Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDW 2.4 177 KM] Kortolka oleju

Silniki benzynowe
k4zy5i3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żagań

[ BDW 2.4 177 KM] Kortolka oleju

Post autor: k4zy5i3k » 14 sie 2018, 13:00

Witam,

Mój problem polega na zapalającej się kontrolce minimalnego staniu oleju. To że moje BDW v6 2.4 177km ma już 13 lat i ma najechane 31... km to wiem i wiem że z tego faktu apetyt na olej będzie większy :)
Jednak zaobserwowałem coś ciekawego i zaczynam się mocno niepokoić :(
Podczas dynamicznej jazdy olej naprawdę szybko znika ( start - stop na światłach itp na 400km musiał bym wlać z 250ml oleju )
Podczas jazdy spokojnej np trasa na tempomacie lub bez , tak do 3k obrotów, zrobię z 3000 km i nic nie muszę dolewać.
Podczas jazdy powyżej 3500 obr/min i powiedzmy prędkości około 160km/h kontrolka o minimalnym stanie oleju potrafi się odezwać po przejechaniu 150 km ...
Co ciekawe ... po zapaleniu kontroli , sprawdzeniu bagnetu ( bagnet jest mokry od oleju ale nie tak jak bym to sprawdzał na zimnym silniku), po przejechaniu na "minimalnym stanie" np w korku na sprzęgle ta kontrolka gaśnie - stan oleju na zimnym silniku jest prawidłowy. I o co tu chodzi ?
coś jest przytkane ? może jakaś pompa ?

błędów na silniku nie mam - silnik pracuje równo choć mam wrażenie że na LPG jest jakiś bardziej przymulony ....

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 14 sie 2018, 21:07

może czujnik walnięty , odma dziurawa
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

jackowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: jackowski » 23 sie 2018, 20:00

Witam
Zajmuję się dokładnie tym problemem teraz w samochodzie syna. Objawy były identyczne. Były uszkodzone uszczelniacze. Jeszcze nie złożyliśmy silnika. Bardzo dużo roboty.
Jacek

Tekero
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 24 sty 2018, 02:27
Lokalizacja: Konin

Post autor: Tekero » 30 sie 2018, 11:17

Ten sam problem u kolegi, zmiana na 5w40 i oleju nie pobiera. Jak przedmówca - chyba uszczelniacze

jackowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 08 lut 2010, 23:37
Lokalizacja: Skarzysko

Post autor: jackowski » 30 sie 2018, 11:42

Tak wyglądają uszczelniacze. Stary i nowy.

Obrazek
Jacek

matinar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 maja 2018, 15:49
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: matinar » 18 mar 2019, 20:26

Mam podobny problem.
Gubię olej w mojej 2.4. Na początku wstępne oględziny co się działo, doszczelniłem klapy od rozrządu (były mokre), wymieniłem uszczelki pod klawiaturą, rozebrałem pompę vacum (wymieniłem uszczelkę), wymieniłem odmę. Miejsca doszczelnień suche, a oleju ubywa. Gdy dolewam oleju i jeżdżę po mieście mam spokój, ale wystarczy trasa dłuższa niż 40 km i wyskakuje kontrolka o stanie minimalnym i po sprawdzeniu oleju na zimnym silniku stwierdzam potrzebę dolania...
Ostatnio przed trasą sprawdziłem olej, zrobiłem 100 km, odczekałem godzinę i sprawdziłem olej, było ok. Następnie droga do domu i znów brak oleju.
Może ktoś miał podobnie jest w stanie coś podpowiedzieć?

k4zy5i3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żagań

Post autor: k4zy5i3k » 27 sie 2019, 09:37

u mnie okazała się pompa vacum , wymieniłem uszczelki i w zasadzie problem ustał... stan się trzyma :)

natomiast mam pytanie dotyczące samej pompy Vacum moja ma nr 06E 145 100D a dorwałem pompę o nr 06D 145 100E z 2,0 TFSI - pompa niczym się nie różni wizualnie, jedynie jej stan jest lepszy ( u mnie główny czarny króciec lata ) ale czy ta pompa też będzie ok do mojego 2.4 BDW ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 sie 2019, 12:31

Już się o to pytałeś :). Będzie pasowała, bo to następca tej z literką D na końcu.

k4zy5i3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żagań

Post autor: k4zy5i3k » 27 sie 2019, 12:37

tak wiem że zapytałem o to w innym swoim poście :) sory za mały śmietnik :D

z pompą tak myślałem że to nowsza wersja dlatego ja zakupiłem, chciałem jednak się upewnić :) tak że wielkie dzięki za odpowiedź :)

[ Dodano: 2019-08-27, 12:37 ]
temat do zamknięcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja