z miejsca rezygnuję.
1) Zakładam, że przy tego typu aucie wiązki wpinające się bezpośrednio pod poszczególne przewody do kierunkowskazów, świateł stop itd. Odpada. Pachnie mi to strasznym druciarstwem, poprawcie mnie, jeśli jestem w błędzie.
2) Czy lepiej kupić nowy zestaw np. Westafalia wraz z wiązką i modułem, czy lepiej skompletować sobie używany, fabrycznym zestaw ORIS?
3) Zakładając, że wybieram fabryczny hak ORIS, co będę potrzebował? Z tego co mi się wydaje, potrzebuję:
- hak ORIS dla auta bez pneumatyki wraz z gniazdem i jego przewodem oraz mechanizmem wysuwania haka i jego przewodem
- przycisk (gałka) z kontrolką umieszczony w bagażniku po lewej stronie do wysuwania haka
- moduł i jego uchwyt umieszczony w bagażniku po prawej stronie
- wiązka od modułu do instalacji auta
- kodowanie modułu przyczepy i innych (u mnie chyba tylko PDC, bo nie mam kamery, ACC itd.)
4) Hak będzie mi potrzebny do montowania bagażnika na rowery oraz prawdopodobnie do ciągania przyczepy kempingowej DMC 1600 (chyba maksymalna, jaką wg. dowodu mogę ciągnąć). Teraz bardzo istotne dla mnie pytanie: jak holowanie takiej przyczepy wpływa na skrzynie biegów (S-tronic, 2.0 TFSI quattro 252 PS)? Boję się przypalonego sprzęgła, uszkodzonej skrzyni itd. Auto nie ma fabrycznego przygotowania pod hak. Wakacje z przyczepą nie są dla mnie ważne, więc gdyby jakkolwiek mogłoby to się odbić na aucie to z miejsca rezygnuję.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
1) Takie rozwiązanie jest ryzykowne i montowanie uniwersalnego modułu już kilka razy zakończyło się uszkodzeniem modułu komfortu.
3) To jest wszystko czego potrzebujesz tylko trzeba zwrócić uwagę na:
- hak czy jest od pneumatyki czy od zwykłego zawieszenia;
- przedlift czy polift - różnica w instalacjach;
- sterownik przedlift czy polift - różnica w instalacjach oraz różnica w sofcie;
- uchwyt cięgna - różnica w budowie w zależności od nadwozia;
- instalacja musi być dopasowana pod hak w zależności czy przedlift czy polift i sterownik przedlift czy polift.
Mogę pomóc w dopasowaniu i instalacji ale zapraszam na PRIV bo muszę mieć więcej informacji.
3) To jest wszystko czego potrzebujesz tylko trzeba zwrócić uwagę na:
- hak czy jest od pneumatyki czy od zwykłego zawieszenia;
- przedlift czy polift - różnica w instalacjach;
- sterownik przedlift czy polift - różnica w instalacjach oraz różnica w sofcie;
- uchwyt cięgna - różnica w budowie w zależności od nadwozia;
- instalacja musi być dopasowana pod hak w zależności czy przedlift czy polift i sterownik przedlift czy polift.
Mogę pomóc w dopasowaniu i instalacji ale zapraszam na PRIV bo muszę mieć więcej informacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 02 lut 2012, 21:56
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wyszków
Czyli da rade wrzucić hak z polifta do przedlifta ? Mam w swoim przedlifcie hak ale musze go zamienić (urwałem linkę tą którą się go rozkłada, "została mi w ręku") i mam na oku hak z polifta. Więc zakładając sytuację że wyjeżdżam starym hakiem od siebie i wjeżdzam poliftowym, instalację zostawiam swoją bo jest ok, tylko wpinam się w kostkę z nowego w której jest microswitch od sygnalizacji otwarcia/zamknięcia. Dobrze rozumiem że wszystko zagra ? Stary hak ma końcówkę T, a nowy Q. Wiązka starego haka ma końcówkę A, a w polifcie C. Nie mam teraz dostępu do elsy żeby sprawdzić dokładną różnicę
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Trochę późno odpowiadam... ale lepiej późno niż wcale... jak coś to będzie dla potomnych:
Można wstawić hak z polifta do przedlifta ale:
- hak z literką Q jest od zwykłego zawieszenia, a T od pneumatyki - fizycznie będzie pasował ale technicznie będzie niepoprawnie jeżeli nie masz pneumatyki;
- instalacja haka (od gniazda 13 pinowego do czarnej kostki) różni się przedlift - polift.....więc jeżeli podłączysz ją do dalszej instalacji haka idącej do sterownika i samochodu to będzie fault - chyba że przełożysz istalację ze starego do nowego haka.
Można wstawić hak z polifta do przedlifta ale:
- hak z literką Q jest od zwykłego zawieszenia, a T od pneumatyki - fizycznie będzie pasował ale technicznie będzie niepoprawnie jeżeli nie masz pneumatyki;
- instalacja haka (od gniazda 13 pinowego do czarnej kostki) różni się przedlift - polift.....więc jeżeli podłączysz ją do dalszej instalacji haka idącej do sterownika i samochodu to będzie fault - chyba że przełożysz istalację ze starego do nowego haka.
Witam, temat już był poruszany natomiast interesuje mnie montaż haka ale do C7 po lifcie z pneumatycznym zawieszeniem i quatro 2017 rok. Proszę niech mi ktoś pomoże i napisze numery wszystkich numerów części do konkretnie tej wersji. Hak, wiązka, moduł, rączka a mega super by było jakby ktoś miał jakiś manual co i jak po kolei się robi. No i czy ktoś zakładał na zlecenie i ile go to kosztowało i gdzie? Mi we Wrocławiu powiedzieli 3000. Dobra to cena ? Z tego co widzę to części skompletuje za około 1500zł. Z góry dzięki
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Witam
Hak do pneumatyki polift kupisz za ok.600 - 800zl (4G0800491T)
Sterownik - 550-650zl (4G8907383B)
Instalacja poliftowa haka - 485zl
Uchwyt linki - 140zl - (avant 4G9813685 A.... lub sedan 4G5813685 A)
Pozostaje montaż i kodowanie - które można już we własnym zakresie wykonać lub częściowo zlecić.
Ogólnie w 2000zl można się śmiało zmieścić.
Jest jeszcze opcja zastosowania haka przedliftowego do pneumatyki ale to wymaga zmiany w dorabianej instalacji haka - szczegóły na PRV.
Ja osobiście wykonuje instalacje do takich haków wiec gdyby była potrzeba to zapraszam
Hak do pneumatyki polift kupisz za ok.600 - 800zl (4G0800491T)
Sterownik - 550-650zl (4G8907383B)
Instalacja poliftowa haka - 485zl
Uchwyt linki - 140zl - (avant 4G9813685 A.... lub sedan 4G5813685 A)
Pozostaje montaż i kodowanie - które można już we własnym zakresie wykonać lub częściowo zlecić.
Ogólnie w 2000zl można się śmiało zmieścić.
Jest jeszcze opcja zastosowania haka przedliftowego do pneumatyki ale to wymaga zmiany w dorabianej instalacji haka - szczegóły na PRV.
Ja osobiście wykonuje instalacje do takich haków wiec gdyby była potrzeba to zapraszam
